Geen shampoo/douchegel in doucheruimte zwembad

06-11-2019 15:18 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een beetje een andijvietopic, maar ik vraag me toch wat af.


Ik zwem al jaren een paar keer per week in een zwembad in de buurt, inclusief hier en daar wat lesjes aquasport. Helemaal prima. De tijden zijn niet heel handig en vaak moet ik meteen daarna door naar werkafspraken buiten de deur.

MAAR: nu hebben ze opeens bedacht dat je er, 'om hygiënische redenen' opeens geen douchegel en shampoo mag gebruiken in de doucheruimte. Dat mocht altijd wel, en lijkt mij ook volkomen logisch. Zonder dat meur je de rest van de dag een uur in de wind naar chloor, het brandt ook op je huid, het bad is ook niet altijd even fris en of je nu wel of geen badmuts draagt, je haar is een bos stro met klitten als je het niet even kunt uitwassen met shampoo.

Ik vind het echt heel raar en ben ook not amused. Hoe zit dit bij andere zwembaden? En is dit een logische maatregel of is het eerder een geval van de verantwoordelijkheden/lasten van het schoonhouden afschuiven op de (dik) betalende bezoeker?

Ik heb nu dus totaal geen zin meer om te gaan zwemmen, omdat ik echt niet de tijd heb om eerst naar huis te gaan om daar wéér te douchen/ haar wassen om vervolgens mijn werkafspraken te doen. Of om dus met chloorlucht en piekhaar de rest van de dag te werken.

Wat vinden jullie?
Ik vind het helemaal prima. Heb dat gewas onder de douche in het zwembad nooit begrepen. Douche is het zwembad is om chloor af te spoelen, niet om je uitgebreid te staan wassen.
Alle reacties Link kopieren
Hier mag het ook niet. Maar komt ook omdat zwembad en douche naast elkaar liggen in één ruimte, loopt in elkaar over (tussen douchekop en rand van zwembad zit zo'n 2,5 meter), dus begrijp het wel ivm shampoo wat in zwembad kan lopen.
Alle reacties Link kopieren
tja, wat wij vinden, zal het zwembad worst wezen, toch?

Kun je geen droog shampoo gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet beter of het was altijd al verboden om je haar te wassen in het zwembad.

En ik weet ook niet beter dan dat de laatste 20 jaar of zo niemand zich daar meer aan houdt.
Ik vrees dat je er niet aan ontkomt. Sommige mensen gebruiken die doucheruimtes alsof het hun eigen badkamer betreft en dat is gewoon niet prettig voor de medewerkers en andere badgasten.
Ik ben gek op de geur van chloor, dus ik kan je verder niet helpen.
Alle reacties Link kopieren
Heel verstandige beslissing. Al die shampoos en douchegels laten vervelende aanslag achter. Gewoon afspoelen met water is echt voldoende. Je hebt niet elke keer douchegel en shampoo nodig. Dat doe je thuis maar.

Daarnaast kunnen andere sporters ook allergisch zijn voor de spullen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
06-11-2019 15:26
Ik vrees dat je er niet aan ontkomt. Sommige mensen gebruiken die doucheruimtes alsof het hun eigen badkamer betreft en dat is gewoon niet prettig voor de medewerkers en andere badgasten.
Ik ben gek op de geur van chloor, dus ik kan je verder niet helpen.

O, ik ga gewoon niet meer, dus wat dat betreft jammer, maar dan zijn ze gewoon een klant kwijt.


Ik word dus echt kotsmisselijk van chloorlucht. Het gaat ook echt in je huid zitten.
Alle reacties Link kopieren
Maar het is toch niet persé nodig om douchegel te gebruiken om het chloor van je af te spoelen? Water alleen is toch afdoende?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-11-2019 15:24
tja, wat wij vinden, zal het zwembad worst wezen, toch?

Kun je geen droog shampoo gebruiken?
Brrr, nee dat vind ik zo'n rotzooi.
Alle reacties Link kopieren
Probleem opgelost dus.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
06-11-2019 15:29
Maar het is toch niet persé nodig om douchegel te gebruiken om het chloor van je af te spoelen? Water alleen is toch afdoende?
Dat jeukt en prikt bij mij dus de hele dag. Denk dat ze daar gewoon heel veel chloor gebruiken, want je ruikt het zelfs een douchebeurt erna nog.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
06-11-2019 15:30
Probleem opgelost dus.

Op zich wel, ja. :sun:
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
06-11-2019 15:24
Hier mag het ook niet. Maar komt ook omdat zwembad en douche naast elkaar liggen in één ruimte, loopt in elkaar over (tussen douchekop en rand van zwembad zit zo'n 2,5 meter), dus begrijp het wel ivm shampoo wat in zwembad kan lopen.
Dat is hier niet, zijn duidelijk gescheiden ruimtes met afstand ertussen.
sugarmiss schreef:
06-11-2019 15:25
Ik weet niet beter of het was altijd al verboden om je haar te wassen in het zwembad.

En ik weet ook niet beter dan dat de laatste 20 jaar of zo niemand zich daar meer aan houdt.
Ik heb hier nog nooit een verbod op gezien bij werkelijk waar geen enkel zwembad de afgelopen 30 jaar. En ik zou niet weten wat het probleem zou moeten zijn .
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken schreef:
06-11-2019 15:28
O, ik ga gewoon niet meer, dus wat dat betreft jammer, maar dan zijn ze gewoon een klant kwijt.


wat was het doel van dit topic??
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
06-11-2019 15:33
Ik heb hier nog nooit een verbod op gezien bij werkelijk waar geen enkel zwembad de afgelopen 30 jaar. En ik zou niet weten wat het probleem zou moeten zijn .

Ja, ik vind het dus ook heel gek. Gezien de best wel onhandige uren die ze hanteren gaan denk ik veel mensen meteen door naar werk of zo.

En voor de rest is het ook een bad waar veel, ahum, probleemjongeren lopen te klieren. Die zouden ze beter kunnen bannen, in plaats van de shampoo en douchegel....
Betty_Slocombe schreef:
06-11-2019 15:26
Ik vrees dat je er niet aan ontkomt. Sommige mensen gebruiken die doucheruimtes alsof het hun eigen badkamer betreft en dat is gewoon niet prettig voor de medewerkers en andere badgasten.
Ik ben gek op de geur van chloor, dus ik kan je verder niet helpen.
Hoezo hebben ze daar last van dan????
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-11-2019 15:33
wat was het doel van dit topic??

Nou, ik wilde weten of dit bij andere zwembaden ook zo is. Ik weet het oprecht niet namelijk.
Alle reacties Link kopieren
En ik word misselijk van al te sterkte douchegellucht en met een beetje pech is het spekglad omdat de badgasten conditioner in hun haar smeren.
Ik snap het besluit van het zwembad dus wel. Die douches zijn bedoeld om af te spoelen. Met zwemmen voor de kinderen staat er soms een flinke rij omdat ouders gelijk maar even van de gelegenheid gebruik maken om haartjes te wassen, dat scheelt thuis weer water en tijd.
Maar wel vervelend als je zo'n last hebt van de chloorlucht. Er komen wel steeds meer zwembaden zonder chloor, bij mij in de regio sowieso al twee.
Ik gebruik altijd douchegel en shampoo. Ik heb hier tot nu toe nog nooit van gehoord.
Mij ook niet meer gezien als dit niet zou mogen. Ik vind met water afspoelen niet voldoende.
Alle reacties Link kopieren
In het zwembad waar ik werkte hebben ze die regel ingevoerd omdat de filterpomp de enorme hoeveelheden douchegel en shampoo niet meer bij kon houden en het daardoor steeds begaf. Een nieuwe en betere pomp kostte simpelweg teveel geld (de meeste zwembaden draaien al per definitie verlies).

Edit: de overload aan zeep producten komt vooral door de zwemlessen inderdaad, waarbij dagelijks uren achter elkaar tientallen kinderen onder de douches staan waarvan het grootste deel douchegel + shampoo gebruikt. Omdat "verboden tijdens zwemlessen, toegestaan met banen zwemmen" erg moeilijk te begrijpen is voor de meeste mensen, wordt er vervolgens een algeheel verbod ingevoerd.
chamaedorea wijzigde dit bericht op 06-11-2019 15:40
39.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
06-11-2019 15:35
En ik word misselijk van al te sterkte douchegellucht en met een beetje pech is het spekglad omdat de badgasten conditioner in hun haar smeren.
Ik snap het besluit van het zwembad dus wel. Die douches zijn bedoeld om af te spoelen. Met zwemmen voor de kinderen staat er soms een flinke rij omdat ouders gelijk maar even van de gelegenheid gebruik maken om haartjes te wassen, dat scheelt thuis weer water en tijd.
Maar wel vervelend als je zo'n last hebt van de chloorlucht. Er komen wel steeds meer zwembaden zonder chloor, bij mij in de regio sowieso al twee.
Nou, ze hebben er meerdere ruimtes dus dan zouden ze dat ook nog kunnen splitsen tussen wel en geen douchegedoe.
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
06-11-2019 15:37
Ik gebruik altijd douchegel en shampoo. Ik heb hier tot nu toe nog nooit van gehoord.
Mij ook niet meer gezien als dit niet zou mogen. Ik vind met water afspoelen niet voldoende.


Dus dat, ik vind het echt verschrikkelijk ranzig. Als ik bij een sauna ben was je je daarna ook met scrubzout, gel en of shampoo, dat staat er zelfs voor de grijp. Maar bij een zwembad kan het dan opeens niet.... en het is ook nog eens geen goedkoop bad qua lessen.
nessemeisje schreef:
06-11-2019 15:35
En ik word misselijk van al te sterkte douchegellucht en met een beetje pech is het spekglad omdat de badgasten conditioner in hun haar smeren.
Ik snap het besluit van het zwembad dus wel. Die douches zijn bedoeld om af te spoelen. Met zwemmen voor de kinderen staat er soms een flinke rij omdat ouders gelijk maar even van de gelegenheid gebruik maken om haartjes te wassen, dat scheelt thuis weer water en tijd.
Maar wel vervelend als je zo'n last hebt van de chloorlucht. Er komen wel steeds meer zwembaden zonder chloor, bij mij in de regio sowieso al twee.
Huh? Dat doen ze echt niet omdat het water en tijd kost thuis hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven