WK Handbal dames Japan

05-12-2019 14:30 27 berichten
Hee,

Allereerst sorry als er al een topic over was. Ik heb gekeken maar ik zag er nog geen.

De NL handbaldames spelen momenteel het WK. Ze zitten nog in de poulefase. Ik zit op dit moment de wedstrijd van vanochtend te kijken (Servië-NL). Morgen spelen ze tegen Noorwegen. Ik vind het leuk dat het zo'n lekker snel spel is. Niet maar 1-3 doelpunten in 1,5 uur maar gewoon 20-30. Of eergisteren zelfs 51 (tegen Cuba). En ik vind de dames gewoon top!

Wie volgt het ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik !

Onze kids spelen allebei handbal dus het leeft in ons gezin enorm.

Ik vind het ook een leuke sport, lekker snel, en aardig pittig. Zeker als ik zie hoe behendig mijn kinderen geworden zijn met de bal, hun uithoudingsvermogen en leren incasseren (is fysiek echt wel pittig) en de kracht waarmee ze kunnen gooien.

Erg leuke sport om te zien en te doen !
Ahhh leuk om te horen! Ik heb ook gehandbald van mijn 11de tot mijn 27ste. Nu ben ik 30. Ik ben gestopt omdat ik ziek werd. Nu zou ik best al 1.5 jaar weer kunnen handballen maar de drempel is hoog. Het begint wel weer te kriebelen zo met dit WK!

Ik was best verbaasd dat ze Servië zo ingemaakt hebben. Jammer voor de kids dat het overdag is en ze dus niet kunnen kijken.
Alle reacties Link kopieren
De handbal dames moeten echt groeien in toernooien, is vaak zo. Ben benieuwd morgen tegen Noorwegen !

Ik heb in veteranenteam gehandbald, maar dat was geen succes (blessures) dus ik vermaak me met kijken naar mijn kinderen. Dochter handbalt in 2 teams (B en C) dus volle weekenden, maar ze vindt het geweldig. Zoon speelt in de B (vorig jaar 1e klasse) Allebei begonnen in de F en E dus heb ze echt zien groeien in hun spel.

Dochter is een echte opbouwer/aanvaller en zoekt altijd de vrije ruimte. Zoon is echt een verdediger en goede cirkel speler die gaten trekt in de verdediging.

Wellicht optie om toch eens te kijken of je het weer op kunt pakken. Is zon mooie dynamische sport
Alle reacties Link kopieren
Ikke!
Ik handbal zelf nog steeds, op een ietsje lager niveau haha, maar vind het super om te volgen.
Ze gaan gelukkig steeds beter spelen en ook leuk om te zien dat de nieuwe meiden steeds meer minuten krijgen.
Ben benieuwd hoe het gaat tegen Noorwegen, al vrees ik het ergste..
Alle reacties Link kopieren
Ik volg Handbal. Voetbal en handbal oefen ik zelf jaren lang.
Mijn eigen blog
Alle reacties Link kopieren
Na een valse start dit WK zijn de dames nu lekker bezig. Winnen van Noorwegen is een grote prestatie en bezorgd ze ook een goede uitgangspositie in de volgende ronde.
Booooh ik heb echt genoten vanmiddag vam de wedstrijd tegen Noorwegen. Nu moeten ze zondag, maandag en woensdag weer. Leuk!
Jaaaaaaaaaa de halve finale vrijdag om 9.30 tegen Rusland. Dat wordt nog een hele kluif! Rusland is nog ongeslagen dit WK.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ook aan het volgen! Wat was het spannend vandaag zeg.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
11-12-2019 19:05
Ik ben het ook aan het volgen! Wat was het spannend vandaag zeg.
Ja hè! Het hing ook nog van zoveel dingen af of ze door gingen. Er is een leuk filmpje van het moment dat de beslissing viel.

https://www.ad.nl/offside/handbalsters- ... a83db0693/
Alle reacties Link kopieren
Veel te spannend gister! En maar de pagina met de livescores bij de andere wedstrijden verversen onder werktijd... Toen Noorwegen en Duitsland bij rust nog gelijk stonden begon ik hem wel te knijpen.
Morgen de halve finale, hopen dat ze zich kunnen herpakken. De vorm wisselt te veel!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook maar ik heb begrepen dat Rusland wel topfavoriet is voor de eindzege. Maar goed, we gaan het zien.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Rusland heeft een goed team (waar normaal Abbingh dus mee speelt). Zij kent de speelsters goed en de coach ook, wellicht is dat een voordeel.

Zou toch super gaaf zijn als ze morgen Rusland verslaan.
Alle reacties Link kopieren
Super spannend weer! Je kunt het live op tv volgen als je Ziggo hebt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Spannend is het zeker. Hopelijk kunnen ze dit niveau vasthouden.
Whoehoeeeeee ik zat echt met tranen in mijn ogen. Zo leuk!! Go NL!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaahhh, ik heb het niet af kunnen kijken want moest weg maar wat was het spannend. En nu dan tegen Spanje.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Superspannend was het!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
hertje89 schreef:
13-12-2019 12:41
Whoehoeeeeee ik zat echt met tranen in mijn ogen. Zo leuk!! Go NL!
Echt hé, ik ook! En keihard juichen voor de tv, wat was dat geweldig :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Oh zo spannend weer. Ik durf bijna niet te kijken.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Zo jammer dat die niet op een normale zender is te zien. Het is zo spannend.
Alle reacties Link kopieren
Kat in de stress want ik gilde te hard. Man wat was dit mooi. Wát een bizar eind van de wedstrijd.
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Yeahhhhh, :cheer: gefeliciteerd dames! :cheer2: (Helaas heb ik het einde niet af durven kijken, te spannend. Gelukkig herhalingen genoeg. En wat grappig dat Rafael van der Vaart drie keer naar buiten is gelopen. Hahaha.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste minuut op de radio gehoord, zo spannend. Zo gaaf!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven