Geocaching

22-01-2020 21:48 32 berichten
Vroeger af en toe eens aan geocaching gedaan, maar de laatste paar jaar stond het stil.....
Maar ik wil er weer mee beginnen!

Ik heb een gps gekocht (Garmin etrex 32) voor het wandelen en bedacht dat ik ook het geocachen wel weer op kan pakken. Je kan premium member worden, weet iemand of die voordelen het waard zijn tov het gratis lidmaatschap?

Welke caches vinden jullie het leukst? En welke is het meest bij gebleven, was het bijzonderste?

Hebben jullie nog tips?
Whoehoeee! Ik ben echt geocaching fan. Zeker premium lid worden! Je kunt dan veel meer caches doen. Ik vind zelf cacherondjes erg leuk. Een wandeling met meerdere caches en een eindcache. Ik heb zelf ook zo'n rondje liggen en dat gaat als een tierelier. In welke regio woon je? Ik in Zuid-Limburg.

Veel plezier!
Oh en ga eens maar een eventje! Dan leer je andere cachers uit de regio kennen. Zij kunnen dan weer tips geven tav leuke caches in de regio. Je kunt caches ook sorteren op meeste favorietenpunten. Dan zie je ook welke de leukste zijn.
En zorg voor een standaard toolkitje met spulletjes die je regelmatig nodig hebt. Een magneetstokje, spiegeltje en flexibele grijper moet je absoluut niet duur kopen. Bij de Action verkopen ze bij de klusspullen een leiding inspectie kit van 2 of 3 euro. Dat voldoet perfect!
En zorg dat je altijd een pen bij je hebt. Je weet nooit waar je een cache tegenkomt.

Sorry voor de vele berichten. Beetje enthousiast :-)
Hertje89,
Wat een leuke reactie van jou!
Je kan niet verder weg wonen dan, ik woon namelijk in Noord-Holland!
Al die attributen...spiegeltje, magneetstokje.... ik zou er niet eens aan gedacht hebben! Dacht met gps/pen ben je wel klaar! Maar nu ik er aan denk: dat is wel heel handig!

Welke GPS heb jij? Ik een etrex32x, daar schijn je papierloos mee te kunnen geocachen, maar dan moet je wel premium member zijn, dus ik zit er serieus aan te denken om dat te doen!
Ook het boek GPS wijzer gekocht om goed de werking en mogelijkheden van mijn GPS te leren!

Eerst maar eens zelf schat gaan zoeken! Heb het vroeger wel een beetje gedaan! Kleinste cache was een micro, vastgemaakt aan het hek van de school of art in Glasgow. Die ik pas vond toen ik een andere micro van dezelfde plaatser had gevonden. Toen wist ik waar ik moest zoeken.

Misschien als ik wat meer kennis heb, dat ikzelf eens een cache gaan leggen. Maar dan wil ik wel een mooie verhaal erbij bedenken!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er ook over om premium member te gaan worden, je kunt als gratis lid echt bijna geen cache meer openen sinds een tijdje.

Leek bijna alsof het gewoon een beetje "uit" aan het raken is, maar dat is niet zo dan Hertje?
Alle reacties Link kopieren
Wel gedaan met de kinderen , het leukste vonden ze het als er een "schat "lag waar wat in lag waar ze wat mochten uitkiezen en er iets anders voor in de plaats mochten leggen . Wij hebben er zelf een verstopt op Madeira.
een èigen vàllei, een èigen vàllei
Alle reacties Link kopieren
scottiewinkie schreef:
22-01-2020 22:56
Wel gedaan met de kinderen , het leukste vonden ze het als er een "schat "lag waar wat in lag waar ze wat mochten uitkiezen en er iets anders voor in de plaats mochten leggen . Wij hebben er zelf een verstopt op Madeira.

Hoe doe je dat met cache-onderhoud? Als de logrol vol is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hun verdienmodel is waarschijnlijk jouw privacygegevens gebruiken. Als Premium betekent dat ze die bewijsbaar niet gebruiken dan zou dat misschien het extra geld waard zijn.

Vroeger als kind vond ik spoorzoeken leuk en spannend maar toen ik groter werd niet meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Love2hike schreef:
22-01-2020 22:29
Hertje89,
Wat een leuke reactie van jou!
Je kan niet verder weg wonen dan, ik woon namelijk in Noord-Holland!
Al die attributen...spiegeltje, magneetstokje.... ik zou er niet eens aan gedacht hebben! Dacht met gps/pen ben je wel klaar! Maar nu ik er aan denk: dat is wel heel handig!

Welke GPS heb jij? Ik een etrex32x, daar schijn je papierloos mee te kunnen geocachen, maar dan moet je wel premium member zijn, dus ik zit er serieus aan te denken om dat te doen!
Ook het boek GPS wijzer gekocht om goed de werking en mogelijkheden van mijn GPS te leren!

Eerst maar eens zelf schat gaan zoeken! Heb het vroeger wel een beetje gedaan! Kleinste cache was een micro, vastgemaakt aan het hek van de school of art in Glasgow. Die ik pas vond toen ik een andere micro van dezelfde plaatser had gevonden. Toen wist ik waar ik moest zoeken.

Misschien als ik wat meer kennis heb, dat ikzelf eens een cache gaan leggen. Maar dan wil ik wel een mooie verhaal erbij bedenken!
Hoi Love2hike,

Noord-Holland is inderdaad een stuk uit de buurt. Dan kan ik je dus helaas echt niet adviseren t.a.v. leuke caches in je omgeving ;-) Er zijn echt caches waarvoor je die magneetstok nodig hebt, net als een flexibel grijpertje. Het spiegeltje zelden. Hier nog wat tips: https://geocachen.nl/11-onmisbare-geocaching-tools/. Een pincet heb je ook echt nodig! Er zijn caches die zo klein zijn dat je het logrolletje er zonder pincet niet uit krijgt.

Ik heb de Garmin eTrex Touch 25. Ben er zooo blij mee. Wat een goede aankoop was dat. Heel precies bij het zoeken naar caches, en ook bij het leggen van caches heb ik er veel aan gehad. Ik kan inderdaad ook de geocaches uploaden naar mijn Garmin, en zo papierloos cachen. Ik wist niet dat dat een premium member functie is maar dat zou idd goed kunnen. Overigens kost premium membership maar 30 euro per jaar he. Je kunt het toch een jaartje proberen en erna weer stoppen? Hier in de regio zijn er heel veel premium caches, de basis-cachers zijn vaak toch minder voorzichtig met de caches.

Ik wens je heel veel plezier! Als je nog vragen hebt, mag je me ook gerust een berichtje sturen via geocaching.com. Dan kan ik je via PB wel mijn gebruikersnaam sturen en kun je me toevoegen.

@Sammie500: hier in Zuid-Limburg is het nog steeds helemaal in hoor :-) Er komen wekelijks nieuwe caches uit binnen een straal van 10 km rond mijn huis.
Alle reacties Link kopieren
Weinig ervaring mee maar al wel een paar keer gedaan. Leuk vermaak :lol:
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
23-01-2020 04:38
Hoe doe je dat met cache-onderhoud? Als de logrol vol is?

Dat vraag ik me ook wel af.
Als ik zie hoeveel plekken er zijn vraag ik me af hoeveel er nog écht zijn en onderhouden worden en niet in een vakantie-bevlieging met de kids gemaakt worden.
FarFarAway schreef:
24-01-2020 05:54
Dat vraag ik me ook wel af.
Als ik zie hoeveel plekken er zijn vraag ik me af hoeveel er nog écht zijn en onderhouden worden en niet in een vakantie-bevlieging met de kids gemaakt worden.
Niet onderhouden caches worden automatisch verwijderd.

Een cacher meldt dat het logrolletje vol is. Dan heb je een aantal weken de tijd om het te vervangen. Dan krijg je een waarschuwing van de reviewer. Als je dan alsnog geen actie uitvoert dan gaat je geocache de archieven in. Het is dus niet zo dat er overal slecht onderhouden caches liggen.

Verder keurt de reviewer een cache zo ver van huis echt niet zomaar goed. Dan zal er al iemand in Madeira bekend moeten zijn die het wil onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
hertje89 schreef:
24-01-2020 09:59
Niet onderhouden caches worden automatisch verwijderd.

Een cacher meldt dat het logrolletje vol is. Dan heb je een aantal weken de tijd om het te vervangen. Dan krijg je een waarschuwing van de reviewer. Als je dan alsnog geen actie uitvoert dan gaat je geocache de archieven in. Het is dus niet zo dat er overal slecht onderhouden caches liggen.

Verder keurt de reviewer een cache zo ver van huis echt niet zomaar goed. Dan zal er al iemand in Madeira bekend moeten zijn die het wil onderhouden.

Oh dat vind ik wel leuk om te weten :)
Het boek GPS wijzer aangeschaft om mijn GPS goed te leren kennen, daar heb ik nu de eerste 3 hoofdstukken van gelezen en gisteravond op het Geocachingforum zitten lezen.

Dochter wil straks naar de manege en wil dat ik mee ga. Heb gezien dat er in de buurt een geocache verstopt is en ga dan eens kijken of het mij lukt om die te vinden!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Veel plezier.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier al jaren premium lid, inderdaad veel meer caches te vinden :) de gps bediend mijn man altijd, ik snap dat ding niet. Wij hebben zo’n hele uitgebreide met kaarten enzo. En inderdaad ook zonder papier cachen. Wij hebben er een paar zelf liggen hier in de buurt. De leukste caches zijn multi’s vind ik. Een ronde met meerdere tussenstations. Vooral nachtcaches zijn dan leuk! In het donker het bos in :mrgreen:
Mijn man heeft ooit Het mysterie van de ontvoerde prijskoe gedaan. Die was echt geweldig!! Daar moet je je voor opgeven, want de makers spelen mee. Je wordt “ontvoerd” door ze en meegenomen naar een onbekende plek. Je moet nepgeld meenemen als losgeld en je kan hem bellen als je er niet uit komt. Is echt een soort spel dat je speelt. Denk dat hij die het leukst vond!
Caches in het buitenland zijn ook leuk. Ik kijk altijd naar de rating en met een hoge score zal het wel een goede cache zijn. Je komt echt op de mooiste plekken soms.

Scottiewinkie : ben je niet in de war met een TB? Dat je die hebt achtergelaten? Een geocache zo ver weg kan je toch niet onderhouden zoals de rest ook al zegt? Of heb je daar iemand die dat voor je doet?
Whomi,
Over die prijswinnende koe heb ik toevallig vanmorgen wat gelezen op een fb pagina, die lijkt mij inderdaad gaaf! Eerst er maar weer eens inkomen en wie weet dat we deze dan ook gaan doen!

Ik heb mij ooit in 2006 geregistreerd (zag ik gisteravond), toen 46 caches gevonden en daarna eigenlijk niet meer gedaan.... GPS ligt bij vriend (we latten) en gebruikt die eigenlijk alleen als we op trektocht gingen, hi was er ook wat handiger mee dan ik. Maar hij heeft nog nooit gegeocacht! Daar moet maar eens verandering in komen. En ik wil zelf ook goed leren hoe zo'n GPS werkt!

Nachtcaches, wist niet dat die er waren! Er gaat een wereld voor mij open! Sommige dingen staan mij nog wel bij, andere dingen (stok met een magneet, nachtcaches) zijn compleet nieuw voor mij.
De kleinste cache die ik ooit heb gevonden was een nanocache, verstopt aan het hek van het School of Art in Glasgow.

Nachtcaches heb ik nog niet eerder van gehoord
Er is ook een boek waar een cache bij hoort. Super spannend! De cache moeten we nog een keer lopen, is ook een nachtcache dacht ik :)

http://www.d3zusjes.nl/
O! Boeken lezen vind ik ook fijn! Lijkt mij een goede combi! 😍

Net mijn eerste cache met de etrex gevonden. Was geen hele moeilijke, goede om het uit te proberen!

Ben nu ook premium member!
Love2hike schreef:
25-01-2020 14:36
O! Boeken lezen vind ik ook fijn! Lijkt mij een goede combi! 😍

Net mijn eerste cache met de etrex gevonden. Was geen hele moeilijke, goede om het uit te proberen!

Ben nu ook premium member!
Leuk!!
Ik heb je even een PB gestuurd Hertje89.
Hier ook echt een enorme fan! Haal er echt een kick uit om een cache te vinden. En heerlijke manier om buiten te komen en je komt nog eens ergens waar je anders niet zo snel zou zijn geweest.

Premium vind ik zelf erg prettig werken en betaal er dan ook netjes weer voor zodra het verloopt. Voor de kosten hoef je het, mijns inziens, niet per se te laten. Ik vind geocachen een relatief goedkope hobby (nadat je een gps hebt aangeschaft dan, maar goed, ook daarin zijn er gradaties), zeker als ik kijk naar hoeveel plezier ik eruit haal.
Alle reacties Link kopieren
PapierVampier schreef:
25-01-2020 21:32
Hier ook echt een enorme fan! Haal er echt een kick uit om een cache te vinden. En heerlijke manier om buiten te komen en je komt nog eens ergens waar je anders niet zo snel zou zijn geweest.

Premium vind ik zelf erg prettig werken en betaal er dan ook netjes weer voor zodra het verloopt. Voor de kosten hoef je het, mijns inziens, niet per se te laten. Ik vind geocachen een relatief goedkope hobby (nadat je een gps hebt aangeschaft dan, maar goed, ook daarin zijn er gradaties), zeker als ik kijk naar hoeveel plezier ik eruit haal.
Relatief goedkoop ja, mijn ouders en zus en zwger een iets minder, zijn vervente geocachers. Ik loop wel eens mee, is wel leuk maar niet helemaal mijn ding, doe gewoon dan mee voor de gezelligheid. En dan dat relatief goedkoop mijn ouder mooi gepensioneerd rijden iets van 2000-3000 km per maand ofzo (misschien overdrijf ik) voor het geocachen. Dan ook nog vakantie hier en daar voor de caches. Maar ja in de ranking (wat niks zegt natuurlijk) staan ze dan dan ook ergens top20 van meest gevonden caches van alle nederlandse geocachers.

En als je dan ook nog kijkt wat ze verder nog hebben aan materiaal, roeitbootje, uitschuifbare ladder, waadpak en weet ik veel allemaal nog wel niet meer. Ach ze komen hun tijd zo mooi door en door al dat gewandel en gefiets hebben ze een goeie conditie en daardoor heeft mijn vader dan weer een zeer zware operatie kunnen overleven. Nou ja allemaal voordelen, lekker gaan TO.
fietsen varen vrouwelijk doen
Dat is wel een extreem voorbeeld. Je kan het zo duur maken als je wil natuurlijk. Maar ons kost het inderdaad bijna niks. Wij rijden geen honderden km’s voor een cache en ik cache ook niet voor de hoogste aantal caches ofzo. Als we op vakantie zijn zoeken we iets in de omgeving. Komende zomer gaan we een rondreis maken vanaf NY en dan naar de Niagara watervallen. Dan wil ik wel in de verschillende Staten een cache vinden en hopelijk ook 1 in Canada. Maar daar ben ik dan toch al :) ik reis er niet speciaal voor, het is niet mijn lust en mijn leven hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven