Blessure, maar ik wil voetballen

22-01-2020 23:10 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Ik heb aan het begin van dit seizoen een scheurtje in mijn bovenbeenspier opgelopen. Heb er toen ongeveer 7 weken geen voetbalwedstrijden mogen spelen (alleen licht trainen). Daarna was het over en heb ik 2/3 wedstrijden gespeeld zonder pijn te hebben omdat het over was. Toen is het er weer ingeschoten, maar ik was er helemaal klaar mee en ben toen door gaan spelen. Heb toen paar weken met die blessure gewoon wedstrijden gespeeld. Toen is het natuurlijk erger geworden en nu loop ik weer bij de fysio en mag ik weer geen wedstrijden spelen. Het is natuurlijk helemaal mijn eigen schuld maar ik heb gewoon het idee dat de fysio niet helpt. Ik weet welke oefeningen ik moet doen en ik weet dat ik geen wedstrijden mag spelen totdat ik 2 trainingen voluit heb meegedaan zonder last te hebben. Maar ik vind voetbal echt zo FUCKING LEUK, dat ik het echt niet maar aan kan. Telkens toekijken vanaf de zijlijn.. Ik heb gewoon de neiging om dit seizoen af te maken en gewoon te spelen en dan maar met pijn, en dat ik dan in de zomervakantie helemaal niet ga voetballen en dan geneest het wel weer denk ik. Maar ja ik snap dat dit natuurlijk eigenlijk niet goed is maar ik wil het gewoon zooo graag! We zijn ook nog is een hoger niveau gaan spelen dus ik kan het echt niet aan. IEMAND TIPS?? Of advies oid.?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ff je gezond verstand gaan zoeken. Of anders iemand met gezond verstand raadplegen. Of lekker doorspelen en nooit gaan piepen dat je nooit meer voluit kan sporten zonder pijn. Hoe jong ben je??
Alle reacties Link kopieren
Luisteren naar de fysio of een andere fysio zoeken tot dat de wond geheeld is en de spier voldoende belastbaar, dan kun je nog jaren met plezier zonder pijn spelen.

Als je dit niet doet, dan heb je straks een grote verkleving met kalkafzetting en kun je niet meer pijnvrij spelen.

Jou keuze
Alle reacties Link kopieren
Wachten en het laten herstellen.

Ja, dat is heel vervelend en daar mag je best van balen. Maar het moet echt even...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
zitvoetbal?
S-Meds schreef:
22-01-2020 23:32
zitvoetbal?
Rolstoelvoetbal
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk lekker dwars zijn, want je voelt het zelf het beste. gewoon voetballen dus. en er dan in het nieuwe seizoen achter komen dat je dan helemaal niet meer kunt voetballen, maar ja je wist het toch zo goed zelf.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hey TO, wat ontzettend klote, meer kan ik er niet van maken. Ik weet precies hoe je je voelt!

Dat je niet gewoon door de pijn heen moet spelen weet je natuurlijk ook, maar ik heb het ook zo vaak geroepen, dat je er niks meer om geeft en het gewoon gaat doen. Ik heb me gelukkig altijd uiteindelijk in kunnen houden, de verstandige maar nog steeds super rotte keuze.

Mijn tips zouden zijn om je gevoel met je fysio te bespreken, dat kan helpen, het even uiten. Daarnaast ging ik zelf niet langs de lijn bij wedstrijden kijken, dat deed me echt te veel zeer. Het was shit om daardoor ook het sociale te missen, maar ik trok dat gewoon echt niet.
Verder misschien vragen bij de fysio of er iets van sport is dat je wel kunt doen, zodat je in ieder geval fit blijft voor volgend seizoen?
Alle reacties Link kopieren
Vraag je fysio wat de gevolgen zijn als je de spier te zwaar belast. Wedden dat je die wilt voorkomen?

Als het goed is, krijg je spierversterkende oefeningen en rekoefeningen zodat de spier op lengte geneest en niet verkort door littekenweefsel. Massage helpt ook.

Wat niet helpt, is focussen op wat je nu even niet mag. Vraag je fysio wat je wél kunt doen. En houd je daaraan.

Het herstel gaat niet zo snel. Afhankelijk van de ernst van de scheur, kan het zo een jaar duren voordat het echt helemaal hersteld is. Stel je verwachtingen wat bij.
Argh lijkt me heel frustrerend!
Wat al gezegd is bespreek het met je fysio of vraag desnoods eens een ander.
Maar vaak heeft zoiets veel rust nodig en blijf je pijn houden als je het niet serieus neemt.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een andere fysiotherapie. Fysiotherapie is heel erg breed, en zeker sportblessures kunnen op verschillende manieren behandeld worden. Had jij in Ajax 1 gespeeld, dan was je al lang volledig hersteld. Door nieuwe inzichten en behandelmethodes kan je deze blessures sneller, en nog belangrijker, functioneler herstellen.

Dan moet de fysio niet alleen aan de bak, maar jij zelf ook.

Maak anders een afspraak bij een SMA (sport medisch advies) centrum. Of ga op zoek naar een goede ervaren sport fysiotherapeut.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je gevoel maar bepaalde weefsels hebben nu eenmaal tijd nodig om te herstellen, anders breken ze weer af.

De wal keert het schip; altijd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een zekere mate van bewegen is goed, daardoor weten de weefsels waar ze naartoe moeten herstellen, dus welke eisen er gesteld gaan worden, maar als je daar overheen gaat gaat de afbraak sneller dan het opnieuw aanmaken van de vezels.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
stampvoeten is niet goed voor je blessure hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hsbaoanu schreef:
22-01-2020 23:10
Ik weet welke oefeningen ik moet doen
En helpen die oefeningen ook om bepaalde spieren te sterker te maken op lange termijn om deze blessure te voorkomen? Mijn ervaring is dat de ene fysio daarin de andere niet is en de ene daarin betere tips geeft dan de andere.

Misschien kan je met een trainingsschema de sportschool in, meestal is er genoeg wat je nog wel kunt doen. En buiten de trainingen om hardlopen weer opbouwen. Tijdens de training zelf ben je misschien eerder geneigd de pijn te negeren

Pijn negeren werkt alleen op korte termijn, maar uiteindelijk raak je daarmee alleen nog veel verder van huis en zul je nog langer moeten herstellen voordat je weer pijnvrij bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven