Bodypump thuis

26-01-2020 15:33 23 berichten
Wie doet er wel eens bodypump thuis?

Ik hoorde dat Les Mills tegenwoordig instructie online aanbiedt en het leek me wel interessant.

Ik ga sowieso ook groepslessen volgen, maar dit zou dan voor af en toe zijn, als ik niet kan tijdens de lestijden. Want het is wel mijn bedoeling om 2 tot 3 keer per week te gaan trainen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond alle tools (barbell met gewichten, dumbells, step, mat) bij elkaar best duur om te kopen! Als je die al hebt lijkt het me prima mogelijk.
Ja, dat is wel prijzig inderdaad. Had jij het idee dat je alles direct nodig had of is het ook iets wat je in de loop van de tijd kunt aanschaffen?

Barbell met gewichten heb ik in elk geval, en ik heb ook 2 kleine dumbells. Een step en een mat heb ik nog niet.

Edit: ik bedenk me net: ik heb een kast met een enorme spiegel erin in de slaapkamer. Dat komt dan wel goed van pas straks om te kijken of mijn houding goed is :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Barbells dumbells etc liggen ook bij de Action
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zelf met zware gewichten aan de gang gaan. Lijkt me toch wel handig als je dat doet onder begeleiding van iemand die kan zien of je je spieren correct belast, je lijf correct belast, enz. Kijk, als je jaren en jaren ervaring hebt in dit soort training, dan kan ik me voorstellen dat je genoeg kennis hebt inmiddels om thuis ook te trainen zonder deskundige begeleiding. Maar zelf ongetraind thuis aan de gang gaan met gewichten, lijkt me vragen om blessures.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-01-2020 15:58
Ik zou niet zelf met zware gewichten aan de gang gaan. Lijkt me toch wel handig als je dat doet onder begeleiding van iemand die kan zien of je je spieren correct belast, je lijf correct belast, enz. Kijk, als je jaren en jaren ervaring hebt in dit soort training, dan kan ik me voorstellen dat je genoeg kennis hebt inmiddels om thuis ook te trainen zonder deskundige begeleiding. Maar zelf ongetraind thuis aan de gang gaan met gewichten, lijkt me vragen om blessures.
TO wil groepslessen gaan volgen en daarbij thuis soms trainen
Dat kan prima
alleen thuis aan de slag, zou ik ook niet adviseren
pejeka schreef:
26-01-2020 15:58
Ik zou niet zelf met zware gewichten aan de gang gaan. Lijkt me toch wel handig als je dat doet onder begeleiding van iemand die kan zien of je je spieren correct belast, je lijf correct belast, enz. Kijk, als je jaren en jaren ervaring hebt in dit soort training, dan kan ik me voorstellen dat je genoeg kennis hebt inmiddels om thuis ook te trainen zonder deskundige begeleiding. Maar zelf ongetraind thuis aan de gang gaan met gewichten, lijkt me vragen om blessures.

Goed advies inderdaad!

Ik heb voorheen al een jaar lang bodypump gedaan en ben recent weer begonnen. Tijdens de les heb ik specifiek om feedback gevraagd over mijn houding en de instructrice zei dat het er allemaal nog goed in zat. :)
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
26-01-2020 15:39
Ja, dat is wel prijzig inderdaad. Had jij het idee dat je alles direct nodig had of is het ook iets wat je in de loop van de tijd kunt aanschaffen?

Barbell met gewichten heb ik in elk geval, en ik heb ook 2 kleine dumbells. Een step en een mat heb ik nog niet.

Edit: ik bedenk me net: ik heb een kast met een enorme spiegel erin in de slaapkamer. Dat komt dan wel goed van pas straks om te kijken of mijn houding goed is :biggrin:
Bij de huidige release heb je wel een bankje en een matje oid. nodig; een bankje voor de borsttrack en de lunges, en een matje voor een aantal andere tracks. Maar wel leuk hoor!

Zit je toevallig bij de club waarvan de slogan eindigt op '...Go for It? Want dan kun je sowieso thuis trainen en ook een hoop andere dingen doen.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
26-01-2020 20:05
Bij de huidige release heb je wel een bankje en een matje oid. nodig; een bankje voor de borsttrack en de lunges, en een matje voor een aantal andere tracks. Maar wel leuk hoor!

Zit je toevallig bij de club waarvan de slogan eindigt op '...Go for It? Want dan kun je sowieso thuis trainen en ook een hoop andere dingen doen.

Ik weet het niet van die slogan, zal er eens op letten ;-)

Mijn vriendin is daar lid en neemt mij dan gratis mee, dus ik denk dat ik niet thuis kan trainen via hen. Maar dat komt wel goed, als ik een aantal keer de les heb meegedaan dan is het vrij gemakkelijk om aan de hand van de muziek te onthouden welke oefeningen er komen. Ik kan nu zelfs nog op automatisme de oefeningen van 3 jaar geleden zo weer meedoen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
26-01-2020 15:39
Ja, dat is wel prijzig inderdaad. Had jij het idee dat je alles direct nodig had of is het ook iets wat je in de loop van de tijd kunt aanschaffen?

Barbell met gewichten heb ik in elk geval, en ik heb ook 2 kleine dumbells. Een step en een mat heb ik nog niet.

Edit: ik bedenk me net: ik heb een kast met een enorme spiegel erin in de slaapkamer. Dat komt dan wel goed van pas straks om te kijken of mijn houding goed is :biggrin:
Op zich hoeft die step niet per se inderdaad (vind het zelf wel fijn met borstoefening maar hoeft niet) en mat hoeft niet duur te zijn :-) Ok met lunges is soms ook met de step, maar an sich kan dat zonder ook :-) Is alleen wat minder zwaar.
Ik vind gewone lunges ook al best zwaar eerlijk gezegd.Maar ik zou bijvoorbeeld ook de trap kunnen gebruiken daarvoor. :)

Ik doe squats en lunges namelijk altijd met losse gewichten, omdat ik erg last van mijn nek krijg met die stang
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
27-01-2020 15:55
Ik vind gewone lunges ook al best zwaar eerlijk gezegd.Maar ik zou bijvoorbeeld ook de trap kunnen gebruiken daarvoor. :)

Ik doe squats en lunges namelijk altijd met losse gewichten, omdat ik erg last van mijn nek krijg met die stang
Dan moet je sowieso even een keer met een trainer overleggen, want dan houd je waarschijnlijk de stang te 'hoog'! Die moet lager, meer op je schouders en weg uit je nek. (het helpt al om je ellebogen recht onder de stang te houden als je 'm op je schouders hebt, vaak neem je dan 'van nature' een betere houding aan)
Bee_Kind schreef:
27-01-2020 16:07
Dan moet je sowieso even een keer met een trainer overleggen, want dan houd je waarschijnlijk de stang te 'hoog'! Die moet lager, meer op je schouders en weg uit je nek. (het helpt al om je ellebogen recht onder de stang te houden als je 'm op je schouders hebt, vaak neem je dan 'van nature' een betere houding aan)

Ja,daar heb ik het ook over gehad met haar hoor. Maar het lukte me gewoon niet goed om de juiste houding te vinden. Meerdere dingen geprobeerd, maar het is nooit goed gelukt. Met losse gewichten gaat het gelukkig ook prima :)
Alle reacties Link kopieren
Thuissporten kan best, maar je moet wel heel gedisciplineerd zijn om het vol te houden ... .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas gekeken naar het online abonnement van Less Mills, maar dat was nog best prijzig (ik geloof 20-30 per maand).
Je kunt ook op YouTube kijken; daar staan ook een aantal lessen op.
Ik wilde in elk geval even de free trial proberen, daarna was het (geloof ik) €14,95 per maand, maar ik weet niet of ik dat ervoor over heb. Aan de andere kant mag ik gratis mee naar B.asic Fit met een vriendin, dus dan zou dit wel een leuke aanvulling kunnen zijn voor de weken dat zij geen zin heeft / op vakantie is / qua werktijden niet kan op tijden dat ik ook kan.
Ik heb net de eerste keer thuis gepumpt, ik vond het leuk. Ik was wel helemaal kapot rond de schouder track o_o
Mocht je nog een fijne, dikke mat zoeken; Ik ben erg tevreden over die van Tunturi. Gaat al jaren mee en is niet duur. Ik sport zelf 3x/week thuis.

https://www.bol.com/nl/p/tunturi-fitnes ... wAEALw_wcB

Uiteraard heb ik de roze :$ .
Ik zou ook zeker voor de roze gaan. Bedankt voor de tip! Ik kijk even aan hoe het de komende weken gaat of ik er ook echt veel gebruik van gaan maken en als dat het geval is dan ga ik meer investeren denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaren in de sportschool gedaan maar het rooster komt me niet goed meer uit dus ik ben het nu thuis aan het doen.
Het kost me 120 euro voor een jaar, 50 euro voor gewichten. Matje had ik al en step koop ik misschien later nog. Ik vind het zelf ideaal en sport nu gezellig met mijn vriend. Ik vind het ook fijn dat er kortere workouts zijn of speciaal voor een spiergroep etc.
Ja, dat heb ik dus ook. Ik vind het wel fijn zo dat ik kan sporten wanneer ik wil en ook hoe ik wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel blijven combineren met pumpen op de sportschool. Je pumpdocente kan nog zo zeggen dat je techniek nog goed is, toch kan de slordigheid erin raken. Zeker als er weer nieuwe bewegingen aan de releases worden toegevoegd.

Ik pump al bijna 10 jaar en ook ik wordt nog een enkele keer gecorrigeerd. Je vergeet soms toch nog wel eens je buikspieren aan te spannen en zonder spiegel kun je ook niet altijd goed zien of je rug bijvoorbeeld goed recht is. Je moet blijvend aandacht besteden aan het oefenen van je techniek.
@Dignity: dat was sowieso de bedoeling inderdaad. Alleen ik sport samen met een vriendin die onregelmatige werktijden heeft, waardoor het niet altijd mogelijk is om te gaan (ik sport gratis mee op haar abonnement). Dus dit is extra

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven