Tips voor thuis bewegen?

13-02-2020 11:15 77 berichten
Ik ben de meest luie persoon op aarde.
Word al moe als ik aan bewegen denk.
Dat moet dus veranderen.
Wil een poging doen om thuis te beginnen.
Had ooit een at gekocht en elastieken. Die mat was te dun (wil nu een dikkere mat) en de elastieken waren snel stuk.
Wil dit keer beter spullen. Waar koop ik dat? Wat heb ik nog meer nodig? Hebben jullie nog meer tips. Naar de gym wil ik nog niet. Wil gewoon een betere conditie.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag een half uur stevig wandelen. Je kunt ook Pokemon op je telefoon installeren. Of een app dat je achtervolgt wordt door zombies :)

Verder kleine veranderingen, van auto naar fiets. Of bij gebrek aan auto, van fiets naar lopend. Trap nemen, een tijdje rechtop op een kruk zitten in plaats van liggen op de bank. Zulke dingen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Als je een betere conditie wil, kun je beter gaan wandelen (stevig tempo) of fietsen voor minimaal 30 minuten aaneengesloten per dag.
Doe elke morgen mee met Nederland in beweging dat is op de televisie, da's iedere morgen een kwartiertje bewegen en daar word je zo fit van als een hoentje.
Nederland 1.
trap op
trap af
trap op
trap af

trappen lopen is het beste
Alle reacties Link kopieren
Nl in beweging
Alle reacties Link kopieren
Youtube.
Gewoon thuis zumba, yoga, wat je maar wilt
Of een lekker muziekje opzetten en uitbundig dansen (dance like nobody's watching).

Edit: Kijk op youtube eens naar Leslie Sansone als je net begint. Lekker enthousiast mens.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt eigenlijk geen materialen nodig. Gewoon met je eigen lichaamsgewicht oefenen.
-planken, de klassieke vorm, op je zij, op je handen, op je rug, dynamisch.. etc etc eindeloze variaties
-bruggetje maken
- superman
- een aantal van de 100den buikspieroefeningen
-squats
-lunges
-deadlifts
-calf raises
En zo kun je eindeloos doorgaan, allemaal zonder materiaal.

Als je dan toch materiaal wil, ben ik zelf fan van de TRX.
Met stip op 1: wandelen. Elke avond om 20:00 naar buiten toe om te wandelen. Na je wandeling mag je Netflixen.

Inderdaad: Nederland in Beweging, met Olga Commandeur
https://www.uitzendinggemist.net/progra ... eging.html

Als het regent: thuis een cardio workout doen.
Bijvoorbeeld:

Lucy Wyndham-Read, Indoor walking
https://www.youtube.com/watch?v=Cp1_j8JkOTg

Jessica Smith. Heeft veel leuke workouts van 10 minuten tot 30 minuten
https://www.youtube.com/user/jessicasmithtv/videos

Walk at Home by Leslie Sansone (Erg Amerikaans, maar wel goed te volgen):
https://www.youtube.com/watch?v=TJLKgWsS7vw

Nee joh, je hoeft geen gewichten, elastieken en apparaten te kopen.
Mijn crosstrainer werd al snel een kledingophangrek.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Janny,
Als ik jouw bericht zo lees kan je beter niet allerlei zaken gaan aanschaffen. Het is echt ontzettend moeilijk om jezelf thuis te motiveren om allerlei saaie oefeningen te doen. Ik spreek uit ervaring. Je kan beter iets zoeken wat je oprecht leuk vindt om te doen waarbij je beweegt dat zorgt dan voor de motivatie. Ik heb dat zelf gevonden bij yoga en pilates. Misschien is het bij jou wandelen, zwemmen of klimmen. Probeer eens wat dingen uit om te kijken wat bij je past.

Voor sportschool geldt trouwens hetzelfde als voor thuis, je moet echt veel motivatie hebben voor al die suffe apparaten.
Alle reacties Link kopieren
Pas je leven aan:
Fiets naar je werk
Loop naar de supermarkt etc
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel 4 keer in de week en doe de andere dagen yoga. Ik ben met wandelen een beetje ongeduldig, en om bezig te zijn maak ik foto's onderweg. Ik post er van elke wandeling één op één aparte Instagrampagina en volg ook anderen die graag wandelen. Het geeft me op die manier een doel anders dan wandelen. Ik ga nu sneller op pad als ik zie dat er een mooie zonsondergang aan komt of een mooie lucht is. Ik heb ook een hekel aan bewegen, maar voor mij helpt het dus om er iets aan te koppelen waar ik wel bij van word. Dan loop ik rustig een extra stuk omdat ik ergens iets moois zie. Dat werkt beter dan spullen aanschaffen die na een paar keer liggen te verstoffen.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
7 minutes workout.
Ben je snel weer mee klaar, geen speciale materialen nodig en het motiveert enorm als je merkt dat het na een paar keer beter gaat.

Maar beter nog: zoek iets wat je écht leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
En wandelen is goed in te passen. Ik stap bijvoorbeeld gewoon een paar haltes eerder uit de bus als ik verder een drukke werkdag heb.
Tjezus, wat vals
Doreia* schreef:
13-02-2020 11:19
Elke dag een half uur stevig wandelen. Je kunt ook Pokemon op je telefoon installeren. Of een app dat je achtervolgt wordt door zombies :)

Verder kleine veranderingen, van auto naar fiets. Of bij gebrek aan auto, van fiets naar lopend. Trap nemen, een tijdje rechtop op een kruk zitten in plaats van liggen op de bank. Zulke dingen.
Spellen als pokemon go heb ik gespeeld. Maar naar een week ben ik daar wel klaar mee.
Plus wandelen alleen vind ik saai. Toen met mijn ex vond ik het wel gezellig. Vriendinnen willen ook niet mee wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, de 7 minute work out app! Geen spullen nodig en ook geen kennis. Dat en wandelen (in de vorm van bijvoorbeeld Pokémon Go). Als je fancy wil doen, kijk dan eens naar Dance Dance Revolution, Just Dance of de Switch fit ring voor de Wii/Nintendo Switch. Dat zijn beweegspellen (en uit ervaring weet ik dat je daar héél moe van wordt haha).
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
13-02-2020 12:11
Inderdaad, de 7 minute work out app! Geen spullen nodig en ook geen kennis. Dat en wandelen (in de vorm van bijvoorbeeld Pokémon Go). Als je fancy wil doen, kijk dan eens naar Dance Dance Revolution, Just Dance of de Switch fit ring voor de Wii/Nintendo Switch. Dat zijn beweegspellen (en uit ervaring weet ik dat je daar héél moe van wordt haha).
7 minuten per dag is 49 minuten in de week, dat zet toch geen zoden aan de dijk?
In het kader van puur praktische tips die goed vol te houden zijn in het dagelijks leven: je auto verder weg van de ingang zetten als je boodschappen gaat doen. Op het werk niet de dichtstbijzijnde wc pakken maar eentje verder.

Wat ik zelf goed volhoud om twee tot drie keer per week thuis te doen, en dan meestal 15-45 minuten is het volgende. Op pinterest stikt het van de korte filmpjes en voorbeelden van 'one minute excercise', en dan voor je armen, benen, rug, buik, voor het slapengaan, bij het wakker worden, whatever. Ik heb een heel bord met dit soort oefeningen, zet een lekkere playlist aan en een eierwekker op 1.05 min en doe dan een hele reeks van dit soort oefeningen. Iedere keer andere, soms ook wel een tijdje dezelfde, maar het wordt nooit saai (voor mij dan) op deze manier.

En het zijn allemaal oefeningen waar je eigenlijk niks voor nodig hebt, al is een matje handig (maar je kunt ook oefeningen doen waarbij je niet op de grond hoeft te liggen ;-) )
-Janny- schreef:
13-02-2020 12:11
Spellen als pokemon go heb ik gespeeld. Maar naar een week ben ik daar wel klaar mee.
Plus wandelen alleen vind ik saai. Toen met mijn ex vond ik het wel gezellig. Vriendinnen willen ook niet mee wandelen.
En als je ondertussen een goede/leuke/onderhoudende podcast luistert, of een luisterboek?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-02-2020 12:14
7 minuten per dag is 49 minuten in de week, dat zet toch geen zoden aan de dijk?
Meer dan niks doen.

TO, zet een leuk luisterboek of podcast op als je gaat wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Flink tekeer gaan in het huishouden. Zuigen, dweilen, schrobben, ramen lappen. Win win. En de tuin aanpakken natuurlijk als je die hebt.
.
lilalinda schreef:
13-02-2020 12:14
7 minuten per dag is 49 minuten in de week, dat zet toch geen zoden aan de dijk?
Iets is beter dan niets.

En mijn ervaring is dat een beetje bewegen leidt tot meer bewegen.
Bij mij helpt een fitbit daarmee. Ik ben in een jaar van 2000-5000 stappen per dag gemiddeld naar 15000 stappen per dag gemiddeld gegaan door het heel langzaam op te bouwen met domweg de dagelijkse dingen en gewoon kennis over mijn eigen gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Bubbel° schreef:
13-02-2020 12:17
Meer dan niks doen.

Amper
Dat gaat TO niet merken....
Er zitten ruim 10.000 minuten in een week. Dan helpt 49 minuten bewegen amper

Pas je leven aan zoek overal de beweging: vergeet de auto en de lift

En ga een paar uur per week sporten.
Word je echt fit van
Fietsen kan ik alleen op een elektrische fiets, op een normale fiets kom ik niet vooruit. Vorig jaar heb ik een normale racefiets gekocht. Maar naar drie maanden kwam ik nog niet vooruit. Dus heb het maar verkocht. Fiets wel elje dag 10 minuten naar mijn werk.

Heb ook wel eens wat lessen gevolgd. Maar heb gewoon geen zin om ergens heen te gaan. Vandaar dat ik thuis bezig wil. Vond zwemmen wel leuk, maar hier in de buurt zit geen zwembad meer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven