Skateboard vs penny 8 jarige

13-03-2020 09:13 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zet hem onder sport ipv onder kinderen.
Dochter van 7 jaar wil een skateboard voor haar 8ste verjaardag. Heeft geen skate ervaring, krijgt geen les.
Er is een kleine skatebaan op dorp maar verder zal ze gewoon op straat ermee bezig zijn.
Heb gegoogled en gelezen, maar ben er nog niet uit. Skate winkel niet in de buurt dus vraag het hier.
Skateboard of pennyboard? Penny 22" of 27" (dochter is vrij lang, grote schoenmaat)
Andere tips qua board.
Helm en bescherming hebben we.
Het ligt eraan wat ze ermee wil doen. Pennyboard heeft grotere wielen en is dus stabieler als je rechtuit (en hard) wilt gaan.
Skateboard is wendbaar en kun je beter gebruiken voor trucjes, in een halfpipe, rails etc.

Wil ze vooral heen en weer over straat of wil ze in een parkje met vrienden trucjes doen?
Alle reacties Link kopieren
Is er niet een indoor skatepark in de buurt ? Daar verkopen ze vaak goede beginners-planken. En meteen een idee voor een kinderfeestje 😄
Alle reacties Link kopieren
Nope. Ik woon in het buitenland waar zoiets niet in de buurt is
Alle reacties Link kopieren
Jammer ! Maar ik zou zeker gewoon skateboard doen. Gaat prima op die leeftijd en dan kan ze meteen goed leren balans te houden en trucjes doen
Hier vinden beide kinderen pennyboard lastiger (en ikzelf ook).

Ervaring hier met pennyboard, skateboards en longboards in huis: groter is makkelijker in het begin.

Maar overleg vooral met dochter zelf wat ze in gedachten had.
Niets vervelender als kind dan een Barbie vragen voor je verjaardag, en een Cindy krijgen. 😉
Wij hebben hier thuis verschillende boards. Van Penny tot longboards.
Onze 5 jarige zoon pakt sinds kort vaak het "gewone" skateboard. Penny was leuk voor op zijn knieën rond te rollen, maar hij wilt nu meer proberen dan dat en dat gaat goed (beter) op een gewoon board.
Het hangt er vanaf wat ze wilt, maar ik zou haar laten beginnen op een skateboard. Lekker veelzijdig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven