Waar zijn nog 'goedkope' skeelers te vinden?

25-03-2020 17:50 26 berichten
Bij de Decathlon zijn de goedkopere varianten (€50-€75) uitverkocht.
Osaga (van Scapino) heeft mijn maat ook niet meer.

(waarschijnlijk heb ik maat 41/42, vrouw)

Ik zie dat de lidl o_o (online) nog skeelers in maat 41 heeft, iemand ervaring hiermee (vallen ze klein/ruim, hoe is de kwaliteit)


ps Zijn skeelers 'unisex' of hebben skeelers voor mannen echt een behoorlijk andere vorm dan voor vrouwen
Lidl vallen precies op de maat.
Zeilboot76 schreef:
25-03-2020 18:00
Lidl vallen precies op de maat.
Dan neem ik de gok. Jammer dat ze geen maat 42 hebben, dan had ik iets meer zekerheid door beide te passen.

Iemand nog een alternatief voor als deze niet passen?
anoniem_64ccaed64c438 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 18:31
11.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Plutosport heeft goede merken, ben zelf erg fan van Powerslide, hoewel die in het begin niet heel comfortabel zijn (moeten wel een beetje worden ingereden) Fila en Rollerblade zijn volgens mij veel zachter
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat de meeste kringlopen dicht zijn. Daar vind je soms hele goede.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Skeelers zijn zover ik weet unisex. Ik zou op marktplaats kijken.
Ik heb vorige week 2 paar in de kringloopwinkel hier gevonden. Voor mijn pubers (leuker dan de online gymles van school). Maar daar zou ik nu niet meer naar toe gaan (hier nog open).

Geen ervaring met Lidl skeelers. Wel met Lidl schaatsen en die zijn prima. Maat valt normaal.
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats of marketplace. Zat mensen die skeelers kopen en ze 2x gebruiken en dan op zolder leggen.
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
Hoe beter de kwaliteit van de skeeler, hoe verder je ermee kunt skeeleren voor je moe wordt. Betere kwaliteit betekent betere lagers, beter frame, betere pasvorm en betere kwaliteit wielen. Als je er dus echt een hobby van wil maken zou ik dus voor iets duurder gaan. Rollerblade, Powerslide of K2 zijn alle drie topmerken. Ze brengen (bijna) ieder jaar een nieuw model uit en dan wordt het oude model goedkoper.

Mijn Rollerblades waren 150 euro, het model van het jaar ervoor (alleen andere kleur) was 100 euro. Dan heb je voor 100 euro echt super goede skates! Je kunt voor deze modellen dan ook gewoon nieuwe lagers en wielen kopen als ze versleten raken, dus je kunt echt járen met je skates doen.

Voor mijn Bristol skates kon ik bijvoorbeeld geen vervangende onderdelen vinden, dus mocht ik gehele nieuwe skates aan schaffen toen de wielen en lagers gaar waren. Nu wilde ik sowieso al upgraden naar een grotere wiel diameter dus niet erg, maar anders was het zonde geweest.
Welke beschermset (voor pols, elleboog en knie) raden jullie aan? (graag max. €30)
Ik las in een paar reviews dat die van K2 niet geweldig was
Van decathlon en scapino zijn ze uitverkocht
ik zie er een aantal van rollerblade en powerslide, zijn die aan te raden?
anoniem_64ccaed64c438 wijzigde dit bericht op 30-03-2020 10:52
11.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze van Fila, maar het maakt weinig uit, als ze maar stevig zijn en niet uit elkaar vallen. Maar zul je toch echt moeten passen om te weten welke maat je nodig hebt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb k2 skates de BOA met 90mm wielen.
Echt wel fijne skates. Met een draaiknop met draad wat veel makkelijker aantrekt.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Oh dat boa systeem is echt fijn ja, die heb ik ook het allerliefste op zowel skates als snowboardschoenen. Maar ik vond de Rollerblades fijner zitten. K2 zijn een soort hele stevige sokken en Rollerblades zijn meer echt schoenen. Jammer dat alleen K2 skates met boa maakt, in de snowboardwereld zie je het wel in alle merken terug.

Ik heb gewoon simpele kniebeschermers van Sinner (Perry). Ik heb ze gekocht voor snowboarden dus ze zijn zacht maar ze werken prima voor het skaten. Geen idee welk merk mijn polsbeschermers zijn maar ik vond deze het lekkerste zitten, wel speciaal voor skaten bekocht dus hard. Hoe lekkerder je bescherming zit hoe meer je geneigd bent het te dragen! Elleboogbeschermers heb ik niet, dat maakt me niet uit. Als ik val val ik op mijn knieën en handen, heupen of billen en handen en ben sinds kindertijd niet meer gevallen.
Ugli schreef:
29-03-2020 18:20
Oh dat boa systeem is echt fijn ja, die heb ik ook het allerliefste op zowel skates als snowboardschoenen. Maar ik vond de Rollerblades fijner zitten. K2 zijn een soort hele stevige sokken en Rollerblades zijn meer echt schoenen. Jammer dat alleen K2 skates met boa maakt, in de snowboardwereld zie je het wel in alle merken terug.

Ik heb gewoon simpele kniebeschermers van Sinner (Perry). Ik heb ze gekocht voor snowboarden dus ze zijn zacht maar ze werken prima voor het skaten. Geen idee welk merk mijn polsbeschermers zijn maar ik vond deze het lekkerste zitten, wel speciaal voor skaten bekocht dus hard. Hoe lekkerder je bescherming zit hoe meer je geneigd bent het te dragen! Elleboogbeschermers heb ik niet, dat maakt me niet uit. Als ik val val ik op mijn knieën en handen, heupen of billen en handen en ben sinds kindertijd niet meer gevallen.
Nu je het zegt, lijken elleboogbeschermers me eigenlijk ook vrij nutteloos. Ik snap eigenlijk niet waarom die standaard in die sets zitten.
Maar ja, als ik toch een set neem, kan ik ze als beginner maar beter dragen want je zal maar net verkeerd terecht komen, een elleboogbreuk lijkt me wel erg vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
29-03-2020 18:20
Oh dat boa systeem is echt fijn ja, die heb ik ook het allerliefste op zowel skates als snowboardschoenen. Maar ik vond de Rollerblades fijner zitten. K2 zijn een soort hele stevige sokken en Rollerblades zijn meer echt schoenen. Jammer dat alleen K2 skates met boa maakt, in de snowboardwereld zie je het wel in alle merken terug.
Ik heb ook rollerblade aangehad, maar toch voor deze gegaan. Vind ze lekker stevig zitten.
Dat systeem is ideaal ja!
Alle reacties Link kopieren
-World- schreef:
29-03-2020 19:30
Nu je het zegt, lijken elleboogbeschermers me eigenlijk ook vrij nutteloos. Ik snap eigenlijk niet waarom die standaard in die sets zitten.
Maar ja, als ik toch een set neem, kan ik ze als beginner maar beter dragen want je zal maar net verkeerd terecht komen, een elleboogbreuk lijkt me wel erg vervelend.
Ik zou elleboog zeker niet skippen. Pols is sowieso erg belangrijk (als je valt vangen je handen vaak de eerste klap op), knie spreekt ook voor zich, maar elleboog gaat vaker mis dan je denkt. Als je valt hoef je maar net ergens tegenaan te vallen of verkeerd terecht te komen. Beschermers voorkomen niet altijd breuken, maar het is zeker wel goede bescherming. Bij hogere snelheden zou ik zelfs ook een helm opdoen, je bent als skater erg kwetsbaar, als je valt (voorover of acherover) kan je makkelijk met je hoofd op de grond klappen, of ergens tegenaan.
Vroeger droeg ik nooit beschermers omdat ik het stom vond, tot ik het een keer bij een bekende flink mis heb zien gaan. Better safe than sorry
Alle reacties Link kopieren
Ik draag nooit beschermers, heb ze ook niet.
Misschien toch maar eens aanschaffen
Alle reacties Link kopieren
Ik draag ze pas sinds een jaar en skate al sinds mijn kindertijd. Bedacht me toen dat polsen toch wel cruciaal zijn en ik had dus kniebeschermers voor snowboarden gekocht en ging ze toen dragen tijdens een warme zomer omdat ik met blote knieën wilde skaten, ze niet persé open wilden rijten en dus die beschermers had liggen. Sindsdien draag ik ze altijd.
Alle reacties Link kopieren
Als kind vond ik beschermers totaal niet cool :mrgreen: Maarja als puber wil je er alleen maar goed uitzien en kapotte knieen nam je maar voor lief (althans, deze eigenwijze puber dan...)
Sowieso ben ik nu veel voorzichtiger dan vroeger, maar die val van een vriend was voor mij echt het keerpunt, ik skate nu echt alleen nog met bescherming.
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 05:22
Reden: Trollen
99.28% gewijzigd
Inmiddels zijn de skeelers van de Lidl aangekomen en ze passen :)
Mijn (pols, knie en elleboog) bescherming is nog onderweg van een andere webwinkel.

Heb net alvast een klein stukje geoefend dichtbij mijn huis, helaas niet op asfalt dus het was wel lastig haha.

Moet zeggen dat ik wel meteen last krijg rondom mijn enkels, is dat gewoon een kwestie van wennen of sta ik verkeerd op mijn skeelers?

Gebruiken jullie normale, dunne sokken of juist dikke sokken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb speciale skeeler sokken, die zijn dikker rond de enkel. Je wil geen heel lifting krijgen (dat je hiel omhoog komt in je schoen), dus dikkere sokken zijn beter.

Sta je niet te veel met je enkels naar binnen? Ik heb nooit enkel pijn. Krijg je het onmiddelijk of na een uur of zo? Bij dat laatste zou ik denken aan gewenning misschien, je doet natuurlijk een andere beweging dan je normaal doet.
Alle reacties Link kopieren
Zitten ze wel goed qua pasvorm? En strak genoeg?
Als je rechtop staat, heb je dan het gevoel dat je stevig staat of vallen je enkels wat naar buiten (of binnen?) Ik heb wel eens skates gehad waarbij het frame teveel naar binnen stond, waardoor mn enkels dus meer naar buiten stonden, wat extra belastend voor je enkels kan zijn, weet alleen niet of je dit kan aanpassen bij lidl skates.
Verder draag ik ook skatesokken, decathlon heeft redelijk goedkope. Of gewoon dikkere sportsokken doen het voor mij ook prima, in ieder geval iets dikkers dan standaard sokken.
Ik zou wel een stukje op asfalt testen, klinkers zijn drama en gewone stoeptegels vallen vaak mee maar asfalt blijft beter.

Het kan ook gewoon gewenning zijn, probeer steeds een klein stukje te skaten, en kijk of je volgende keer verder komt zonder pijn. Als je na een paar weken gebruiken nog steeds pijn hebt zijn ze niet goed voor je voeten, dan zou ik toch voor anderen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ja de schoenen moeten echt goed aansluiten, je voet mag er niet in kunnen bewegen en je tenen moeten (bijna) tegen de neus komen.
Panda1987 schreef:
30-03-2020 13:23
Zitten ze wel goed qua pasvorm? En strak genoeg?
Als je rechtop staat, heb je dan het gevoel dat je stevig staat of vallen je enkels wat naar buiten (of binnen?) Ik heb wel eens skates gehad waarbij het frame teveel naar binnen stond, waardoor mn enkels dus meer naar buiten stonden, wat extra belastend voor je enkels kan zijn, weet alleen niet of je dit kan aanpassen bij lidl skates.
Verder draag ik ook skatesokken, decathlon heeft redelijk goedkope. Of gewoon dikkere sportsokken doen het voor mij ook prima, in ieder geval iets dikkers dan standaard sokken.
Ik zou wel een stukje op asfalt testen, klinkers zijn drama en gewone stoeptegels vallen vaak mee maar asfalt blijft beter.

Het kan ook gewoon gewenning zijn, probeer steeds een klein stukje te skaten, en kijk of je volgende keer verder komt zonder pijn. Als je na een paar weken gebruiken nog steeds pijn hebt zijn ze niet goed voor je voeten, dan zou ik toch voor anderen kijken.
Inmiddels is mijn beschermset binnen en heb ik een stukje op asfalt geoefend. Het skeeleren zelf ging dus al wat soepeler.
Dit keer heb ik iets dikkere (hardloop?)sokken aangetrokken.
Vandaag voelde ik links geen pijn, maar rechts had ik in het begin wel last. Het valt me op dat dit later verminderde, dus ik had het alleen de eerste minuten toen ik aan het skeeleren was (daarna heb ik ook nog een paar keer die 'dingen' (heet dit een sluiting?) bovenaan opnieuw vastgemaakt, dus misschien heb ik toen een 'betere stand' gevonden. Wellicht had ik die dingen daar boven, die je vast 'klikt', eerst iets te strak vastgemaakt. Het kan ook gewenning zijn idd (maandag had ik nog aan beide kanten last).

Ik heb ook even gelet op mijn voeten, die vallen inderdaad wel vaak naar binnen, niet per se als ik stilsta, maar wel als ik ga skeeleren (dus de binnenkant van mijn enkels naar beneden, en de buitenkant van mijn voet/enkels omhoog), maar ik weet niet of ik daar veel aan kan doen.
Mijn voeten hebben in de lengte niet veel ruimte om te bewegen, maar in de breedte wel, dus misschien sta ik niet stabiel genoeg en moet mijn lichaam daaraan wennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven