Persoonlijk sportschema voor thuis

26-03-2020 18:39 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen op Google hoor, maar ik zou thuis graag aan de slag willen met een gerichter en persoonlijker trainingsschema. Nu doe ik met behulp van een app eigenlijk maar wat, en dat zet voor mijn gevoel toch weinig zoden aan de dijk. Ik heb al gekeken bij personal trainers, maar die hebben het allemaal over samen trainen, en dat hoeft van mij niet. Trainen bij een sportschool is, naast dat het nu niet kan, niets voor mij.

Wat ik dus zoek:
Iemand die op basis van mijn wensen, doelen en kunnen een persoonlijk sportschema vaststelt dat ik thuis kan uitvoeren. Liefst een schema dat we dan op afspraak elke een of twee maanden weer aanpassen, want van iedere keer hetzelfde doen haak ik af.

Wie zoek ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee!

Ik heb zelf het boek Hiit for Fit besteld.
Ik denk dat je dit aan elke personal trainer kan vragen. Die zullen hun inkomsten terug zien lopen en zijn vast bereid mee te denken.
Alle reacties Link kopieren
kevers schreef:
26-03-2020 18:39
Ik heb al gekeken bij personal trainers, maar die hebben het allemaal over samen trainen, en dat hoeft van mij niet.


Je kunt een personal trainer ook voor jezelf inhuren, maar reken dan wel op een tarief van 50 tot 80 Euro (ex. BTW) per uur.
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat wat werkt compound oefeningen zijn met veel gewicht en HIIT met kettlebells. Dat zijn oefeningen die je technisch goed moet uitvoeren om het zonder blessures te kunnen en daarom heb je 1 op 1 training nodig en niet een papiertje. Alles wat een beetje licht en veilig is zonder uitleg is namelijk niet heel effectief zoals je zelf al merkt. Het is wel goed voor je bewegelijkheid en conditie maar je verandert er niet heel erg van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Jij zoekt toch echt wel een personal trainer. Samen trainen is niet het enige dat ze doen.

Ze kunnen een schema voor je maken op basis van je doelen en huidige fysieke conditie. Plus voorzien in evaluatie, motivatie en nieuwe schema’s.

Waarschijnlijk kunnen ze ook tips geven welke trainingsmaterialen je nodig hebt. Die kun je online bestellen.

Het wordt wel een investering voor je.
Alle reacties Link kopieren
Wat je zoekt is een coach/trainer die jou kan helpen. Dit hoeft echter helemaal niet per definitie in de vorm van een personal trainer, hier zijn veel meer mogelijkheden voor. Ik heb je even een prive berichtje gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-03-2020 19:14
Het probleem is dat wat werkt compound oefeningen zijn met veel gewicht en HIIT met kettlebells. Dat zijn oefeningen die je technisch goed moet uitvoeren om het zonder blessures te kunnen en daarom heb je 1 op 1 training nodig en niet een papiertje. Alles wat een beetje licht en veilig is zonder uitleg is namelijk niet heel effectief zoals je zelf al merkt. Het is wel goed voor je bewegelijkheid en conditie maar je verandert er niet heel erg van.
Ik heb een paar jaar terug lessen krachttraining gevolgd, dus qua techniek weet ik wel het e.e.a. Daarnaast kan ik het voor mij zien dat we wel bij ieder nieuw schema gezamenlijk door de oefeningen gaan. Blessures zijn wel het laatste waar ik op zit te wachten inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe lijkt het toch richting pt te neigen dus. Iemand een aanrader voor een pt uit Nijmegen?
Alle reacties Link kopieren
Ik volg Sterkher via insta, ze heeft standaard programma’s voor thuis. Je zou haar vast kunnen benaderen of je een meer op maat schema kan krijgen tegen een extra vergoeding. Lijkt me alleen maar een mooie kans voor mensen in deze branche nu.
Alle reacties Link kopieren
Als je al ervaring hebt met sporten zou je ook kunnen kijken naar de programma s van fitness blender. Je kunt vrij goedkoop nu een programma kopen om te testen of dit voor je werkt .

Ik vind het een voordeel dat je elke dag een andere workouts krijgt. Dat houdt het afwisselend en daardoor houd ik het vol. Vast niet zo effectief als compound trainingen maar veel effectiever als op de bank zitten en niets doen ;)
Alle reacties Link kopieren
Al die schema's ... .het gaat erom dat je gevarieerd sport en dat je al je spiergroepen traint. Naast spieropbouw - en behoud - ook je conditie opbouwen, dus flink zweten, zoals hardlopen/ roeitrainer etc..

Probeer eens wat verschillende online lessen uit. Kun je gewoon thuis doen en er is een gigantisch aanbod.
Alle reacties Link kopieren
@Kaatje en boogschutter: ik heb al veel verschillende online programma's uitgeprobeerd, waaronder een paar van Fitness Blender maar dat past niet bij mij. Fitness Blender vind ik echt vreselijk saai. Met Blogilates in het verleden hele goede resultaten gehaald, maar vind haar nu veel te blij en opgewekt, en de maandschema's zijn niet heel gericht. BBG ook gedaan, maar ook daar stop ik na een paar weken mee omdat het hele tijd dezelfde oefeningen blijven.

@Arequipa, bedankt voor de tip. Ze zit echter niet in de buurt en lijkt vooral gericht op vrouwen voor of na een zwangerschap. Ik val niet echt binnen die doelgroep.

Om te zweten zwem (zwom) ik, loop ik hard en ik heb een bokszak thuis hangen. Dat is dus wel geregeld! Dat wil ik alleen aanvullen met gerichte krachtoefeningen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb halters aangeschaft en kettlebells.
Vervolgens probeer ik mijn KT schema aan te houden wat ik doe in de fitness, alleen dan met dumbells zover mogelijk.
Tevens heb ik weerstandsbanden aangeschaft.
Al die aanbiedingen van apps en youtube filmpjes, ik word er gek van.
Die zijn leuk om erbij te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven