Welke oortjes tijdens hardlopen?

31-03-2020 19:23 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sportte bij een sportschool en had oortjes die goed werkten. Maar nu ik ben geswitcht naar hardlopen op straat (in plaats van de crosstrainer) vallen die de hele tijd uit mijn oren. Daar heb ik op zich sowieso al snel last van en vanwege de vorm van mijn oren kan ik alleen van die oortjes met eartips verdragen. Welke blijven wel zitten? Helemaal ideaal zou zijn als ik ze ook in de regen kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Geen. Gewoon lekker het bos in en luisteren naar de natuur en de vogels.
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
MensInWording schreef:
31-03-2020 19:23
Maar nu ik ben geswitcht naar hardlopen op straat [...]


Bij hardlopen op straat GEEN "oortjes" dragen.
Geniet van de geluiden van de natuur en wees alert op fietsers op het gedeelde fietspad en op auto's die jou van achteren naderen op smalle B-wegen.
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze, die zitten niet in je oor, maar ervoor.
Daardoor hoor je wel omgevingsgeluiden:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_a ... uWEALw_wcB
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in-ear dopjes van Sennheiser, nog ouderwets met een draad en zo'n set rubberen dopjes in verschillende maten.
Bevalt mij goed, maar heb nooit last gehad van uitvallende oordoppen dus of ze ook bij jou oren passen...
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
airpods vallen er bij mij niet uit tijdens het hardlopen
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Ik loop ook hard met in ear oordopjes, maar word helemaal geloven de kabel die continue trekt. Ik ben dus op zoek naar draadloze die niet uitvallen. Airpods vallen bij mij dus ook af, want die vallen uit.

Voor de bijdehandjes hier die zeggen hardlopen zonder oortjes, ik volg een programma dat via mijn telefoon gaat dus heb wel oortjes nodig om mijn training te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Airpods, meteen van dat snoer af. En gewoon niet te hard zetten, dan hoor je je omgeving prima.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik heb deze https://www.sony.nl/electronics/hoofdte ... /wi-sp600n
Alle reacties Link kopieren
uggs schreef:
31-03-2020 19:52
Ik lees even mee. Ik loop ook hard met in ear oordopjes, maar word helemaal geloven de kabel die continue trekt. Ik ben dus op zoek naar draadloze die niet uitvallen. Airpods vallen bij mij dus ook af, want die vallen uit.

Voor de bijdehandjes hier die zeggen hardlopen zonder oortjes, ik volg een programma dat via mijn telefoon gaat dus heb wel oortjes nodig om mijn training te kunnen doen.
Dat trekken is inderdaad irritant. Het fijne van een draad vind ik dat ik makkelijk met één oortje in kan lopen en de ander kan laten bungelen. Doe ik altijd als ik ergens met fietsverkeer loop.

Zo'n ding dat op je slaap zit lijkt me ook wel handig. Kan dan niemand meegenieten van het geluid?
What a nuanced anxiety
tyche schreef:
31-03-2020 19:59
Dat trekken is inderdaad irritant. Het fijne van een draad vind ik dat ik makkelijk met één oortje in kan lopen en de ander kan laten bungelen. Doe ik altijd als ik ergens met fietsverkeer loop.

Zo'n ding dat op je slaap zit lijkt me ook wel handig. Kan dan niemand meegenieten van het geluid?
Met de oordopjes die ik heb kan je er ook 1 laten bungelen, want ze zijn wel met elkaar verbonden.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
31-03-2020 20:00
Met de oordopjes die ik heb kan je er ook 1 laten bungelen, want ze zijn wel met elkaar verbonden.
Ik zie het, dat ziet er ook goed uit. Hoe is het geluid?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
uggs schreef:
31-03-2020 19:52
Voor de bijdehandjes hier die zeggen hardlopen zonder oortjes, ik volg een programma dat via mijn telefoon gaat dus heb wel oortjes nodig om mijn training te kunnen doen.
Speakerfunctie op je telefoon aan op een laag volume zodat je toch nog kunt horen wat de aanwijzingen zijn,
(telefoon neem jij dus toch al mee)

Op die manier hoor je het verkeer van achteren naderen, belangrijker dan muziek integraal in je oren.
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
tyche schreef:
31-03-2020 20:06
Ik zie het, dat ziet er ook goed uit. Hoe is het geluid?
Goed.

Edit: voor muziek goed, maar om te bellen vind ik ze heel slecht.
Alle reacties Link kopieren
https://www.decathlon.nl/p/oortjes-voor ... R-p-169351

Ik heb deze. Ben nog een beginner dus heb de goedkoopste genomen en eerst maar eens kijken of ik het volhoud. Mij bevallen ze prima; zitten stevig, en prima geluid (hardlopen met evy en Spotify)
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
uggs schreef:
31-03-2020 19:52
Ik lees even mee. Ik loop ook hard met in ear oordopjes, maar word helemaal geloven de kabel die continue trekt. Ik ben dus op zoek naar draadloze die niet uitvallen. Airpods vallen bij mij dus ook af, want die vallen uit.

Voor de bijdehandjes hier die zeggen hardlopen zonder oortjes, ik volg een programma dat via mijn telefoon gaat dus heb wel oortjes nodig om mijn training te kunnen doen.
+1... zonder app ga ik het (nog) niet redden
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar, gezien de anatomie van oren passen daar ook geen oortjes in.

ik volg
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
31-03-2020 19:52
Airpods, meteen van dat snoer af. En gewoon niet te hard zetten, dan hoor je je omgeving prima.
Heb je de oudere of de nieuwere versie? Zo te zien heeft de pro in ieder geval van die rubberen dopjes, dus dat is eventueel een optie.
Alle reacties Link kopieren
uggs schreef:
31-03-2020 19:52
Ik lees even mee. Ik loop ook hard met in ear oordopjes, maar word helemaal geloven de kabel die continue trekt. Ik ben dus op zoek naar draadloze die niet uitvallen. Airpods vallen bij mij dus ook af, want die vallen uit.

Voor de bijdehandjes hier die zeggen hardlopen zonder oortjes, ik volg een programma dat via mijn telefoon gaat dus heb wel oortjes nodig om mijn training te kunnen doen.
Ja, hier ook. Ik ben weer begonnen met Evy en zonder muziek in of motivatie lukt het niet. Ik ren over het algemeen trouwens op de stoep en hoor de auto's dan wel nog gewoon. Bos heb ik niet in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Lumineon schreef:
31-03-2020 19:41
Ik heb deze, die zitten niet in je oor, maar ervoor.
Daardoor hoor je wel omgevingsgeluiden:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_a ... uWEALw_wcB
Dit lijkt me ideaal! Die zitten ook fijn? (Als in: je kan ze een uur op zonder irritatie?)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook even mee. Ik had goedkope van skullcandy die echt heel lang meegingen maar nu toch wel aan hun einde komen, en ik ben terughoudend om meteen veel geld uit te geven aan iets dat niet goed blijf zitten.

Ik heb overigens ook echt muziek nodig om mijn blik op oneindig te zetten, zonder muziek hardlopen is dus voor mij echt geen optie.
Alle reacties Link kopieren
MensInWording schreef:
31-03-2020 20:46
Heb je de oudere of de nieuwere versie? Zo te zien heeft de pro in ieder geval van die rubberen dopjes, dus dat is eventueel een optie.
De airpods 2. Niet die nieuwe met dat rubber, dat zijn de airpods pro. Bij mij en man blijven ze goed zitten (die heeft ook de 2) en man klaagt altijd dat dopjes niet goed blijven zitten maar hij loopt ook hard met airpods. Ik vind ze heel comfortabel.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
MensInWording schreef:
31-03-2020 20:49
Dit lijkt me ideaal! Die zitten ook fijn? (Als in: je kan ze een uur op zonder irritatie?)
Ja, ik vind van wel. Je hebt ze in 2 maten, de gewone en de mini
De gewone was voor mij te groot, dat zit niet fijn, maar met de mini ga ik zo een uur hardlopen zonder problemen.
Ik liep eerst met in-ear oordopjes, maar dan had ik regelmatig schrok van achteropkomend verkeer.
Nu krijg je toch het een en ander mee van je omgeving.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
31-03-2020 21:42
De airpods 2. Niet die nieuwe met dat rubber, dat zijn de airpods pro. Bij mij en man blijven ze goed zitten (die heeft ook de 2) en man klaagt altijd dat dopjes niet goed blijven zitten maar hij loopt ook hard met airpods. Ik vind ze heel comfortabel.
Ja, het is jammer dat ik ze nu niet kan testen. Ik had er al eerder verlekkerd naar gekeken, maar ze zijn behoorlijk prijzig (vooral als ze uiteindelijk niet fijn blijken te zitten). De bedrade oortjes van Apple die je vroeger bij een iPhone kreeg kon ik absoluut niet in (nog niet eens een minuut zonder pijn en ze vielen daarbij ook uit zelfs als ik gewoon stil zat). Dus ik denk dat de enige optie voor mij dan de pro zou zijn.
anoniem_390842 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 22:15
1.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven