Thuissport alternatieven voor de sportschool

25-04-2020 18:43 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allen,

Nu het mogelijk toch nog wat langer duurt voordat mijn sportschool weer opengaat, ben ik zoek naar goede alternatieven voor thuissporten. Misschien leuk om tips uit te wisselen, websites, oefeningen?

Ter achtergrond: ik ben een fanatieke sporter. Ik ga in normale tijden gemiddeld 4 keer per week naar de sportschool en loop 1x per week buiten hard. In de sportschool doe ik vanalles: spinning, bodypump, pittige cardio, soms ook nog wat fitness apparaten.

Nu de sportschool dicht is heb ik het gat gevuld door wat vaker buiten te lopen en daarin ook wat meer af te wisselen, ook met intervaltrainingen en een zelfbedacht circuit/bootcamp achtige training in het park. Maar na 6 weken merk ik dat ik het hardlopen gewoon minder leuk begin te vinden. Ik mis bijv de bodypump/kracht training. Spinning zit er voorlopig al helemaal niet in.

Nu heb ik van die pilates elastieken gekocht en het is me eindelijk gelukt dumbells van 3 kilo te kopen (waren elke keer overal uitverkocht).

Welke online trainingen volgen jullie nu? En waar vind ik goede tips om met die elastieken aan te slag te gaan? Misschien kunnen we ideeen uitwisselen en elkaar motiveren om te blijven sporten, ook zonder sportschool!
Alle reacties Link kopieren
ik lees graag mee, hardlopen vind ik echt heel stom. Aan de andere kant vraag ik me ook echt af wnr de sportschool weer open gaat... Heeft het dan zin om allerlei apparatuur te kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik volg veel sportaccounts op instagram (weet niet of je dat hebt) die heel wat goede oefeningen geven met lichaamsgewicht/kleine gewichten/alternatieven. Dat helpt!

Is er verder ook niks van toestellen die openbaar zijn ter beschikking? Hier hebben we een atletiekpiste met een aantal van die monkeybars enzo. Is ook wel eens leuk om te doen.
leeg
Op Les Mills on demand kun je bodypump lessen volgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe workouts van oa Optima Vita, Pamela Reiff, Chloe Ting, Madfit en Natascha Oceane.
Wat voor soort elastieken heb je gekocht? Ik heb op youtube ene fijne arm workout met resistance bands gevonden, maar hangt er vanaf of je die grote hebt of de kleine voor om je benen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 7 minuten app op mijn telefoon gezet. Je kan niveau kiezen en dan buik, kont, armen, algemeen etc.
Alle reacties Link kopieren
Sportcity geeft elke dag online lessen op fb en insta.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
25-04-2020 18:47
Op Les Mills on demand kun je bodypump lessen volgen.
Dat weet ik, maar dan moet ik en een abonnement afsluiten en ik moet de spullen hebben. En die heb ik niet/gedeeltelijk. Ik heb gekeken maar de aanschaf van bijv een complete barbell set is echt heel prijzig (150-200 euro). Is dat het waard? Heb getwijfeld hoor, maar vooralsnog doe ik het even niet.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
25-04-2020 18:55
Ik heb een 7 minuten app op mijn telefoon gezet. Je kan niveau kiezen en dan buik, kont, armen, algemeen etc.
Thanks! Maar ik zoek eigenlijk wel iets meer/intensievers. 7 minuten is mij te kort...
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
25-04-2020 19:05
Thanks! Maar ik zoek eigenlijk wel iets meer/intensievers. 7 minuten is mij te kort...
Snap ik maar je kan er dan toch verschillende achterelkaar doen.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
25-04-2020 18:48
Ik doe workouts van oa Optima Vita, Pamela Reiff, Chloe Ting, Madfit en Natascha Oceane.
Wat voor soort elastieken heb je gekocht? Ik heb op youtube ene fijne arm workout met resistance bands gevonden, maar hangt er vanaf of je die grote hebt of de kleine voor om je benen.
Kijk dat zijn goede tips! Ga zo even kijken.

Ik heb nu deze elastieken gekocht.

https://www.decathlon.nl/p/weerstandsba ... R-p-305168

En dan in medium en heavy. Er was niks anders meer te krijgen bij de Decathlon, ook qua dumbells hadden ze niks zwaarders meer dan 2,5 kilo. Heb uiteindelijk bij de Perry nog 3 kilo weten te scoren.
Bij de Action hebben ze weerstandsbanden en dumbells van 5 kilo.

Voor de benen/billen squatten op allerlei posities en in allerlei varianten, lunges op alle mogelijke manieren, voet op de bank voor Bulgarian splitsquats, wallsits, standing calf raises, met een band hipabductor (staand of liggend), hip bridges (evt. one-legged) en met een bank erbij hipthrusts,..

Voor de armen: front raises, shoulder presses, Arnold presses, side raises, triceps extensions, etc etc met dumbells, met je voeten op de weerstandsband gaan staan voor curls, bent over rows,...

Als je een rugzak vult met bijvoorbeeld flessen water kun je daar je rug enigszins mee trainen.

Voor buik is genoeg te doen op lichaamsgewicht natuurlijk.

Helaas zijn alle sportzaken al weken uitverkocht voor de gangbare materialen en gewichten.
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
25-04-2020 18:46
Ik volg veel sportaccounts op instagram (weet niet of je dat hebt) die heel wat goede oefeningen geven met lichaamsgewicht/kleine gewichten/alternatieven. Dat helpt!

Is er verder ook niks van toestellen die openbaar zijn ter beschikking? Hier hebben we een atletiekpiste met een aantal van die monkeybars enzo. Is ook wel eens leuk om te doen.
Hier in DH hadden we zo'n buitenpark met apparaten in het Zuiderpark maar dat is nu afgezet met hekken. Qua drukte blijkbaar toch niet mogelijk om voldoende afstand te houden...
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
25-04-2020 19:08
Kijk dat zijn goede tips! Ga zo even kijken.

Ik heb nu deze elastieken gekocht.

https://www.decathlon.nl/p/weerstandsba ... R-p-305168

En dan in medium en heavy. Er was niks anders meer te krijgen bij de Decathlon, ook qua dumbells hadden ze niks zwaarders meer dan 2,5 kilo. Heb uiteindelijk bij de Perry nog 3 kilo weten te scoren.
Die rode heb ik ook, fijn ding, alleen ben ik nu toch voor deze gegaan:
https://www.decathlon.nl/p/weerstandsba ... p-X8484819
https://www.decathlon.nl/p/weerstandsba ... p-X8484820
Beide op voorraad, bieden meer weerstand, en ik vind de ronde toch fijner dan losse banden. Als je op youtube zoekt naar resistance bands workout vind je er wat.
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
25-04-2020 19:05
Dat weet ik, maar dan moet ik en een abonnement afsluiten en ik moet de spullen hebben. En die heb ik niet/gedeeltelijk. Ik heb gekeken maar de aanschaf van bijv een complete barbell set is echt heel prijzig (150-200 euro). Is dat het waard? Heb getwijfeld hoor, maar vooralsnog doe ik het even niet.

Kan je bij de sportschool die spullen niet lenen?
Wij lenen onze spullen uit aan de klanten.
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
25-04-2020 19:15
Kan je bij de sportschool die spullen niet lenen?
Wij lenen onze spullen uit aan de klanten.
Nee dat doet mijn sportschool helaas niet :(. Ze hebben net nieuwe spullen gekocht, denk dat ze er een beetje voorzichtig mee willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had al een fitnessbal en die gebruik ik nu. Gewoon op youtube zoeken op workout. Ik zoek dan fitness ball of core training of zo. Optima vita is inderdaad wel leuk. Zij heeft ook zonder fitnessbal allerlei workouts. Ik weet zeker dat er voor de wensen die jij hebt ook van alles te vinden is. Voor aikido zijn balans en je core belangrijk, vandaar dat ik dat nu wil bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
Optima Vita ga ik vanavond even opzoeken!

Ik was al wel begonnen met het bekijken van wat random youtube videos maar merkte dat de kwaliteit nogal wisselend is. Fijn dus om via deze weg even wat tips te krijgen.

Ik merk dat ik ook nog even over een hobbel heenmoet om daadwerkelijk aan thuistrainingen te beginnen. Thuis was/is voor mij relaxen en ik hou van "vastgelegde patronen" ofzo. Bij Bodypump weet je gewoon wat je kan verwachten en nu moet ik zelf gaan improviseren. Dat vind ik lastig en drempelverhogend om aan te beginnen.
dignity schreef:
25-04-2020 19:05
Dat weet ik, maar dan moet ik en een abonnement afsluiten en ik moet de spullen hebben. En die heb ik niet/gedeeltelijk. Ik heb gekeken maar de aanschaf van bijv een complete barbell set is echt heel prijzig (150-200 euro). Is dat het waard? Heb getwijfeld hoor, maar vooralsnog doe ik het even niet.

Ik heb mijne voor 25 euro op Marktplaats kunnen kopen. :)

Ik vind het zeker wel het geld waard, ben heel blij dat ik gewoon door kan gaan met bodypump. Dat is namelijk echt de enige sport die ik oprecht leuk vind
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
25-04-2020 19:30
Ik heb mijne voor 25 euro op Marktplaats kunnen kopen. :)

Ik vind het zeker wel het geld waard, ben heel blij dat ik gewoon door kan gaan met bodypump. Dat is namelijk echt de enige sport die ik oprecht leuk vind
Voor 25 euro snap ik dat zeker!! Dan had ik het ook zo gekocht!!! Zal zo nog eens even kijken op MP, maar zit een beetje met een vervoersprobleem (heb geen auto). Dus moet wel in de buurt zijn.
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
25-04-2020 19:25
Optima Vita ga ik vanavond even opzoeken!

Ik was al wel begonnen met het bekijken van wat random youtube videos maar merkte dat de kwaliteit nogal wisselend is. Fijn dus om via deze weg even wat tips te krijgen.

Ik merk dat ik ook nog even over een hobbel heenmoet om daadwerkelijk aan thuistrainingen te beginnen. Thuis was/is voor mij relaxen en ik hou van "vastgelegde patronen" ofzo. Bij Bodypump weet je gewoon wat je kan verwachten en nu moet ik zelf gaan improviseren. Dat vind ik lastig en drempelverhogend om aan te beginnen.
Misschien helpt het om steeds een vast tijdstip te kiezen, dan komt het een beetje in je routine om elke dag om dezelfde tijd te sporten. En begin niet te zwaar, dat werkt vaak demotiverend. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Bulgarian bag van 20 kg gekocht en doe daarmee voorlopig mijn krachttraining. Die zijn niet zo duur, kost je een paar tientjes en een zwoegende pakketbezorger. :mrgreen:

Mijn sportschool heeft iets body-pump achtigs online maar ik heb via spotify de playlist gevonden van LesMills pump en ik denk de choreo nog ongeveer te weten. En anders maakt het ook niet zo uit, in de les sta ik ook weleens wat anders te doen :lol: .
Met die elastieken kun je van alles doen. En met 2 literflessen ook trouwens.
Op een eettafelstoel zitten, elastiek achter de poten langs en om enkel en dan benen horizontaal en weer in zitstand etc.
Idem voor de armen. Onder stoel door, armen naar links en rechts uitstrekken en naar beneden, omhoog etc met elastiek om je polsen dus.
Maar dit zijn toch echt dingen die je zelf kunt verzinnen of kunt opzoeken via internet.
Spinning.. gewone fiets op standaard zetten (wel stevig).
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
25-04-2020 19:46
Met die elastieken kun je van alles doen. En met 2 literflessen ook trouwens.
Op een eettafelstoel zitten, elastiek achter de poten langs en om enkel en dan benen horizontaal en weer in zitstand etc.
Idem voor de armen. Onder stoel door, armen naar links en rechts uitstrekken en naar beneden, omhoog etc met elastiek om je polsen dus.
Maar dit zijn toch echt dingen die je zelf kunt verzinnen of kunt opzoeken via internet.
Spinning.. gewone fiets op standaard zetten (wel stevig).
Ik snap dat ik het zelf kan verzinnen, maar mag toch ook om tips vragen? Internet staat vol, maar soms is het ook fijn om even te weten wat anderen ervaren, wat werkt wat niet.
Ik doe 2x per week de oude Bikini Body Guide van Kayla Itsines, is tegenwoordig de SWEAT app geloof ik. Dat is 30 minuten per keer, goed thuis te doen en voor verschillende niveau's toegankelijk. 1x per week een eigen benen en cardio circuitje buiten (ook 30min) en 2x per week klein rondje hardlopen.

Je kan ook proberen te zoeken op calisthenics basics op internet/youtube als je je kracht op een leuke, speelse manier wil opbouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven