Dagelijks > 30 min. bewegen

30-04-2020 13:40 658 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gedaan met die sedentaire levensstijl.
Mijn voornemen is om elke dag minstens een half uur te bewegen. Dit mag wandelen, fietsen, ... wat-dan-ook zijn.

Wie schrijft ermee?

Vandaag ga ik wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Succes, ik zit nu op bijna een uur per dag......als het mooi weer is.....
Alle reacties Link kopieren
Ik fiets elke dag, zowel op de hometrainer als buiten.
Minimaal een half uur maar vaker een uur.
Internagelaktisch
Ik schrijf ook mee! Ik haat sporten en dan vooral rennen. Sinds een tijdje doe ik de workouts van Lucy op YouTube en dat is best leuk. Ik probeer elke ochtend te bewegen, maar soms wordt het pas middag.
Alle reacties Link kopieren
Yes! Goed voornemen. Ik beoefen elke dag yoga (20 tot 40 min) en ga twee tot drie keer per week 30-40 min hardlopen. Heerlijk. En als de zwembaden ooit weer open gaan, lig ik er als eerste in.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je dat je hiermee wil beginnen, leuk!
Door afschuwelijke gymlessen in mijn schooltijd en verplichte vervelende tennislessen, heb ik een enorme hekel aan alle vormen van lichaamsbeweging gekregen. Dacht ik, tot iemand me meesleurde naar de sportschool en ik erachter kwam dat er ook leuke vormen van beweging zijn. Inmiddels ben ik nu twee jaar een fanatieke sporter :) Er zijn zoveel mogelijkheden qua beweging... Ik hoef zelf dus niet mee te schrijven omdat ik dat half uur inmiddels makkelijk haal, maar ik wilde je even adviseren vooral goed te zoeken naar wat je echt leuk vindt, en je veel plezier wensen met de beweging die bij je past! :D
Ya no puede caminar
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te horen allemaal ! Er wordt veel bewogen zo te horen ;)

Ik zit de laatste dagen ook op minstens een uur. Ga zo wandelen voor 1.5u :). Thuiswerk geeft veel tijd om te bewegen :cheer:
Alle reacties Link kopieren
La_Cucaracha schreef:
30-04-2020 14:25
Wat goed van je dat je hiermee wil beginnen, leuk!
Door afschuwelijke gymlessen in mijn schooltijd en verplichte vervelende tennislessen, heb ik een enorme hekel aan alle vormen van lichaamsbeweging gekregen. Dacht ik, tot iemand me meesleurde naar de sportschool en ik erachter kwam dat er ook leuke vormen van beweging zijn. Inmiddels ben ik nu twee jaar een fanatieke sporter :) Er zijn zoveel mogelijkheden qua beweging... Ik hoef zelf dus niet mee te schrijven omdat ik dat half uur inmiddels makkelijk haal, maar ik wilde je even adviseren vooral goed te zoeken naar wat je echt leuk vindt, en je veel plezier wensen met de beweging die bij je past! :D
Dankje !

Ik haat bewegen zeker niet, maar liep altijd hard. Omwille van chronische blessure is dit weggevallen en ben ik tot papzak gebombardeerd "want hardlopen lukt toch niet". Terwijl ik ook wel graag wandel of fiets.
Alle reacties Link kopieren
leuk topic! ik heb gisteren een uur workouts gedaan met een fitness bal, zo’n grote. superleuk om te doen! ik heb hem afgelopen weekend gekocht. heb iedere dag wel wat gedaan maar nog niet eerder zo lang. De weken ervoor deed ik steeds wat HITtraining via Youtube. ben van plan het af te wisselen voor spieropbouw en conditie.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk, ik ga mee schrijven

Ik wandel elke doordeweekse dag 30 tot 40 min.
2xpw cardio
Ik ben deze week begonnen met springtouw challenge. Dus 3 dagen springen met opbouw en 1 rustdag. En dan weer 3 dagen springen.
Ik zit nu op 2x1 min springen.

Verder loop ik 2 ochtenden ongeveer 45 min.
Alle reacties Link kopieren
Dropveter1986 schreef:
30-04-2020 15:04
Oh leuk, ik ga mee schrijven

Ik wandel elke doordeweekse dag 30 tot 40 min.
2xpw cardio
Ik ben deze week begonnen met springtouw challenge. Dus 3 dagen springen met opbouw en 1 rustdag. En dan weer 3 dagen springen.
Ik zit nu op 2x1 min springen.

Verder loop ik 2 ochtenden ongeveer 45 min.
dat touwspringen klinkt wel goed, hoe bouw je dat dan op, heb je een schema?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Net 1.5u gewandeld :cheer:

Over dat touwspringen wil ik ook wel meer weten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de 7 min work outs van Lucy ontdekt!
Ik heb nu meer tijd voor sport en beweging. Het voordeel is dat ik sport en dans leuk vind. Op YouTube zijn veel workouts te vinden en enkele van mijn lessen gaan online door. Eigenlijk is er teveel leuks te vinden waardoor ik mezelf soms aan een rustdag moet herinneren.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
30-04-2020 15:51
dat touwspringen klinkt wel goed, hoe bouw je dat dan op, heb je een schema?
https://nl.pinterest.com/pin/326088829270462270/

Ik hoop dat je het plaatje kan zien
Het is met een schema
Dag 1 30 sec
Dag 2 2x30sec
Dag 3 1x minuut
Dag 4 rust

Ectra. Eind van de maand moet je 3x6 minuten kunnen springen.

Ik heb op springtouw challenge gegoogled
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Vaak kom ik er wel aan, maar omdat er dan niemand zegt 'Goh Moon-Alisa wat goed van je!' voelt het niet heel bijzonder.

Touwtjespringen durf ik hier eigenlijk niet ivm de onderburen :facepalm: Ze houden ook altijd keurig rekening met mij en ik geloof niet dat ik ze hier een plezier mee ga doen. Of ik moet buiten een plek vinden.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Dropveter1986 schreef:
30-04-2020 17:47
https://nl.pinterest.com/pin/326088829270462270/

Ik hoop dat je het plaatje kan zien
Het is met een schema
Dag 1 30 sec
Dag 2 2x30sec
Dag 3 1x minuut
Dag 4 rust

Ectra. Eind van de maand moet je 3x6 minuten kunnen springen.

Ik heb op springtouw challenge gegoogled
wow, 3 x 6 minuten!!! dat wil ik!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
30-04-2020 19:02
Leuk topic! Vaak kom ik er wel aan, maar omdat er dan niemand zegt 'Goh Moon-Alisa wat goed van je!' voelt het niet heel bijzonder.

Touwtjespringen durf ik hier eigenlijk niet ivm de onderburen :facepalm: Ze houden ook altijd keurig rekening met mij en ik geloof niet dat ik ze hier een plezier mee ga doen. Of ik moet buiten een plek vinden.
Heb je strava? Daar krijg je kudo's als compliment :)
Alle reacties Link kopieren
Nee kan ik wel eens naar kijken. Maar complimenten van jullie lijkt me ook fijn hoor!!

Zit te denken, er is een groot parkeerterrein waar nu niks gebeurt. Daar zou ik kunnen touwtjespringen tijdens mijn hardloopronde.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
30-04-2020 19:11
wow, 3 x 6 minuten!!! dat wil ik!
Ga het doen, ik vind het erg fijn. Even verstand op nul en springen maar.

Ik spring bij ons in de tuin, dan hoef ik niets te verplaatsen in huis.

De buren zullen wel denken😇.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
30-04-2020 13:59
Ik schrijf ook mee! Ik haat sporten en dan vooral rennen. Sinds een tijdje doe ik de workouts van Lucy op YouTube en dat is best leuk. Ik probeer elke ochtend te bewegen, maar soms wordt het pas middag.
Ik heb lucy ook even opgezocht.. Ik ga dat volgende wk proberen.

Doe jij de 7 min workout?
Alle reacties Link kopieren
Dropveter1986 schreef:
30-04-2020 19:41
Ga het doen, ik vind het erg fijn. Even verstand op nul en springen maar.

Ik spring bij ons in de tuin, dan hoef ik niets te verplaatsen in huis.

De buren zullen wel denken😇.
haha, lekker belangrijk wat ze denken. ik kan het wel binnen doen. mijn plafond is ook hoog genoeg en beneden heb ik geen buren.
Ik moet ergens ook nog een gloednieuw springtouw hebben liggen, ooit gekocht bij Decathlon. morgen ga ik zoeken.
Ik vind dat wel fijn om te doen omdat je niet hoeft na te denken, gewoon 1 beweging en klaar.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Dropveter1986 schreef:
30-04-2020 19:43
Ik heb lucy ook even opgezocht.. Ik ga dat volgende wk proberen.

Doe jij de 7 min workout?
Bedoelen jullie Lucy Windham Read? die doe ik idd ook vaak!
Don't cry, buy a bag and move on.
Dropveter1986 schreef:
30-04-2020 19:43
Ik heb lucy ook even opgezocht.. Ik ga dat volgende wk proberen.

Doe jij de 7 min workout?

Ik doe inderdaad de 7 minute workouts! Ze zetten daadwerkelijk wat zoden aan de dijk en ik vind haar leuk. Haar langere workouts zijn ooo prettig en goed vol te houden zonder dat je het gevoel hebt dat je dood gaat. Ik zweet me altijd ongans, maar ik voel me daarna wel erg lekker en opgerekt.
Dropveter1986 schreef:
30-04-2020 19:43
Ik heb lucy ook even opgezocht.. Ik ga dat volgende wk proberen.

Doe jij de 7 min workout?

Ik doe inderdaad de 7 minute workouts! Ze zetten daadwerkelijk wat zoden aan de dijk en ik vind haar leuk. Haar langere workouts zijn ooo prettig en goed vol te houden zonder dat je het gevoel hebt dat je dood gaat. Ik zweet me altijd ongans, maar ik voel me daarna wel erg lekker en opgerekt.
daenerys79 schreef:
30-04-2020 20:07
Bedoelen jullie Lucy Windham Read? die doe ik idd ook vaak!

Ja!

Welke workouts doe jij? Mijn favorieten:

7 min bips
7 min buik
7 min 1000 stappen
20 min summier body

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven