Thuis sporten voor beginner

21-05-2020 20:26 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leuke online / YouTube workouts gezocht voor iemand (ik) die noch jeugdig noch fit noch dun is.... Wat ik zoek en niet kan vinden:
-het liefst een soort opbouw omdat ik niet weet waar te beginnen, bijv een haalbare 30 Day challenge
- geen gespring (onderburen en gewoon geen zin in)
- met als doel: sterkere spieren en meer conditie zodat ik minder snel kwaaltjes (rugpijn) krijg en meer zin krijg actief te zijn.
Niet zo de focus op calorieën en afvallen, daar wordt ik niet blij van.
Ik loop heel veel op mijn werk (verpleegkundige) en fiets overal heen dus enige basisconditie aanwezig.
Vast bedankt voor alle tips 😊!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee!
.
anoniem_394844 wijzigde dit bericht op 07-06-2020 22:28
99.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op de Facebook pagina van Les Mills Nederland en België hebben ze op het moment dagelijks of nog vaker online workouts die je thuis kan volgen. Je kan ook diverse oude terug kijken en bepalen welke les bij je past

En op het moment heeft Basic-Fit de app gratis open gesteld voor iedereen. Ook daar veel verschillende lessen, waar je zelf kan uitproberen wat bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Conditie opbouw bereik je met cardio, fietsen, rennen, zwemmen enz. hierbij moet je hartslag echt omhoog gaan, lees: zweten. Dus niet op je werk waar je steeds maar een stukje loopt.
Spieropbouw is krachttraining.

Wat wil je liever?
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
21-05-2020 20:33
Geen springen: check
Geen jonge huppeltjes die benen in hun nek kunnen leggen: check
Geen bikinislank-verhalen: check
Elke dag een andere video: check

https://www.youtube.com/watch?v=ferw4Vh ... 8zw0LvDk3S
https://www.youtube.com/watch?v=CcrG-eu ... Vwiwe-ZaYK
Leuk! Ik bewaar deze vast!
Alle reacties Link kopieren
Lizzy1985 schreef:
21-05-2020 20:35
Op de Facebook pagina van Les Mills Nederland en België hebben ze op het moment dagelijks of nog vaker online workouts die je thuis kan volgen. Je kan ook diverse oude terug kijken en bepalen welke les bij je past

En op het moment heeft Basic-Fit de app gratis open gesteld voor iedereen. Ook daar veel verschillende lessen, waar je zelf kan uitproberen wat bij je past.
Ik ga het bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Hoelahoepen!

https://www.gezondheidsnet.nl/sporten/h ... lanke-lijn
Nederland in beweging, elke morgen trouw een kwartiertje op de tv.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
21-05-2020 20:44
Conditie opbouw bereik je met cardio, fietsen, rennen, zwemmen enz. hierbij moet je hartslag echt omhoog gaan, lees: zweten. Dus niet op je werk waar je steeds maar een stukje loopt.
Spieropbouw is krachttraining.

Wat wil je liever?
Ik weet het eigenlijk niet, ik wil me eigenlijk gewoon sterker en energieker voelen?
Ik heb er weinig verstand van :P
Hangmat schreef:
21-05-2020 20:50
Ik weet het eigenlijk niet, ik wil me eigenlijk gewoon sterker en energieker voelen?
Ik heb er weinig verstand van :P
Hoeft allemaal niet hoor, een half uurtje bewegen op jouw tempo is meer dan genoeg om iets te bereiken.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-05-2020 20:50
Nederland in beweging, elke morgen trouw een kwartiertje op de tv.
Ook een leuke tip van ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook als verpleegkundige en toen de Corona Crisis begon kwam Radboud Sportcentrum met leuke work outs op YouTube:

https://www.youtube.com/results?search_ ... ortcentrum

Ik sport al graag buiten maar voor een thuis Workout vond ik deze erg leuk en er is voor ieder wat wils.
Pilates, zie Meersports op YouTube.
Alle reacties Link kopieren
Fijn zeg! Alle tips
ordinaire tvp voor de links :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Voor kracht en balans kun je bijvoorbeeld een fitnessbal aanschaffen en dan bij youtube fitnessbal exercises of fitnessbal workout gebruiken als zoekwoorden. Dan heb je geen gespring en bouw je wel kracht op. Ik volg veel Amerikaanse trainers, maar OptimaVita is Nederlands en haar workouts vind ik ook leuk. Ze doet ook dingen zonder fitnessbal.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
21-05-2020 20:50
Ik weet het eigenlijk niet, ik wil me eigenlijk gewoon sterker en energieker voelen?
Ik heb er weinig verstand van :P

Dan zou ik beide gaan doen. Dat is sowieso voor alles goed. Ook om beter oud te worden.
Cardio heeft vele voordelen voor je lichaam en geest o.a:

Voordeel: verkleint de kans op hart- en vaatziektes
Een ander voordeel is dat het een positief effect heeft op je bloeddruk. Door cardiotraining zal de bloedstroom door je lichaam nog beter gaan. Door dit regelmatig te doen, verlaag je hierdoor ook de kans op hart- en vaatziektes. De conditie van je hart en longen zullen hierdoor alleen maar verbeteren. Dit komt omdat ons hart sneller moet kloppen tijdens de training en daarom meer bloed door ons lichaam pompt.

Het is dus wel belangrijk om cardio te doen waarbij je hartslag omhoog gaat. Een half uurtje slenteren in je eigen tempo heeft dus niet zoveel zin.

Krachttraining zorgt voor opbouw en behoudt van je spiermassa. Sowieso neemt je spiermassa af na je 30ste. Elk jaar met 1%. Je kunt dit wat afremmen door krachttraining.
winkelfanaat schreef:
21-05-2020 21:57
Dan zou ik beide gaan doen. Dat is sowieso voor alles goed. Ook om beter oud te worden.
Cardio heeft vele voordelen voor je lichaam en geest o.a:

Voordeel: verkleint de kans op hart- en vaatziektes
Een ander voordeel is dat het een positief effect heeft op je bloeddruk. Door cardiotraining zal de bloedstroom door je lichaam nog beter gaan. Door dit regelmatig te doen, verlaag je hierdoor ook de kans op hart- en vaatziektes. De conditie van je hart en longen zullen hierdoor alleen maar verbeteren. Dit komt omdat ons hart sneller moet kloppen tijdens de training en daarom meer bloed door ons lichaam pompt.

Het is dus wel belangrijk om cardio te doen waarbij je hartslag omhoog gaat. Een half uurtje slenteren in je eigen tempo heeft dus niet zoveel zin.

Krachttraining zorgt voor opbouw en behoudt van je spiermassa. Sowieso neemt je spiermassa af na je 30ste. Elk jaar met 1%. Je kunt dit wat afremmen door krachttraining.
Vanaf een bepaalde leeftijd kan dat cardio precies het verkeerde effect hebben als er dan pas mee begonnen wordt.
Optima vita op YouTube ze heeft ook een blog met veel tips. Ik als beginner vind het pittig maar goed te doen.het is kracht en cardio in 1 .
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-05-2020 22:01
Vanaf een bepaalde leeftijd kan dat cardio precies het verkeerde effect hebben als er dan pas mee begonnen wordt.

Ik heb niet het idee dat TO aan haar laatste levensfase begonnen is. Ik krijg eerder de indruk uit de OP dat TO nog midden in het leven staat en sterkere spieren en meer conditie wil opbouwen. Ze heeft een actieve baan en fietst overal heen. Kan ze daar ook maar beter mee stoppen?
winkelfanaat schreef:
21-05-2020 22:34
Ik heb niet het idee dat TO aan haar laatste levensfase begonnen is. Ik krijg eerder de indruk uit de OP dat TO nog midden in het leven staat en sterkere spieren en meer conditie wil opbouwen. Ze heeft een actieve baan en fietst overal heen. Kan ze daar ook maar beter mee stoppen?
Waar het lichaam aan gewend is is prima voor de rest van het leven, maar je rond je 50ste ineens vanuit het niets in het zweet gaan werken kan nadelige gevolgen hebben.
Het zijn natuurlijk mijn zaken niet, dus ik bemoei me er niet meer mee.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-05-2020 22:37
Waar het lichaam aan gewend is is prima voor de rest van het leven, maar je rond je 50ste ineens vanuit het niets in het zweet gaan werken kan nadelige gevolgen hebben.
Het zijn natuurlijk mijn zaken niet, dus ik bemoei me er niet meer mee.

Denk je echt dat het nadelig is om na je 50ste wat aan cardio te gaan doen? Wat zou het nadeel kunnen zijn?
Ik weet niet of het je interesseert maar dit artikel is hoe ik er ook over denk

https://www.skinnylove.be/gezondheid/is ... og-zinvol/
Alle reacties Link kopieren
En dit is ook interessant:

https://www.dokter.nl/nieuws/sport/710- ... -leeftijd/
winkelfanaat schreef:
21-05-2020 23:32
Denk je echt dat het nadelig is om na je 50ste wat aan cardio te gaan doen? Wat zou het nadeel kunnen zijn?
Ik weet niet of het je interesseert maar dit artikel is hoe ik er ook over denk

https://www.skinnylove.be/gezondheid/is ... og-zinvol/
Skinnylove?! Serieus?!! Wat een achterlijke naam voor een site, dat neem je toch niet serieus?

Afgezien daarvan ben ik met je eens dat je ook na je 50e (en later) prima nog conditie kan opbouwen, zolang je maar rekening houdt met je belastbaarheid en goed opbouwt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven