Nog meer zwemmers hier?

24-06-2020 18:22 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken ben ik weer gestart met zwemmen. Sinds mijn pubertijd niet meer getraind dus ik huiverde al voor alle spierpijn.
Nu na een week of 3 merk ik dat ik best goed ga. Alleen wat stijf in de bovenrug de dag erna maar verder niet zoveel.
Ik ben benieuwd of hier nog meer zwemmers zijn en of jullie een schema hebben ofzo.
Ik zwem meestal tussen de 30 en 35 minuten en als ik dan zie dat er een douche vrij is dan race ik daar heen. Ik wissel borstcrawl en schoolslag af, meer borstcrawl dan schoolslag.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen najaar ben ik begonnen met zwemmen, voornamelijk om af te vallen. Nu even niet helaas door alle maatregelen en mijn zwangerschap.

Ik zwom altijd een uur en dan deed ik gemiddeld 2 kilometer. Twee keer per week. Heerlijk! Als alles weer een beetje ‘normaal’ is ga ik weer beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er wel eens aan gedacht om dit te gaan doen. Is dit leuk? Heb je het gevoel dat je ook echt sport? Krijg je er spieren van?
- Fight for your right to party -
Ik zwem gewoon schoolslag en heb van de winter doorgezwommen in water van 3-6 graden.
redbulletje schreef:
24-06-2020 18:41
Ik zwem gewoon schoolslag en heb van de winter doorgezwommen in water van 3-6 graden.
Ik zie jou dit vaker schrijven. In zwembad in de tuin toch? Maar hoeveel slagen kun je zwemmen in een zwembad van een paar meter?

Ik zwem ook TO. In mijn jeugd wedstrijdzwemmen en de laatste jaren twee keer per week 1.5 km. Altijd crawl.
Nu al een tijd niet meer geweest maar het zwembad is weer open dus ik ga het weer oppakken :)
Alle reacties Link kopieren
ZonnedauwRegenboog schreef:
24-06-2020 18:34
Ik heb er wel eens aan gedacht om dit te gaan doen. Is dit leuk? Heb je het gevoel dat je ook echt sport? Krijg je er spieren van?
Je krijgt er sterke, lenige spieren van. Ik vind het heerlijk omdat het zowat de enige manier is om mijn hoofd helemaal leeg te krijgen en de enige sport die geen belasting op mijn reumatische lijf is. Ik durf het nog even niet aan nu maar zo snel ik vertrouwen heb in de maatregelen in 'mijn' zwembad ga ik weer twee keer per week. Ik zwem een uur afwisselend crawl en schoolslag. Ik tel geen baantjes maar zwem in een rustig tempo dat uurtje vol.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Nee alleen in een (warm) vakantieoord; ik ga dus niet op mijn gewone woonlocatie naar een zwembad.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
24-06-2020 18:48
Je krijgt er sterke, lenige spieren van. Ik vind het heerlijk omdat het zowat de enige manier is om mijn hoofd helemaal leeg te krijgen en de enige sport die geen belasting op mijn reumatische lijf is. Ik durf het nog even niet aan nu maar zo snel ik vertrouwen heb in de maatregelen in 'mijn' zwembad ga ik weer twee keer per week. Ik zwem een uur afwisselend crawl en schoolslag. Ik tel geen baantjes maar zwem in een rustig tempo dat uurtje vol.
Voor mij geldt hetzelfde! Reumatoïde artritis en zwemmen helpt me echt heel goed. Vind het idd ook heel fijn om even alleen te zijn met mijn gedachten, heel relaxed. Ik zwem twee keer per week 40-45 minuten. Sinds ik een fitbit heb hou ik bij hoeveel ik ongeveer zwem en hoe snel, dat is wel leuk. ik zwem meestal rond de 2 kilometer.
Ik zwem sinds bijna twee jaar. Ik mag ivm slijtage aan gewrichten eigenlijk niets anders meer doen dan fietsen en zwemmen.

Ik zwem in een klein half uur op redelijk tempo zo'n 35 banen van 25 meter.

Nu door Corona en schouderblessure al drie maanden niet. Mis het heel erg want door het niet zwemmen wordt ik nogal stram.
Alle reacties Link kopieren
Ik zwem ook. Vroeger ook altijd getraind. Na heel wat jaren niet te hebben gezwommen heb ik het vorig jaar weer opgepakt.
Ik moest allemaal oefeningen doen van de therapeut die heel erg op zwemslagen leken. Dus hup maar weer het water in.

Ik zwem blokjes van 400 meter. Elke 100 meter en andere slag. Borstcrawl, rugcrawl, schoolslag en samengestelde rugslag.
Elke 400 meter neem ik een minuutje rust. Ik doe 5-7 blokjes tot dat de tijd om is.

Heel af en toe doe ik nog een sprint blokje voor 4x25 ergens tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Ahh dus meer zwemmers!
Hier een goede stok achter de deur. Je moet inschrijven om te mogen zwemmen en dan liggen er max 18 zwemmers in het zwembad. 25 meter, 6 banen breed. En inschrijven is moeten hè. Zo voelt het voor mij tenminste wel.
Bad is verdeeld in 3 vakken, voor de verschillende vakken. Je zwemt constant rechts, dus de ene baan heen en de andere baan terug. Met ongeveer dezelfde snelheden werkt dit prima. Vandaag een wat langzamere erbij waardoor ik een paar keee heb moeten wachten maar dat geeft niet. Het voelt daardoor allemaal safe. Voldoende afstand. Niet te druk. 2 douches open en dan op voldoende afstand van elkaar.
Vroeger wel redelijk fanatiek gezwommen maar op techniek is er nooit gelet. Misschien wil ik ooit nog eens op les hiervoor.
Ik zwem nu 10 banen borstcrawl, 4 banen schoolslag en dat een aantal keren. Ik hoop over een paar maanden gewoon 30 minuten te kunnen crawlen achter elkaar.

Oh ja, verwarmd buitenbad hier!
alfea schreef:
24-06-2020 18:54
Voor mij geldt hetzelfde! Reumatoïde artritis en zwemmen helpt me echt heel goed. Vind het idd ook heel fijn om even alleen te zijn met mijn gedachten, heel relaxed. Ik zwem twee keer per week 40-45 minuten. Sinds ik een fitbit heb hou ik bij hoeveel ik ongeveer zwem en hoe snel, dat is wel leuk. ik zwem meestal rond de 2 kilometer.
Heb je wel eens gecheckt of je Fitbit goed telt? Mijn (Garmin) horloge telt 15-20% meer dan ik echt zwem. Beetje jammer dus dat ik alsnog zelf moet tellen 😅

En ja, hier ook een zwemmer. Net als anderen als kind/tiener aan wedstrijdzwemmen gedaan en nu eindelijk weer de tijd en gelegenheid om vaker te gaan zwemmen, vooralsnog 1x per week.
De eerste keer in Corona tijd was ik blij dat ik er 1,5 km op had zitten 😅 nu zwem ik ongeveer 2km in 50 minuten. Afwisselend borstcrawl / rugcrawl / schoolslag. Ik zwem meestal 250m achter elkaar en dan even op adem komen maar er zou wel iets meer structuur in mogen komen.
Ik zwem dit buitenbadseizoen voor het eerst niet, omdat mijn zwembad suf doet met prijzen en reserveren.
Ik vind zwemmen heerlijk, maar wel het liefste zonder bejaarden. Ik rugcrawl het liefste, maar dat is lastig in een vol bad. Dan schoolslag, maar wel de "sportieve" variant.
Alle reacties Link kopieren
Wat doen ze 'suf' Betty?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
24-06-2020 19:18
Wat doen ze 'suf' Betty?
Telefonisch reserveren, maximaal een uur zwemmen, niet omkleden, niet douchen en het is echt erg duur. Ik ben een beetje nukkig.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 24-06-2020 19:20
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een sporthorloge met oa. Endemundo, strava en samsung sport. Ik heb ze alle 3 geprobeerd maar ze werken voor geen meter. Als ik op de gps kaart kijk lijkt het net dat ik de hele omgeving van het zwembad heb bezocht😂 horloge is oud en heeft een touch-screen. Dat wil dus niet in het zwembad.

Dus vorige keer toch maar baantjes geteld. Ik zit zo rond de 50-55 baantjes die ik zwem in 35 minuten. Nu 10 baantjes borstcrawl en 4 schoolslag.
Ik wil dat gaan uitbreiden naar meer borstcrawl.
1 van de redenen van het gaan zwemmen is dat er een kilo of 10 af moet en ik heb een blessure aan mijn hak waardoor wandelen en hardlopen niet zo erg lukt.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
24-06-2020 19:19
Telefonisch reserveren, maximaal een uur zwemmen, niet omkleden, niet douchen en het is echt erg duur. Ik ben een beetje nukkig.
Oh ik vind dat reserveren wel prettig. Dan is het nooit heel vol. Hier werken ze met verschillende snelheden in verschillende banen. Wel max 45 minuten.
Omkleden en douchen mag sinds vorige week ook weer. Met mijn lange haar erg lekker. Hoef ik thuis niet nog een keer te douchen....
En ik heb gewoon een seizoensabbonnement. Vast bedrag tot half september.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in de zomervakantie naast 3x naar de gym ook nog een keer zwemmen. Wil nog wat meer 'cardio' doen en dan vind ik zwemmen leuker dan hardlopen of fietsen.
Alleen nog even een nieuw badpak regelen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Ik zwem ook. Het is heerlijk om even van de drukte weg te zijn. Als je wat langer zwemt kan het best een beetje saai zijn. Er bestaat een mp3 speler die het geluid via je slaap laat horen. Minder saai en de muziek houdt het tempo er in.
It's a jungle out there
Alle reacties Link kopieren
-Hanka- schreef:
24-06-2020 19:07
Heb je wel eens gecheckt of je Fitbit goed telt? Mijn (Garmin) horloge telt 15-20% meer dan ik echt zwem. Beetje jammer dus dat ik alsnog zelf moet tellen 😅
Ja, het is redelijk accuraat! Eerder te weinig dan te veel, ben er wel tevreden over eigenlijk :)
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
24-06-2020 19:19
Telefonisch reserveren, maximaal een uur zwemmen, niet omkleden, niet douchen en het is echt erg duur. Ik ben een beetje nukkig.
Niet omkleden???? Dus je kleren over je natte badspul aan en naar huis? Daar zou ik ook niet blij van worden zeker niet als het ook nog eens zo aan de prijs is.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
24-06-2020 19:19
Telefonisch reserveren, maximaal een uur zwemmen, niet omkleden, niet douchen en het is echt erg duur. Ik ben een beetje nukkig.
Hmm, hier tijdslots (sloten?) van 45 minuten, vooraf inderdaad niet omkleden (dus badpak aan onder kleding en aan de badrand omkleden) en niet douchen inderdaad. Gelukkig kun je wel gewoon online reserveren voor ongeveer 2 weken vooruit en je kunt ook een dubbel tijdslot doen als je wilt. Maximaal 4 per week. En de prijzen zijn niet veranderd, althans, ik gebruik gewoon mijn badenkaart. Kan me voorstellen dat het erg stom is als het ineens een stuk duurder is. Ja, zij hebben meer werk, maar het is niet alsof wij hier enorm om staan te springen...
Alle reacties Link kopieren
Sinds de zwembaden weer open zijn zwem ik ook weer na een pauze van +/- 10 jaar. Mijn "eigen" sport is namelijk tot 1 september afgelast.
Hier zijn er blokken van 45 minuten met maximaal 4 personen per baan. Inhalen mag officieel niet maar wordt wel gedaan op de uiteindes van het bad, dus ik heb eigenlijk nooit last van anderen. Voordeel van het thuiswerken is dat ik makkelijk tijdens werktijd kan zwemmen (en dan 's avonds nog even langer doorwerk).
Ik zwem nu voornamelijk schoolslag, soms borstcrawl. lk wil het wel weer langzaam opbouwen naar meer borstcrawl. Elke week zwem ik weer een paar banen meer binnen dezelfde tijd, leuk om bij te houden! Deze week zwom ik er 72 van 25m (1.8km) in het blok van 45 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Het inhalen is hier wel goed opgelost. Je gaat in één baan heen en in de andere weer terug, maar je kunt natuurlijk ook, als de ruimte het toestaat, onder de lijn door naar de andere baan en dan de andere kant weer op zwemmen. Dan hoef je dus niet achter een langzaam iemand te hangen. Nadeel is dan dat je je baan niet afmaakt, maar ik vind het persoonlijk fijner om op mijn eigen tempo te kunnen blijven zwemmen.
Hier vooralsnog slechts één persoon per baan. Het is dus snel vol (je kan pas een dag van tevoren reserveren), maar het zwemt natuurlijk wel het fijnst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven