Mouwloos shirt in de sportschool

18-08-2020 12:05 64 berichten
Ik meen me van vroeger te herinneren dat blote benen en blote oksels niet toegestaan waren in de sportschool.
Tegenwoordig zie ik wel mensen in korte broek of in tanktop sporten.

Wat is jullie mening? Oksels bedekt houden of moet een tanktop, zeker als het wat warmer is zoals nu, wel kunnen?
Ik vind dat een broek tot halverwege de bovenbenen en een hemdje ipv shirt moet kunnen in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou mouwloos niet mogen? Ik ben nog nooit bij een sportschool geweest waar dat verboden was. En blote benen, ik heb nog nooit in een lange broek gesport. Dat lijkt me niet zo prettig.
Alle reacties Link kopieren
in mijn (crossfit) sportschool hebben mannen vaak geen eens een shirt aan. Vrouwen soms zelfs in alleen hun sport-bh

En bij ons kan dat allemaal. Maar het zal vast per sportschool verschillen
Alle reacties Link kopieren
Kan me niet herinneren dat dat ooit verboden was?

Gewoon aandoen waarin jij fijn sport.
Ik sport als t zo warm is het liefst in een kort shortje en een sport bh. Eventueel een shirt er over, ligt er aan wat ik aan t doen ben. Mouwen heb ik zeker nooit!

Heb gelukkig nog nooit bij een sportschool gezeten die daar preutse regels over ging opstellen. Zie niet in waarom iemand zenuwachtig zou moeten worden van mijn oksels of knieën.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broers sporten al zolang ik me kan herinneren in korte broek en mouwloos shirt. Nog nooit gehoorx dat dit niet zou mogen.
Oké, dat is duidelijk dus :biggrin:
Ik ga straks dus gewoon in tanktop sporten.

Ik meen me te herinneren dat dat vroeger niet mocht vanuit het oogpunt van hygiëne.
Alle reacties Link kopieren
er was een paar jaar terug wat ophef omdat er een basic fit sportschool iemand weg zou hebben gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtlnieuws.nl/opmerkelijk/ar ... iet-kunnen
dit bedoelde ik
lilalinda schreef:
18-08-2020 12:12
https://www.rtlnieuws.nl/opmerkelijk/ar ... iet-kunnen
dit bedoelde ik
Dan hoef ik me nog niet zo druk te maken dus :)
Alle reacties Link kopieren
Met dit weer loopt onze halve Crossfit box in korte broek en ontbloot bovenlijf (heren) en sport bh (dames). We staan toch minimaal 3 meter van elkaar af dus last van rondvliegend zweet van andere heb ik dan echt niet.
Zolang je dan maar niet met je zweetlijf op een bankje/apparaat gaat liggen zonder een handdoek te gebruiken, dat is dan weer wel smerig.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Oh. Bij mijn sportschool moet je een t shirt dragen. Geen singlet of topje. Staat nog steeds in de richtlijnen.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn sportschool is een topje en een te kort broekje in de fitness niet toegestaan dus lees de huisregels van de sportschool even door voordat je gaat.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
18-08-2020 12:07
Waarom zou mouwloos niet mogen? Ik ben nog nooit bij een sportschool geweest waar dat verboden was. En blote benen, ik heb nog nooit in een lange broek gesport. Dat lijkt me niet zo prettig.
Bij ons mag het niet, ook geen blote buik. Korte broek mag wel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Even opgezocht maar ook in de sportschool waar ik sport staat in de huisregels dat mouwloze shirts niet zijn toegestaan. Ik sport daar echter onder begeleiding van een huurder en die staat het blijkbaar wel toe, aangezien er weleens mensen in tanktops bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik sport altijd in een sporttop zonder mouwen. Bijna iedereen eigenlijk, ik zie eigenlijk zelden dat iemand in een t-shirt met mouwen sport.
Alle reacties Link kopieren
mrs.lamaze schreef:
18-08-2020 12:20
Oh. Bij mijn sportschool moet je een t shirt dragen. Geen singlet of topje. Staat nog steeds in de richtlijnen.
bij Sportcity mag je alleen mouwloos in groepslessen, niet daarbuiten waar de apparaten en gewichten zijn. Dat was al lang voor corona zo
Alle reacties Link kopieren
In mijn crossfitbox moeten mannen een shirt aan, hemd en zonder shirt mag niet. Vrouwen wel in hemd maar niet alleen in beha.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons staat “ no tanktops” op de muur maar ik zie wel dames met van die sportbh-topjes aan. En die staan ook op de foto’s op de site.Denk dat de tanktop regel voor mannen is. Zal er de volgende keer eens op letten maar volgens mij dragen de mannen wel een shirt met mouwtjes.

Uit de huisregels :de sportruimtes dient u te allen tijden in correcte sportkleding te zijn gekleed. Het dragen van schone sportschoenen en het gebruik van een handdoek en een bidon voor drinken tijdens het sporten is verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn basic fit mag alles.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is een shirt verplicht, dus mannen niet in ontbloot bovenlichaam en vrouwen niet in bh wegens hygiëne, mouwloos en short is geen probleem.
Maar leg me eens uit: waarom zou een shirt met mouwen of lange broek hygiënischer zijn dan een tanktop/sport bh/korte broek?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
18-08-2020 14:00
Maar leg me eens uit: waarom zou een shirt met mouwen of lange broek hygiënischer zijn dan een tanktop/sport bh/korte broek?
zweet van je oksel komt in je tshirt als je mouwen aanhebt en in je broek als je langere broek aanhebt.
Ik heb nog nooit van verbod op korte broeken gehoord, ik zie wel eens meisjes met zulke korte broeken dat ze bij het bukken wel erg veel uitzicht geven
Alle reacties Link kopieren
eeka schreef:
18-08-2020 12:34
In mijn crossfitbox moeten mannen een shirt aan, hemd en zonder shirt mag niet.
wat jammer voor je, ik geniet me suf in mijn box

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven