Hardlopen #8

09-10-2020 18:28 1070 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel acht al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Present!
Gevonden! Bedankt voor het openen Baukje en wat heb je weer veel kilometers gemaakt zeg, ondanks het weer.

Marana soms komt de klad gedurende een periode er wat in, heb ik altijd in de zomer. Gelukkig kun je het altijd weer oppakken :) .

Tessa: mooie afstand zeg!! Fijn dat het goed ging met je heup!

Hoi Friet: hoe gaat het lopen bij jou? Ben je ook weer helemaal opgeknapt , nadat je vd zomer wat klachtjes had?

Vandaag alweer 4 km gedaan.
Heb er steeds zo zin in,!
Maar na 4 a 5 km ben ik echt wel moe, meer zit er nog ff niet in.
Maar dat is misschien ook niet verstandig.
Bij elkaar toch 16 km gelopen vanaf afgelopen zondag, beter als niks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi eviva!
Leuk dat je ernaar vraagt.

Nou lopen gaat niet lekker! Kan me draai niet echt vinden. Moet me steeds motiveren, snelheid is weg en afstanden lukken niet.

mega druk met werken en nu een zere bil ( maar vanwege verkoudheid mocht ik niet naar de fysio)

Dus heb met mezelf afgesproken om 3 A 4 x per te lopen en dan rondje van 5-8 km.
Gewoon lekker lopen en zo proberen weer gemotiveerd te worden en tot nu toe lukt dit goed.

En ja... heel heel diep van binnen kijk ik uit naar volgend jaar. Hopelijk gaat de kustmarathon dan door en heb onlangs bedacht dat ik hem dan toch ga lopen! Eerder was ik dit absoluut niet van plan dus hoop de winter een beetje door te komen met mijn plan en dan in het nieuwe jaar weer lekker te gaan trainen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De kustmarathon is geweldig, daar ga je zeker geen spijt van krijgen. Ik heb 15 november nog een marathon op het programma staat die vooralsnog doorgaat. Wel inmiddels met aparte startgroepen van 50 tegelijk. Ik moet het nog zien hoor dat het door kan gaan. Maar als de zevenheuvelen loop door zou mogen gaan dan zo'n kleinschalige marathon toch zeker. Vrees echt dat ze beidde uiteindelijk niet door gaan.
Frietmetmayo jammer maar ook logisch, je had je voor de zomer ingesteld op de kust marathon en daarna valt dat doel weg.
Toch ook prima om voor nu wat minder km te maken tot je weer een nieuw doel hebt!
Mijn man heeft ook nog een ticket tegoed voor de kust marathon, dus hoop dat ik volgend jaar aan de zijlijn sta.
Ik hoop dat ie doorgaat voor jullie!

Mijn man heeft vandaag een georganiseerd loopje, met rond de 75 deelnemers.
Zonder publiek helaas, maar kan via een app meekijken. :)
Ben benieuwd, hij gaat de 10 km doen en heeft erg fanatiek getraind de laatste tijd.
Wel heel jammer dat ik niet mee kan, want ik vind het super leuk om bij wedstrijdjes te kijken.
Maar goed, corona bestrijden is nu even belangrijker.
Dubbel
anoniem_390457 wijzigde dit bericht op 10-10-2020 15:16
97.58% gewijzigd
Mijn man is 5e geworden op de 10 km met 39.52 min.
En zijn zusje is 1e geworden op de 10 km met 37.59 min
:cheer2:
Zo knap! Ze hadden echt volle bak wind tegen.
Vraagje : ik heb al meerdere keren schoenen laten aanmeten bij Runnersworld en heb normaal een neutrale schoen: Asics gel Nimbus.
Maar nu heb ik al een aantal keer op de schoenen van mijn man gelopen (we hebben dezelfde maat) en die vind ik eigenlijk veel lekkerder lopen. Dit is de Asics GT 2000 7.
Nu blijk ik dus geen last te hebben van overpronatie volgens de analyse, maar toch loop ik lekkerder op die schoenen en geheel pijn vrij.
Zou het kwaad kunnen om ze aan te schaffen als neutrale loper en daar voortaan op lopen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik loop zelf ook op de GT 2000 en dat is inderdaad een lichte anti pronerende schoen. Zou daar als neutrale lopen zeker niet op gaan lopen. Andersom zou ik het eerder aan durven pakken omdat licht proneren een natuurlijk vorm van demping is ent het altijd de eeuwige discussie blijft bij welke vorm van overpronatie moet je gaan corrigeren. Op schoenen van een ander lopen is sowieso niet aan te raden. Bijna niemand loopt perfect en dat heeft gevolgen voor de schoen wat weer gevolgen heeft voor een andere loper die die schoen aantrekt.
De gevolgen van lopen op een verkeerde schoen merk je pas naar een tijd. Want je tijdens een of twee rondje merkt is vaak alleen het comfort van de schoen. Misschien kun je wel op zoek naar een andere neutrale schoen die je vergelijkbaar comfort bied.

Vanmorgen een ronde van 33km gelopen. Heerlijk loopweer dat frisse weer. zelfs nog een zonnetje gehad. Die paar regenbuitjes onderweg heb ik dus maar voor lief genomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eviva1983 schreef:
10-10-2020 15:15
Mijn man is 5e geworden op de 10 km met 39.52 min.
En zijn zusje is 1e geworden op de 10 km met 37.59 min
:cheer2:
Zo knap! Ze hadden echt volle bak wind tegen.
Wow wat een mooie prestatie! Gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eviva1983 schreef:
10-10-2020 15:15
Mijn man is 5e geworden op de 10 km met 39.52 min.
En zijn zusje is 1e geworden op de 10 km met 37.59 min
:cheer2:
Zo knap! Ze hadden echt volle bak wind tegen.
Wauw super mooie tijden. Maar was het geen ronde dan want als ze dan volle bak wind tegen hebben gehad hebben ze die ook mee gehad. De marathon van zeeuws vlaanderen is daarom om het jaar een hele gemene want als je van Hulst naar Terneuzen loopt heb je meestal echt de volle 42km wind tegen. Het andere jaar is het dan wel weer echt een marathon voor een pr als het een beetje waait.
Alle reacties Link kopieren Quote
Friet, wat jammer dat het momenteel niet zo lukt. Knap je dat je een modus hebt gevonden om jezelf te motiveren en te blijven lopen. Hopelijk geeft dit net dat ene zetje om door te blijven zetten.

Eviva, dat hardlopen van je man en schoonzus... Wat een tempo hebben zij zeg! Echt heel knap gedaan!
Wat betreft je schoenen kan ik je geen advies geven. Zelf schijn ik ook een neutrale voet te hebben. Ik loop op Saucony en ben daar tevreden over.

Baukje, wat kan jij naast werk nog veel lopen zeg! Voor mij is 3x in de week haalbaar om het leuk te houden. Maar... vandaag heb ik even aan je gedacht: het begon te regenen op het moment dat ik klaar stond om te gaan.
Heel even twijfel, toen hardloopregenjack aangedaan en vertrokken! Na 14 km in de regen te hebben doorgebracht, met een heel voldaan gevoel thuis gekomen :-)

Afgelopen woensdag heb ik ook pijnvrij 12 km gelopen. Ik denk dat de rust goed heeft uitgepakt, want ook vandaag ging het weer lekker.

Ik ben heel benieuwd of de trail op 1 november door gaat. Voor de 7H heb ik me nog niet ingeschreven. Ik vraag me af of die door zal gaan en daarnaast vraag ik mijzelf af of ik dan nog wel aan zo'n evenement mee wil doen... Desondanks blijf ik lopen met de 7H in mn achterhoofd, want aanmelden kan altijd nog.
Nu eerst lekker weekend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Tessa het is een kwestie van prioriteiten stellen. We hebben allemaal maar 24 uur in een dag. Maar naast werk en gezin en huisdieren breng ik volgens mij nog altijd meer tijd door voor een scherm dan hardlopend. Dus wat betreft tijd zou ik nog langer kunnen lopen.
baukje schreef:
10-10-2020 18:08
Wauw super mooie tijden. Maar was het geen ronde dan want als ze dan volle bak wind tegen hebben gehad hebben ze die ook mee gehad. De marathon van zeeuws vlaanderen is daarom om het jaar een hele gemene want als je van Hulst naar Terneuzen loopt heb je meestal echt de volle 42km wind tegen. Het andere jaar is het dan wel weer echt een marathon voor een pr als het een beetje waait.
Het was wel een ronde, dus ze hadden ook mee en zijwind.
Ik bedoelde het anders, misschien schreef ik het onlogisch op.
Ik bedoelde de stukken dat ze wind tegen hadden waren heel zwaar ivm open vlakte en met volle bak wind tegen bedoel ik niet de hele tijd wind tegen, maar de stukken dat ze wind tegen hadden waren wel volle bak wind tegen (dus harde wind/ zwaar).
Natuurlijk heb je dan ook wind mee als je een rondje maakt, maar het lijkt mij uiteindelijk toch zwaarder dan bijvoorbeeld windstil.

Vandaag heeft hij weer een wedstrijdje van de club, over 5 km. Ben benieuwd
baukje schreef:
10-10-2020 16:04
Ik loop zelf ook op de GT 2000 en dat is inderdaad een lichte anti pronerende schoen. Zou daar als neutrale lopen zeker niet op gaan lopen. Andersom zou ik het eerder aan durven pakken omdat licht proneren een natuurlijk vorm van demping is ent het altijd de eeuwige discussie blijft bij welke vorm van overpronatie moet je gaan corrigeren. Op schoenen van een ander lopen is sowieso niet aan te raden. Bijna niemand loopt perfect en dat heeft gevolgen voor de schoen wat weer gevolgen heeft voor een andere loper die die schoen aantrekt.
De gevolgen van lopen op een verkeerde schoen merk je pas naar een tijd. Want je tijdens een of twee rondje merkt is vaak alleen het comfort van de schoen. Misschien kun je wel op zoek naar een andere neutrale schoen die je vergelijkbaar comfort bied.

Vanmorgen een ronde van 33km gelopen. Heerlijk loopweer dat frisse weer. zelfs nog een zonnetje gehad. Die paar regenbuitjes onderweg heb ik dus maar voor lief genomen.
Dankjewel voor je advies
Misschien niet verstandig.
Ik ging bijna denken dat de analyse niet juist was en ik toch overpronatie heb, gezien ik lekkerder op de GT 2000 loop.

Knap hoor, 33 km!
Ik las dat er binnenkort een loopje is van 120 km in Drenthe?
Ben je present?
tessa0407 schreef:
10-10-2020 18:12
Friet, wat jammer dat het momenteel niet zo lukt. Knap je dat je een modus hebt gevonden om jezelf te motiveren en te blijven lopen. Hopelijk geeft dit net dat ene zetje om door te blijven zetten.

Eviva, dat hardlopen van je man en schoonzus... Wat een tempo hebben zij zeg! Echt heel knap gedaan!
Wat betreft je schoenen kan ik je geen advies geven. Zelf schijn ik ook een neutrale voet te hebben. Ik loop op Saucony en ben daar tevreden over.

Baukje, wat kan jij naast werk nog veel lopen zeg! Voor mij is 3x in de week haalbaar om het leuk te houden. Maar... vandaag heb ik even aan je gedacht: het begon te regenen op het moment dat ik klaar stond om te gaan.
Heel even twijfel, toen hardloopregenjack aangedaan en vertrokken! Na 14 km in de regen te hebben doorgebracht, met een heel voldaan gevoel thuis gekomen :-)

Afgelopen woensdag heb ik ook pijnvrij 12 km gelopen. Ik denk dat de rust goed heeft uitgepakt, want ook vandaag ging het weer lekker.

Ik ben heel benieuwd of de trail op 1 november door gaat. Voor de 7H heb ik me nog niet ingeschreven. Ik vraag me af of die door zal gaan en daarnaast vraag ik mijzelf af of ik dan nog wel aan zo'n evenement mee wil doen... Desondanks blijf ik lopen met de 7H in mn achterhoofd, want aanmelden kan altijd nog.
Nu eerst lekker weekend!
Yes :yes: fijn zeg!
Soms echt niet leuk rust en frustrerend ook, maar het helpt wel :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Eviva1983 schreef:
11-10-2020 08:47


Knap hoor, 33 km!
Ik las dat er binnenkort een loopje is van 120 km in Drenthe?
Ben je present?
Eh nee dat zou echt veel te snel zijn na mijn 24 uursloop. Heb in maart voor een 120km in geschreven.
Ahhh ja dat snap ik!
Ik heb geen idee wanneer het is

Mijn man was vandaag eerste bij een lokaal loopje van de club.
Hij deed 5 km in 18.52 min.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eviva1983 schreef:
11-10-2020 11:49
Ahhh ja dat snap ik!
Ik heb geen idee wanneer het is

Mijn man was vandaag eerste bij een lokaal loopje van de club.
Hij deed 5 km in 18.52 min.
Lijkt mij niet zo verstandig om twee wedstrijden in een weekend te lopen, er vanuit gaande dat die voluit is gegaan. Mooie tijd overigens, maar zelf ben ik meer van het lange termijn denken.
Alle reacties Link kopieren Quote
En idd vanmorgen mail gekregen dat de trail niet doorgaat. We hebben nu besloten om met zn 2-en die dag ergens een mooie loop te gaan doen. Wel trail-achtig, zodat we toch samen een keer een trail hebben gelopen :-)

Gisteren 15 km door het bos gelopen, heerlijk de zon erbij. Toen ook besloten om mij niet in te schrijven voor de 7H, sowieso omdat ik verwacht dat het niet doorgaat, maar ook omdat het niet goed voelt om de drukte op te zoeken mocht het wel door gaan.
Dus gisteren een verkapte 7H gelopen door alvast de afstand te lopen :-)

Geen last gehad en ook vandaag geen last, erg fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er ook nog!

Even iets minder geschreven hier. Ook omdat ik minder gelopen heb. 2 kleine blessures gehad door andere sport en ik wilde mezelf daarvoor ook een beetje sparen. Maar nu is dat sowieso niet meer nodig dus weer 100% hardlopen. Twijfelde licht om ook de 7-heuvelen te doen maar ik voorzag ook al een beetje dat het niet door zou gaan dus niet ingeschreven. Richt me dus nog gewoon op maart en vooral gewoon om lekker te lopen. Want ik verwacht dat de andere sport voorlopig ook nog niet doorgaat.

Vandaag bleek dus mijn tempo nog absoluut niet weg, hoewel ik niet lekker in mijn ritme kwam. Zaterdag denk ik weer proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker rp7 dat de vorm zo goed behouden is gebleven.
Ook mijn marathon die ik op 15 nov. zou lopen is afgelast. Niet geheel onverwachts natuurlijk en bij inschrijven hield ik er ook al rekening mee. Krijg ook netjes het totaal bedrag terug gestort. Blijf gewoon mijn schema volgen en loop we weer een keer op die datum een marathon vanuit eigen huis.
Eind maart mijn eerst volgende echt belangrijke wedstrijd, maar als Nederland op deze voet zo verder gaat met de corona maatregelen vrees ik ook daarvoor.
Maar tot die tijd heb ik mij er helemaal bij neergelegd dat ik in mijn eentje trainingen en trainings'wedstrijden" doe. Lijkt mij niet het moment om me in deze tijd aan te sluiten bij social runs. Ben overigens gewend om bijna altijd alleen te lopen dus dat is het probleem ook niet. Ik mis alleen het naar de leuke evenementen uit te kijken.
Ah ik was jullie al kwijt, fijn nieuw topic dus!
Eviva, zo he, wat lopen je man en je schoonzusje snel, wauw!
Ik ben afgelopen zaterdag gewoon weer gaan lopen, ook al regende het. Een uur regen, tien minuten zon, en toch weer fijn gelopen. Ik train niet op snelheid of zo, loop gewoon 2x per week (meestal, overslaan doe ik niet vaak meer) lekker een rondje door het bos. Ik vind af en toe een georganiseerde loop leuk voor de motivatie, en ik wil dan ook een snellere tijd dan de vorige keer, maar om echt harder te gaan zou ik vaker en anders moeten trainen, en dan vind ik het minder leuk worden.
Over de schoenen, ik zou nooit op schoenen van een ander lopen. Schoenen vormen zich naar de voet, en die vorm haal je er dus uit als een ander die schoen draagt. En verder zou ik het advies van Runnersworld wel vertrouwen.

Jammer Baukje, dat het toch niet doorgaat, maar inderdaad niet onverwachts. Eind maart pas weer, pfff... Ik kreeg deze week bericht van de Midwintermarathon in Apeldoorn, dat ze zoeken naar de mogelijkheden voor februari, maar ik geloof er niet zo in. Voor mij ook geen prestatielopen deze winter helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marana normaal gesproken zou ik tussendoor ook nog loopjes ingepland hebben. Maar verwacht niet dat die er tot eind maart nog veel zullen komen. En dan moeten het voor mij nog wedstrijden zijn van plus 40km zodat het echte goede trainingen zijn. Ik reken er dus niet op.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven