Welke smartwatch heb jij?

22-10-2020 10:23 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer voortaan wat meer te wandelen en hardlopen. Nu wil ik mezelf een beetje motivatie en controle bieden met een smartwatch. Zo eentje die doelen stelt voor het aantal stappen oid.
Daarnaast vind ik het wel geinig als ie wat gezondheids dingetjes in de gaten houdt.
Met een smartwatch betalen lijkt me ook super handig.

Welke smartwatch heb jij en kan die bovenstaande dingen allemaal?

Ik lees bij verschillende smartwatches dat wandelen niet bij “geschikt voor deze sporten” staat. Dat zou ik jammer vinden.

Ik heb overigens een iPhone.
Twijfel daarom tussen een Apple smartwatch, fitbit of Garmin (laatste eigenlijk vooral omdat ze mooi/vrouwelijk zijn). Sta ook open voor andere suggesties.
Alle reacties Link kopieren
Geen. Ik zou gek worden van de hoeveelheid notificaties in de vorm van e-mailberichten, sms-jes, whatsappjes. Aan mij dus niet besteed. Ik hou het liever bij mijn volautomaat.
FitsSprits schreef:
22-10-2020 10:25
Geen. Ik zou gek worden van de hoeveelheid notificaties in de vorm van e-mailberichten, sms-jes, whatsappjes. Aan mij dus niet besteed. Ik hou het liever bij mijn volautomaat.
Wat bedoel je met volautomaat?

Die appjes enzo kun je zelf instellen.

Ik heb een fitbit versa. Erg tevreden over, evenals de voorlopers van deze. Al sinds 2012 tevreden fitbit-gebruiker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fitbit charge3 en ben daar heel tevreden over! Heb een paar extra bandjes besteld, zodat ie ik 'm kan matchen bij mijn kleding. Meldingen heb ik uitgezet, dus geen gedoe met vervelende notificaties ;-). Volgens mij kun je met de charge4 ook betalen, maar dat weet ik niet zeker.

Gebruik 'm met name om mijn stappen en actieve minuten bij te houden, zorgt er wel voor dat je daar wat scherper op bent en meer beweegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een samsung sport gear. Ben er erg tevreden over. Krijg overigens alleen berichtjes binnen die ik binnen wil krijgen en als ik er geen zin in heb, zet ik dat uit.

Mijn man is zeer te spreken over zijn iWatch. Er zijn verschillen tussen deze 2, maar wat ze precies zijn weet ik niet, behalve dan dat mijn horloge na 10 minuten wandelen, fietsen of wasvouwen ( ;-D ) automatisch bedenkt dat ik aan het trainen ben. Bij de iWatch moet je dat echt altijd aanzetten.
(ik vind het ook altijd heel fijn als m'n horloge na 15 minuten wasvouwen en ophangen zegt dat k zo goed bezig ben... éindelijk erkenning :rofl: )

Mijn horloge was trouwens kapot en dat is ook goed afgehandeld. Ik miste hem alleen wel erg. Moest het geluid van de telefoon weer aan, bijvoorbeeld, omdat ik ineens berichten en telefoontjes miste.

Ik had een andere stappenteller, die leek op de (eenvoudige?) fitbit en vond het lastig dat ik daar bijna alles mee kon, behalve zien hoe laat het was buiten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
applewatch. Ik zou niet meer zonder kunnen. Heb nu de 2e generatie al een fors aantal jaren en ik hoef nog steeds geen andere :)
Notificaties kunnen uit. Ik betaal met mijn horloge (ook zonder telefoon), ik gebruik hem bij het hardlopen, appen, mail lezen, tracken van mijn beweging, agenda, pasjes. O ja, ik zie er ook de tijd op ....
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
22-10-2020 10:31
Wat bedoel je met volautomaat?
Een normaal uurwerk dat zichzelf automatisch opwindt op basis van de bewegingen van je pols. Inclusief datum + chrono.

Op het moment dat ik de notificaties uit zou zetten, zou voor mij het nut van een smartwatch al grotendeels verdwijnen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn samsung werkt trouwens met de telefoon samen met het programma Samsung Health. Dat heeft tot gevolg dat de telefoon tijdens het fietsen ook stappen telt. Dat is wel raar op zich. Voordeel was dat ik ook zonder horloge m'n activiteit bij kon houden (op zich heb je dan dus het horloge niet nodig, maar de telefoon blijft vaak op tafel oid liggen, waardoor stappen niet geteld worden)
Later is nu
Apple-watch absoluut. Meest geavanceerd om je beweging te tracken, en ook je slaap als je hem ‘s nachts om wil houden.

Je kan zelf instellen waar je wel en geen meldingen voor wil ontvangen. Ik vind het ideaal, omdat ik snel kan zien wat er binnenkomt zonder direct mijn telefoon te hoeven grijpen (en dan vervolgens op social media of het viva forum belandt haha). Ik heb mijn telefoongebruik echt drastisch kunnen verminderen door de watch, erg blij mee.
FitsSprits schreef:
22-10-2020 10:40
Een normaal uurwerk dat zichzelf automatisch opwindt op basis van de bewegingen van je pols. Inclusief datum + chrono.

Op het moment dat ik de notificaties uit zou zetten, zou voor mij het nut van een smartwatch al grotendeels verdwijnen.
Mijn smartwatch is vooral mijn stappenteller, sport-bijhoud-ding en horloge.
Als je veel gegevens wil bijhouden zou ik voor een iwatch gaan. Ik vind zelf dat deze teveel bij houdt.

Ik heb er 1 die vooral mijn hartslag meet/ mijn slaapgegevens en mijn sportprestaties, meer is voor mij niet nodig.
Garmin Vivoactive 4s. Veel beter dan mijn vorige, een fitbit charge3. En veel mooier.
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
22-10-2020 10:40
Een normaal uurwerk dat zichzelf automatisch opwindt op basis van de bewegingen van je pols. Inclusief datum + chrono.
:heart:


Ik heb een fitbit sense sinds kort. Erg blij mee.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Garmin forerunner 45, die gebruik ik vooral voor hardlopen (gps, dus houdt afstand en tempo bij). Er zit ook een hoogtemeter, hartslagmeter en stappenteller op, en hij snapt wanneer ik op de fiets zit. Voor wandelen, dagelijks stappendoel, en algehele fitheid lijkt hij me wel geschikt, maar zelf gebruik ik hem alleen tijdens het sporten.

Heb hem wel een paar weken dagelijks gedragen om inzicht te krijgen in mijn patronen, dat was wel leuk maar ik vond het ook wel apart hoe dominant die cijfertjes kunnen zijn. Ging ik tijdens het tandenpoetsen rondjes door het huis lopen om het stappendoel van de dag te halen. :facepalm:

Geen idee of ik ermee kan betalen, daar heb je denk ik een duurdere versie voor nodig. Ik kan berichten erop ontvangen maar dat heb ik niet ingeschakeld.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fitbit charge 4. Bevalt me goed voor stappen, sport, slaap. En waterdicht itt de charge 3 die ik eerder had, dat vindt ik ook prettig.

Ik zou er ook mee kunnen betalen of berichtjes ontvangen, maar die behoefte heb ik zelf niet, dus ik kan je niet vertellen of dat bevalt.
Ik heb een Denver 161. Meet slapen, wandelen en lopen, fietsen, hartslag. In vergelijking met andere smartwatches goedkoop en ik vind hem precies. Hoort ook een app bij.
Ik heb een Apple smartwatch. Echt wel tof ding. Nuttig maar ook gewoon leuk.
Met de I-watch kan je ook betalen en hij trackt automatisch dat je gaat sporten, als je dat wil. Je kan ook je doelen zelf aanpassen. Hij meet zowel training, alsook staanuren en bewegen, dus calorieverbruik per dag.

Berichtjes ontvang ik er wel op. Maar alleen mijn kinderen antwoord ik dan direct via de watch met een autoreply (OK, of NO) :))

Qua uiterlijk vind ik hem op zich niet zo mooi, maar heb er een vrouwelijk bandje en frame bijgekocht, dus oogt hij als een normaal horloge.
anoniem_6380d74c07a25 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 11:14
16.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oké bedankt ik ga ze even opzoeken. Behalve de Samsungs dan want dat lijkt me niks in combi met iPhone.

Nee ik wil er geen meldingen op ontvangen. Hooguit als ik gebeld word. Kan dat bij allemaal? Dan kan ik m’n telefoon thuis als ik met de kinderen ben echt helemaal wegleggen zonder dat ik van de aardbodem verdwijn voor de mensen die me echt nodig hebben.

Ik dacht dat de Apple juist niet je slaap bij houdt (volgens coolbleu) maar dat is dus wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik had een Fitbit maar deze ging erg zeer doen aan mijn pols.

Nu een Garmin 45. Draag deze altijd. Ben hier heel erg tevreden over. Doet wat het moet doen en je kan op het scherm zien wat je wilt. ( wat je niet wilt kan je uitzetten)

Heb een iPhone en dit werkt ook goed. Via een app alles inzichtelijk.

Ooit ook een Tom Tom horloge gehad waar ik echt tevreden over was maar ben vele malen blijer met mijn Garmin
Frietmetmayo schreef:
22-10-2020 11:35
Ik had een Fitbit maar deze ging erg zeer doen aan mijn pols.
Daar had ik ook last van :@@: ik dacht dat het aan mij lag. Nu heb ik een Polar en nergens last van. Hij is ook wel een heel stuk duurder :$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Garmin Vivosmart 4 en ben er heel erg blij mee. Wat ik belangrijk vond was waterproof zijn (kort voor een vakantie gekocht en wilde er gewoon mee kunnen zwemmen en geen gedoe hebben met af moeten doen bij douchen) en het feit dat het best een elegant dingetje is. Ik draag hem dus echt dag en nacht behalve een half uurtje eens in de zoveel dagen om op te laden. Welke meldingen je er op ontvangt kan je zelf instellen, en daarmee kan je inderdaad je telefoon laten liggen en toch binnen een bepaalde straal nog merken dat je gebeld wordt. Vind ik ook erg handig, mis veel minder vaak een telefoontje nu.
Garmin 645 gezien ik ook routes moet kunnen uitpeilen met hardlopen/trails en goede batterijduur.
En metingen (stappen/sport/slaap/ hartslag doe ik met hardlopen met een borstband meten voor nauwkeurigheid) zijn accuraat.
Marly89 schreef:
22-10-2020 11:13
Oké bedankt ik ga ze even opzoeken. Behalve de Samsungs dan want dat lijkt me niks in combi met iPhone.

Nee ik wil er geen meldingen op ontvangen. Hooguit als ik gebeld word. Kan dat bij allemaal? Dan kan ik m’n telefoon thuis als ik met de kinderen ben echt helemaal wegleggen zonder dat ik van de aardbodem verdwijn voor de mensen die me echt nodig hebben.

Ik dacht dat de Apple juist niet je slaap bij houdt (volgens coolbleu) maar dat is dus wel?
Ja, de nieuwste houdt wel de slaap bij. En is ook waterdicht.

Je kan instellen dat je wel telefoontjes binnenkrijgt op je I-watch, maar bv geen appjes. Je kiest er zelf voor welke apps je wel of niet op je watch ontvangt. En per app kan je weer instellen of je er een melding van krijgt of niet. En je kan op de watch instellen of je de melding met geluid of zonder wil, of met trilling of zonder. Alles uit kan ook, dan zie je alleen een rood bolletje op je scherm dat je meldingen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste smartwatch was de Apple Watch series 2, daar een hele poos mee gedaan (altijd super blij mee geweest). Recent de series 6 aangeschaft en dat is helemaal top. Zeker als je een iPhone hebt zou ik die aanraden.

Hier alle specificaties:

https://tweakers.net/pricewatch/1610322 ... ificaties/

Dat is dan de blauwe maar hij is in meer kleuren verkrijgbaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven