Onmisbare fitnessartikelen voor thuis

25-10-2020 22:02 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mentaal ben ik me al een soort van aan het voorbereiden op een lockdown. Mijn voornemen is om dit keer WEL fit te blijven.
Ik woon aan een park dus echt geen excuses dit keer om niet te trainen. Ik heb thuis al e.e.a. logge aan materialen: springtouw, matje, gewicht 3 kg en een weerstandsband.
Wat hebben jullie in huis en wat is echt onmisbaar volgens jullie ?
Zelf zit ik te denken om ook nog een medicijnen ball aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
Net dit weekend online een barbell met gewichten aangeschaft. Ook niet geheel toevallig..
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 22:40
99.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goeie instructie video, dicipline en motivatie.

Google eens op tabata. Intensief en meestal enkel n matje nodig.
Been there, done that, got the T-shirt.
Gewoon de 7 minute workout opzoeken op YouTube.
En er zijn een heleboel thuis train apps te vinden waarvoor je helemaal geen apparatuur of hulpmiddelen nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Fitnesstrampoline.
Alle reacties Link kopieren
Een paar kettlebells! Daar kun je zo veel mee. No equipment video's zijn ook leuk, maar ik vind aanvullen met gewichten wel zo lekker :)
Een fitnessbal. Leuk, uitdagend en goed voor alle spieren. Verder heb ik hoelahoep, dumbells, 2 en 4 kg en kettlebells, 6 en 8 kg en een pilatesbal.

Echt fijn om thuis te sporten. Handig, doen wanneer je tijd en zin hebt en eigen douche :-]
Alle reacties Link kopieren
Hier deze week een hometrainer besteld.
Alle reacties Link kopieren
Honden.

Bij opstaan direct wandelen. Voor het slapen gaan ook wandelen. En tussendoor nog één of twee keer lang en/of actief.
Alle reacties Link kopieren
Powerblocks en een mat.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen, eerst beginnen en dan pas aanschaffen wat je mist / nodig hebt.
Ik heb lang eerst zonder spullen getraind, had alleen een matje. Maar ik was dan ook heel slap in spierkracht, nu ga ik pas een en ander aanvullen qua spullen.
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
25-10-2020 22:17
Een fitnessbal. Leuk, uitdagend en goed voor alle spieren. Verder heb ik hoelahoep, dumbells, 2 en 4 kg en kettlebells, 6 en 8 kg en een pilatesbal.

Echt fijn om thuis te sporten. Handig, doen wanneer je tijd en zin hebt en eigen douche :-]
Bedoel je met fitnessbal zo'n grote bal met gewicht? Of zo'n opblaasbal? (Of is dat pilatesbal) ik vind zo'n gewichtbal ideaal : mee gooien op de grond, tegen een muur op gooien en met de buikspieren. Dus die ga ik sowieso bestellen.
Kettlebel is ook een goede tip: ook heel veelzijdig.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
25-10-2020 22:17
Honden.

Bij opstaan direct wandelen. Voor het slapen gaan ook wandelen. En tussendoor nog één of twee keer lang en/of actief.
Aaah dat zou ik wel willen. Als ik daar eens tijd en ruimte voor had en niet allergisch voor was had ik al lang een paar honden. :love:
Ik gebruik op dit moment verschillende matjes en gewichtjes. Ik heb dumbbells van 1, 2 en 3 kilo. Van 3 kilo moet ik er nog 1 bij halen. Heb ook lange weerstandsbanden maar die vind ik toch niet zo handig (steeds dat vastknopen), dus had ik deze week een setje ronde weerstandsbanden gekocht bij Kruidvat maar ik ga kijken of ik die retour kan doen want die zijn veel te klein.

Verder nog een springtouw, zo'n grote yogaball en zo'n stepper ding maar die gebruik ik op het moment nauwelijks. Mij lijkt een hoelahoep met gewicht ook wel wat maar ik kon als kind niet hoelahoepen dus geen idee of ik het nu wel kan.

Ik ben vandaag begonnen met de nieuwe workout challenge van Chloe Ting. Kijken hoe lang ik die volhoud, vind 28 dagen nogal lang namelijk aangezien ik het leuk vind om af te wisselen. Ik vind thuis sporten echt ideaal en ik doe het nu ook vaker want het is gewoon een kwestie van YT filmpje aan zetten, eventueel een matje uit te rollen en klaar.
mick87 schreef:
25-10-2020 22:26
Bedoel je met fitnessbal zo'n grote bal met gewicht? Of zo'n opblaasbal? (Of is dat pilatesbal) ik vind zo'n gewichtbal ideaal : mee gooien op de grond, tegen een muur op gooien en met de buikspieren. Dus die ga ik sowieso bestellen.
Kettlebel is ook een goede tip: ook heel veelzijdig.
Fitnessbal is zo’n grote bal waar je op kan zitten, soort skippybal en een pilatesbal is een bal die je kan opblazen en ongeveer zo groot is als een voetbal. Bij Declaton verkopen ze die ballen. Bij Action kan je vaak de fitnessballen kopen.
Kijk wel even welke grote bal je moet hebben want dat ligt aan je lengte.
anoniem_63d7ddcace0a9 wijzigde dit bericht op 25-10-2020 22:43
13.26% gewijzigd
TsumTsum. Hoelahoepen met gewicht is makkelijker dan zonder gewicht. Klinkt raar maar is zo. Op internet zijn goede instructiefilmpjes te vinden.
Ik doe alleen eigen bodyweight oefeningen. Maar een foam roller wil ik wel gaan kopen voor na het trainen.
Alle reacties Link kopieren
atjuuh schreef:
25-10-2020 22:12
Gewoon de 7 minute workout opzoeken op YouTube.
En er zijn een heleboel thuis train apps te vinden waarvoor je helemaal geen apparatuur of hulpmiddelen nodig hebt.
Werkt dat nou echt? En doe je dan 7 minuten per dag, elke dag?
rumforviva schreef:
25-10-2020 22:43
Ik doe alleen eigen bodyweight oefeningen. Maar een foam roller wil ik wel gaan kopen voor na het trainen.
Ik hoor daar wisselende verhalen over. De een vind een foamroller echt geweldig en de ander vind het 3x niks.
Start to run op mn iPod, en nu Keep running. En een hometrainer voor de dagen dat ik niet ga lopen.
TsumTsum schreef:
25-10-2020 22:49
Ik hoor daar wisselende verhalen over. De een vind een foamroller echt geweldig en de ander vind het 3x niks.
Dat geldt voor alles meestal. Het lijkt me lekker voor na het hardlopen. En ik wil ook graag leniger worden en ik weet dat balletdansers echt niet zonder kunnen.
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
25-10-2020 22:53
Start to run op mn iPod, en nu Keep running. En een hometrainer voor de dagen dat ik niet ga lopen.
Rennen is niks voor mij. Ik vind vooral intervaltrainingen Leuk.
Intervaltraining is toch ook rennen?
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
25-10-2020 23:04
Intervaltraining is toch ook rennen?
Ja kan. Ik doe meestal (in de sportschool) touwtje springen, kettebal swing, zware bal gooien, dumping jacks en de airbike met intervallen. Voel me daarna altijd heel fit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven