Paardrijden - kletstopic (leeftijd/niveau: niet belangrijk)

11-11-2020 16:27 774 berichten
Al meer dan 3000 posts kletsen we over paardrijden en alles wat met paarden te maken heeft. Deel hier je avonturen en ervaringen.
Het maakt niet uit of je pas (weer) begonnen bent met rijden of je hele leven al rijdt.
Iedereen mag meeschrijven. Er schrijven beginners mee, maar ook veel mensen die hun hele leven al paardrijden of als kind gereden hebben en door dit topic de draad weer op hebben gepikt.

Deel 1 van het topic vind je hier:
sport/paardrijden-op-latere-leeftijd/li ... ges/455821

Happy new topic!! :flirting: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat de les zo goed beviel, Niqqi! Als de manege zo gezellig is en je kunt het geld missen zou ik er lekker blijven.

Ik ken de flex chair en Franklin balls wel! Ben zelf veel met een Cesar therapeut bezig geweest om mijn houding te verbeteren (ik heb lichte scoliose) en het werkt echt. Ik moet er nu ook echt weer mee aan de gang, want als ik bijvoorbeeld rechtsom een schouderbinnenwaarts wil rijden knik ik makkelijk in in m'n heup waardoor mijn paard heel braaf het appuyement in zet.. niet zo handig dus haha
Hexopbezemsteel schreef:
25-11-2020 09:49
Lizenlotte, ik zou stoppen op de manege en de tijd en energie investeren in je lease paard en privé lessen. Ik denk dat je daar uiteindelijk het meeste plezier in gaat hebben en dat je zo het hardste vooruit gaat.

Hier goed nieuws: onze eerste winstpunt in de L2 is binnen!
Gefeliciteerd!! Ik heb ook een proefje L2 gestart. Ondanks thuis in de bak bezweek ik van de wedstrijd spanning dus het ging echt zwaar kut, maar we kregen 190 punten terug! Dus ik dacht Sinterklaas zal wel langs geweest zijn, maar deze jury jureert heel veel kampioenschappen waar ze steeds iets lager zit dan de andere jury dus ik ben er toch wel heel blij mee. Volgende keer gewoon M.

Beterschap voor Evita!

Gefeliciteerd met je nieuwe paard, boterkaaseitje! Grappig dat het toch iets heel anders geworden is dan verwacht.

- ik lees zo verder
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn om te lezen dat de therapie en ballen jou hebben geholpen wennas, dat geeft mij goede hoop dat het voor mij ook wat kan doen als ik ooit weer kan gaan rijden. Ik heb nl ook lichte scoliose en laatst bij de second opinion is er een bekkenscheefstand geconstateerd waarvoor ik maandag met fysio begin.
Gefeliciteerd trouwens met je punten, goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Wennas! Leuk dat je het M gehaald hebt. En 190 is netjes toch?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja 190 is prima! We hadden al 5 jaar geen wedstrijden meer gereden en heb in die tijd meer niet dan wel gereden, dus ik was er heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Grrr die verkopers tegenwoordig
Vorige week maak ik smiddags een afspraak om de volgende dag te komen kijken. Krijg ik savonds een berichtje pony is verkocht

Zaterdag wordt ik gebeld (had de maandag erover info gevraagd) voor een pony mijn dochter zat preventief in quarantaine omdat klasgenootje Corona had dus kon niet zondag komen kijken.
Maandag zou dochter getest worden en dan zou ik als ik de uitslag had contact opnemen.

Bel ik krijg ik te horen hij is verkocht, niet eens een berichtje of belletje van hun kant uit

Vorige maand ook al een x dat ik een “afspraak” heb staan alleen dag erover nog even contact over tijdstip en dan niets meer horen
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is wel echt heel erg onfatsoenlijk pennetje! Ik hoor het helaas wel vaker, paarden schijnen als warme broodjes over de toonbank te gaan en dan geldt wie het eerst komt die het eerst maalt blijkbaar :-? Hopelijk vinden jullie alsnog binnen niet al te lange tijd een geschikt dier voor dochter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begrijp het eerlijk gezegd wel. Zij kennen jou niet, weten niet of je komt en of je hem koopt. Dus als et een geschikte gegadigde is, dan is hij weg.

Even bellen dat komen kijken geen zin meer heeft was dan wel weer netjes geweest.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou als ik smiddags een afspraak maak om te komen de volgende dag en paar uur later bericht hij is verkocht vind ik niet netjes

En klopt dat ze niet weten of ik hem koop
Maar dat weet je bij niemand, we hadden afgesproken dat ik mocht komen kijken maar omdat mijn dochter in quarantaine zat kon ik niet precies zeggen wanneer
En toen ik belde dan had je maar gewoon moeten komen 😏 ja en als ze het dan wel had gehad en hun besmet had had ik het gedaan

Maar hopelijk kom ik snel een fijne verkoper tegen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in het verleden ook wel eens wat verkocht en als er een afspraak gemaakt was wachte je die in ieder geval af
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou stom zeg hoe dat gaat! Ze hadden het op zijn minst tegen je kunnen zeggen, dat er die middag al kijkers zouden zijn. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Maandag voor het eerst sinds eeuwen op sjeesbeest gereden. Die lag heel lang uit de running want eerst maanden kreupel en daarna gooide hij iedereen eraf. Nu kan hij weer enigszins normaal doen dus wordt hij weer in de lessen gebruikt. Was weer ouderwets leuk maar heb wel voorzichtig gedaan met de galop, het moment waarop meneer normaal iedereen eraf gooide. Ik moest van mezelf minimaal op zijn goede hand galloperen en dat ging hartstikke goed. Op zijn slechte hand liep hij al te klooien en had ik eerst bedacht dat ik zou blijven stappen, maar toen dacht ik "Jezus Ugli trek jij eens je big girl panties aan" en ben ik toch gegaan. Een half rondje en toen zette hij als heus koudbloed zijn hele hals erop en ging lopen aanvallen, dus toen weer gekapt. Ik weet dat als je bij hem heel streng gaat zijn in de mond dat hij dan nog weleens wil gaan springen (ik noem het niet eens bokken meer want het is echt de lucht in springen en je eraf lanceren), dus met zijn geschiedenis heb ik die gok niet gewaagd. Dat had ik normaal wel gedaan dus ik baal wel van mezelf, die val heeft er mentaal toch een beetje ingehakt. Terwijl het mijn eigen domme schuld is (wie gaat er dan ook zonder zadel op een heel lastig paard die alleen maar heel hard wil rennen terwijl je nooit zonder zadel rijdt). Maar goed, komen we wel weer overheen, ik heb het in elk geval geprobeerd.

Ik mag zaterdag komen kijken bij een stal voor 1-3 verzorgpaardjes! :D Het gaat vooral om een schimmel Arabische ruin, maar er is ook nog een oud Shetland merrietje en een half Arabier half Paint ruin. Ben heel benieuwd of het wat wordt. Ga er niet van uit dat ik mag rijden, maar dat boeit me ook helemaal niet, ben daar juist nooit zo happig op want dan ben ik altijd bang dat ik andermans paard loop te verpesten. Ik zat toevallig te denken om eens wat te gaan zoeken en toen kwam een vriendin met iemand die nog iemand zocht op de stal waar ze zelf hahar verzorgpaardje heeft. Die kans kon ik niet laten liggen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk ugli, hopelijk kun je daar helpen dan! Fijn dat het galopperen op sjeesbeest zijn goede hand goed ging, maar Verstandig dat je bent gestopt ipv dom door te gaan op de andere hand, je wilt echt niet net zo komen te zitten als ik, neem dat van me aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee klopt. Ik weet dat ik 2 van die kut sprongen van hem kan uitzitten, al zit ik dan wel standaard vóór het zadel zonder beugels. En normaal blijft het ook altijd bij 2 sprongen maar sinds hij wappie is zijn het er gerust een stuk of 6, nou dat is gewoon volledig kansloos dan dus, dan lig ik er echt af. En niet gewoon er vanaf glijden maar er echt af gesmeten worden met een boog. Normaal zou ik het er gewoon op gokken dat het wel goed komt onder het mom van "kom op Ugli je rijdt al 18 jaar verdorie", maar nu toch maar even niet haha. En inderdaad hou ik jou de laatste tijd ook in mijn achterhoofd. Jou en Superman die zijn nek brak tijdens een spring wedstrijd, die vergeet ik ook niet meer.

Ja ik hoop het ook! Hopelijk zijn ze leuk! Ik ben altijd fan geweest van de ielige paardjes, veel mensen vinden ze te spastisch maar ik kon er altijd wel mee overweg. Waren wel altijd merries en vuilnisbakkies, ik heb nog nooit een ielig ruintje gezien eigenlijk en al helemaal geen Arabier. Die Shetlander is sowieso leuk, al is het een nog zo stront vervelend vrouwtje, ik hou van Shetjes haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat de maneges nu ook weer dichtgaan :/
Alle reacties Link kopieren Quote
Buiten mag volgens mij in groep tot 18 jaar
Alle reacties Link kopieren Quote
Je mag met 2 ruiters in de buitenbak als je boven 18+ bent. Needless to say gaan mijn lessen dus weer eens niet door. :( De kids onder 18 mogen zoals gewoonlijk wel lekker blijven rijden, tuurlijk joh. Dat het maar lekker mag gaan hagelen en regenen.

Gelukkig heb ik nu 3 verzorgpaardjes! Ze waren helemaal leuk. Super vriendelijk en nieuwschierig. Shetje is echt een knorrig omaatje en loopt heel moeilijk door hoef problemen. De schimmel is de grootste sul ever. Hij deelt zijn stal met oma shetje en wordt de godganze dag rond gebitched door d'r en door de paint die naast hem staat (in een eigen stal). En Paintje wil alleen maar kloothommelen en aandacht. :')

Ik ga er vandaag voor het eerst heen. :heart: Vind het wel spannend, maar alleen mijn 3 paardjes staan er, samen met 1 heel oud paardje wat ingeslapen zal worden deze week. En dan sta ik er dus helemaal alleen, dus geen priemende oogjes van tientallen judgende paardeneigenaren terwijl ik loop aan te rommelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat fijn Ugli. In plaats van de lessen op de manege kan je je daar nu op focussen. Heb je al plannen met wat je met ze gaat doen? Ik vond de eerste keer alleen naar mijn leasepaard ook spannend en nu nog steeds vind ik het wel spannend als ik alleen ga rijden, want ik heb altijd dat scenario in mijn hoofd dat ik eraf val en daar dan halfdood in de bak lig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het jammer Ugli dat je bang bent om andermans paard te verpesten. Ik denk dat je namelijk een goede instelling hebt om het te leren. Ik hoop dan ook dat je op de arabier of de half paint mag rijden.
Vergeet niet dat je door een leerproces moet. En daar NIET doorheen gaan houdt in dat je NIET leert.

Evita loopt niet helemaal lekker vind ik, na de behandeling van de osteo. Ze loopt in het begin achter heel krap. Instructrice heeft het ook opgemerkt, wat ik zelf al voelde. En de springinstructeur ook (ja ben intussen naar de eerste springles geweest).

Maar nu kan ik effe niks. Afgelopen vrijdag operatie gehad en ik heb nu een hechting op mijn atlas. Ik mag daar geen spanning op zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niqqi schreef:
14-12-2020 17:04
Ik denk dat de maneges nu ook weer dichtgaan :/
Bij ons hadden ze de bak op slot gezet en donderdagavond om half 8 pas een mailtje verstuurd dat het weer open was. Hun mailtje van de sluiting kwam later dan het persbericht van de KNHS dat binnenbakken open mochten blijven. En dan ook nog in hun mailtjes schrijven dat ze zeer snel anticiperen. Oh ik kon ze wel wurgen. :facepalm: Paarden staan nu sinds woensdag stil, maar goed, het zijn eigenlijk hele leuke mensen allemaal hoor, maar tja, niet zo slim.

Wat leuk, ugli! Misschien kun je wel lessen met deze nemen? Aangezien privé lessen wel gewoon mogen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet nog niet wat ik met ze ga doen, ik wilde sowieso met de gaan wandelen maar dat durf ik nog niet door het vuurwerk nu (ik hoor er regelmatig knallen).

De Paint weet net wat een zadel is en is Western beleerd dus daar kan ik niks mee denk ik, maar de Arabier mag ik rijden van de eigenaar tegen een kleine vergoeding. Dat lijkt mij wel leuk, hij staat al heel lang stil en ik denk dat hij het wel leuk zou vinden, een beetje uitdaging. Privé les nemen lijkt me wel een goed idee inderdaad! Dan ben ik er geruster op dat ik het goed doe en kan ik een hele berg leren, want ik heb nog nooit privé les gehad en al helemaal niet op een niet manege paard.

Haha Niqqi ik ken dat, ik was met mijn vorige verzorgpony altijd bang dat ze me er op rit eraf zou gooien en weg zou rennen zo onder een auto of zo en dan was het mijn schuld. :') Beetje bezorgdheid is wel goed denk ik haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wennas schreef:
19-12-2020 07:35
Bij ons hadden ze de bak op slot gezet en donderdagavond om half 8 pas een mailtje verstuurd dat het weer open was. Hun mailtje van de sluiting kwam later dan het persbericht van de KNHS dat binnenbakken open mochten blijven. En dan ook nog in hun mailtjes schrijven dat ze zeer snel anticiperen. Oh ik kon ze wel wurgen. :facepalm: Paarden staan nu sinds woensdag stil, maar goed, het zijn eigenlijk hele leuke mensen allemaal hoor, maar tja, niet zo slim.

Wat leuk, ugli! Misschien kun je wel lessen met deze nemen? Aangezien privé lessen wel gewoon mogen.
Ja lekker duidelijk weer he. Hier mogen alleen de privé ruiters in de binnenbak, de manegepaarden moeten in de buitenbak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meldt zich ook weer eens... :)
En met nieuws!! We hebben onder voorbehoud van goedkeuring een paard gekocht :cheer2: Ik wil er nog niet teveel over kwijt, maar ik hoop binnenkort met het nieuws te komen dat hij echt van ons is :flirting:
Het is een KWPN-er geworden.

Lizenlotte wat naar dat het nog steeds zo pijnlijk is. Lange weg te gaan nog. Ik hoop dat je de arts kunt overtuigen dat werken nog niet gaat. Lijkt me niet de bedoeling dat je er vakantiedagen voor moet opnemen. Hoe ging het bij de fysio? Sterkte en beterschap!

Ugli, wat leuk dat je verzorgpaardjes hebt gevonden!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijne kerstdagen allemaal!

Wat spannend lady nine, ik ga duimen dat hij binnenkort echt bij jullie staat! Met dat wachten met werken is het goed gekomen, dat bericht is inmiddels al weer 4 weken oud ;-) en ik ben inmiddels al weer een keer teruggeweest voor verlenging. De volgende afspraak staat op 4 januari, dan krijg ik een Überweisung voor een mri en pas als ik die heb gehad, en blijkt dat de breuk dan compleet hersteld is kijkt hij of ik dan wel weer kan werken. Maar dat zal dus niet eerder worden dan februari verwacht ik gezien je altijd nog een wachttijd hebt voor een mri en ik nog flink wat fysio afspraken te goed heb op mijn recept. (Meer dan 10) de fysio kan nog niet zoveel omdat de boel nog niet geheeld is, maar het masseren wat ze doet en de electrotherapie helpen wel wat samen met de medicatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
lizenlotte schreef:
25-12-2020 10:25
Fijne kerstdagen allemaal!

Wat spannend lady nine, ik ga duimen dat hij binnenkort echt bij jullie staat! Met dat wachten met werken is het goed gekomen, dat bericht is inmiddels al weer 4 weken oud ;-) en ik ben inmiddels al weer een keer teruggeweest voor verlenging. De volgende afspraak staat op 4 januari, dan krijg ik een Überweisung voor een mri en pas als ik die heb gehad, en blijkt dat de breuk dan compleet hersteld is kijkt hij of ik dan wel weer kan werken. Maar dat zal dus niet eerder worden dan februari verwacht ik gezien je altijd nog een wachttijd hebt voor een mri en ik nog flink wat fysio afspraken te goed heb op mijn recept. (Meer dan 10) de fysio kan nog niet zoveel omdat de boel nog niet geheeld is, maar het masseren wat ze doet en de electrotherapie helpen wel wat samen met de medicatie.
Oeps te snel gelezen en niet op data gelet :) Gelukkig geeft de medicatie, massage en elektrotherapie wat verlichting! Petje af hoe je het allemaal doet hoor, de muren zullen onderhand wel op je afkomen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
19-12-2020 13:53
Ik weet nog niet wat ik met ze ga doen, ik wilde sowieso met de gaan wandelen maar dat durf ik nog niet door het vuurwerk nu (ik hoor er regelmatig knallen).

De Paint weet net wat een zadel is en is Western beleerd dus daar kan ik niks mee denk ik, maar de Arabier mag ik rijden van de eigenaar tegen een kleine vergoeding. Dat lijkt mij wel leuk, hij staat al heel lang stil en ik denk dat hij het wel leuk zou vinden, een beetje uitdaging. Privé les nemen lijkt me wel een goed idee inderdaad! Dan ben ik er geruster op dat ik het goed doe en kan ik een hele berg leren, want ik heb nog nooit privé les gehad en al helemaal niet op een niet manege paard.

Haha Niqqi ik ken dat, ik was met mijn vorige verzorgpony altijd bang dat ze me er op rit eraf zou gooien en weg zou rennen zo onder een auto of zo en dan was het mijn schuld. :') Beetje bezorgdheid is wel goed denk ik haha.
Zeker les nemen. Ga de eerste keer ook gewoon rijden over begeleiding, het liefst van een instructeur die het paard al kent.

Er valt weinig te verpesten aan een paard dat al lang niet gereden is. Nou ja, er valt van alles aan te verpesten, maar aangezien er verder niemand op rijdt heeft er ook niemand last van. En als je consequent lest verpest je er minder aan wordt hij uiteindelijk ook wel weer beter naarmate je verder komt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady nine gefeliciteerd
Ben benieuwd

Ik zou vanmorgen naar pony gaan kijken maar belde vanmorgen dat hij al verkocht was
Baal echt want deze vond ik echt heel leuk

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven