Paardrijden - kletstopic (leeftijd/niveau: niet belangrijk)

11-11-2020 16:27 774 berichten
Al meer dan 3000 posts kletsen we over paardrijden en alles wat met paarden te maken heeft. Deel hier je avonturen en ervaringen.
Het maakt niet uit of je pas (weer) begonnen bent met rijden of je hele leven al rijdt.
Iedereen mag meeschrijven. Er schrijven beginners mee, maar ook veel mensen die hun hele leven al paardrijden of als kind gereden hebben en door dit topic de draad weer op hebben gepikt.

Deel 1 van het topic vind je hier:
sport/paardrijden-op-latere-leeftijd/li ... ges/455821

Happy new topic!! :flirting: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
pennetje80 schreef:
25-12-2020 13:48
Lady nine gefeliciteerd
Ben benieuwd

Ik zou vanmorgen naar pony gaan kijken maar belde vanmorgen dat hij al verkocht was
Baal echt want deze vond ik echt heel leuk
Ja de paardenmarkt is echt soort van overspannen. Als je iets voorbij ziet komen, moet je direct reageren. Als je tweede bent, ben je eigenlijk al te laat. Ik hoop zo dat ons paard goedgekeurd wordt. Ga ik wel vanuit, we hebben geen twijfels gezien. Ik werd op een gegeven moment ook moedeloos van dat zoeken. Succes met de zoektocht, ik hoop dat je snel een geschikte pony vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paardenmarkt, hondenmarkt, kattenmarkt....

Ook de asiels zijn bijna leeg. Er zitten nog maar een paar honden en katten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn paarden had ik ook niet gehad als ik niet direct was komen kijken.. Dat is niets nieuws.

Gefeliciteerd, Lady_Nine!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee is niet nieuws maar helaas zit ik niet heel de dag op internet en soms duurt het dus paar uur eer ik een advertentie zie en dan dus niet de eerste kijker ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady Nine, vertel eens wat meer over je paard! Kleur, geslacht, ouders, leeftijd......


Ik zit hier met een aantal alpha merries. Sierra is altijd de alhpa geweest hier. Maar Evita is ook een alpha en de kleine roze feitelijk ook, alleen die weet soms haar beperkingen gezien haar maat. Nu heb ik een loopstal waar ik vroeger wel 7 paarden en de pony in heb gehad. En nu kan er nog slechts één paard in. Want ik kan ze niet meer bij elkaar zetten. Evita is niet in staat de ruimte te delen met Amalia want die trapt haar naar buiten. Amalia trapt op háár beurt de kleine roze eruit, en Sierra durf ik echt niet bij Evita te zetten want dat wordt een big clash, en ook niet bij Amalia want die moet dan ook het onderspit delven. Dit kan nog leuk worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaa hij staat op stal :cheer: Een dag met veel geregel, maar meer dan de moeite waard :heart:
Het is een zwarte kwpn ruin met 2 witte sokjes en een kol, 15 jaar oud, stokmaat 1.71m. Hij doorstaat de verhuizing super. Ging meteen lekker grazen in de wei. De paarden in de wei ernaast wilden maar al te graag contact, maar het gras was lekkerder :) Met die storm gisteren had hij de hele dag op stal gestaan en dacht nu waarschijnlijk, bekijk het maar :-D
Maar wat een geregel, haha. Hoefsmid, dierenarts (mestonderzoek+inenting), spullen aanschaffen (via via contact omdat de winkels dicht zijn), zadelpasser zoeken en afspraak maken voor zadel aanschaffen enz. Blij dat ik daar nu in de vakantie even tijd voor heb :biggrin:
Dochter straalt al de hele dag. Helemaal blij!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat hij er nu staat lady niet en dat hij relaxed is :-) logisch dat dochter blij is nu! Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
De paarden in de wei ernaast wilden maar al te graag contact,
Oh ze zijn ook zo nieuwsgierig he! Als er een nieuwe op stal komt, zie je al die paarden kijken "wie is dat!!!!". :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe was het vandaag met hem, lady_nine?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig nieuwjaar dames!! Hopelijk was het bij iedereen rustig vannacht en waren er geen paniekerige paarden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig nieuwjaar!

Ik laat sinds een paar jaar de paarden 's nachts gewoon buiten. Dan zijn ze een stuk rustiger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig Nieuwjaar. Alles was rustig op stal, heb ik begrepen. Nu moet ik wel zeggen dat er in de omgeving veel gejaagd wordt. Ze zijn dus wel wat knallen gewend.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig nieuwjaar! Bij ons paard was het ook rustig op stal. Vandaag hebben we hem voor het eerst gelongeerd. Hij deed het heel netjes, mocht wel iets sneller haha. Maar dat ligt ook aan mijn niveau :-D Hij luistert in ieder geval goed naar mijn stem, dat is fijn. Mijn dochter ging hem ook longeren. Echt heel leuk om dit samen te doen. Zadel hebben we nog niet. Binnenkort komt er een zadelpasser.
‘s morgens is hij erg ongeduldig in de stal, dan wil hij het liefst meteen naar buiten. Maar als we hem weer binnen zetten is het een grote knuffelbeer :heart: Ongelooflijk hoe snel hij zich thuis voelt. En het contact met de andere paarden is ook leuk om te zien. Ze begroeten elkaar iedere ochtend zodra ze de wei in gaan. Hij staat nu nog apart in een wei. Later gaat hij samen met 2 anderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn lady nine dat hij zo relaxed is! Ben benieuwd als hij bij de andere paarden in 1 wei staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aaah leuk Lady! Altijd fijn als paard vriendjes maakt met andere paarden.

Ik rijd inmiddels al weken niet meer door die stomme corona, en dat zal nog wel even zo blijven. :( Gelukkig heb ik mijn verzorgpaardjes om voor te zorgen. Hopelijk kan ik een keertje met ze gaan wandelen, als dat eenmaal lukt kunnen we hele stukken de natuur in want ze zitten aan een groot natuurgebied. Sowieso zou het dan alleen om de 2 grote gaan want ukkie heeft kapotte voetjes en kan alleen nog maar strompelen, zo zielig! Haar voerbakje staat buiten en haar hooi staat binnen. Toen ze eenmaal naar binnen gestrompeld was voor haar hooi kwam ik met voer aanzetten en zag je haar echt zo kijken van "pfff moet dat nou echt helemaal daar? :(" Dus toen heb ik haar bakje maar gepakt en voor d'r toet gezet, hoefde ze niet te lopen. Wat dat betreft ben ik echt een zwakkeling haha. Eerst stond ze bij één van de grote in ruimte en die atte dan zijn eten en kwam daarna naar haar voerbakje om te kijken of er nog wat was. Ukkie is klein en oud en eet niet zo snel, dus die moest dan die grote bij d'r bakje weg gaan zitten houden en eten tegelijk. Ging ik daar als een sukkel net zo lang bodyguard staan spelen tot ze klaar was met eten. :P Gelukkig heeft ze nu haar eigen stalletje, geen klier meer die eten komt stelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is fijn voor ukkie ugli, dat ze nu haar eigen plekje heeft waar anderen haar met rust laten. Hopelijk kunnen we gauw weer beginnen met de lessen, ik durf me er ook voorzichtig op te verheugen inmiddels dat ik binnenkort weer eens op een paard kan zitten qua bekkenproblemen :-)
Gelukkig heb jij iig je verzorgpaarden nog voor je vitamine p, is beter als niks moet je maar denken maar natuurlijk is rijden iets waar je naar uit kijkt nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een behandelaar gevonden voor Evita. Omdat ze na de behandeling van de osteo veel slechter was dan vóór de behandeling had ik haar eens opgebeld. Ze zei dat Evita mogelijk kissing spines heeft en dat ik foto's moest laten maken. Dat viel helemaal verkeerd bij mij. Voorheen speelden die kissing spines helemaal geen rol. En nu wel?
"ja, omdat zij haar mogelijk uit haar comfortzone had gehaald". En ik moest dan maar foto's laten maken. Alsof het allemaal niks kost.

Maar... áls ik al foto's laat maken, en stel dat dit inderdaad kissing spines aantoont, dan weet ik nu al wat de dierenarts zal zeggen. Dat hij niet weet of die kissing spines de oorzaak zijn dat ze last heeft. Dus? Dan ben ik weer 200 euro armer, en ben ik niks wijzer. Dat ging ik dus niet doen.

Ik had gehoord van een andere therapeut. En die heb ik erbij gehaald. Hij voelde rechts in de nek achter de oren een paar blokkades en die haalde hij weg met een hamertje en een blokje. En waarachtig: ze kwam op links in de galop niet meer tegen de hand!!!

Alleen de rug is nog niet goed. Ik moet met rijden dus ook nog een wachten. Ik zou moeten longeren, maar de bak is dan weer bevroren, dan weer te nat.... Ik laat haar maar lekker nog even lopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
wat balen iones dat Evita's rug nog niet goed is :-( maar wel heel fijn dat ze iig wat blokkades kwijt is door de 2e therapeut. :-)
weet je al wat je verder met haar rug wilt laten onderzoeken/doen? ik hoop dat het geen kissing spines is dat zou best een tegenslag zijn gezien je haar nog niet zo lang hebt toch.
Alle reacties Link kopieren Quote
lizenlotte schreef:
19-01-2021 19:55
wat balen iones dat Evita's rug nog niet goed is :-( maar wel heel fijn dat ze iig wat blokkades kwijt is door de 2e therapeut. :-)
weet je al wat je verder met haar rug wilt laten onderzoeken/doen? ik hoop dat het geen kissing spines is dat zou best een tegenslag zijn gezien je haar nog niet zo lang hebt toch.
Als het al kissing spines is, dan is er nog steeds een verandering, want daar had ze eerder geen last van. Maar het is vrij acuut opgetreden, dus ze moet iets geks gedaan hebben. Als we haar weer in de oorspronkelijke staat terug krijgen, is er niets meer aan de hand. De therapeut gelooft er in. Onderzoek heeft zoals ik al eerder zei geen zin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee dat je niet wou onderzoeken op kissing spines begreep ik , maar wil je haar nog verder laten onderzoeken op andere Dingen om de oorzaak van haar rugproblemen te achterhalen of laat je het zo en denk je dat het weer verdwijnt door rust?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze wordt behandeld op blokkades en die had ze nog wat. En met manuele therapie worden deze steeds weer weggehaald maar dan moet haar lichaam weer even resetten. Ik mag alleen aan de enkele longeerlijn even laten lopen, niet te veel inspannen. Maar ja, kan ook niet zoveel. Bak is of te nat, of te hard bevroren. Maar ik denk dat ik morgen wel weer iets met haar kan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
lizenlotte schreef:
19-01-2021 14:16
Dat is fijn voor ukkie ugli, dat ze nu haar eigen plekje heeft waar anderen haar met rust laten. Hopelijk kunnen we gauw weer beginnen met de lessen, ik durf me er ook voorzichtig op te verheugen inmiddels dat ik binnenkort weer eens op een paard kan zitten qua bekkenproblemen :-)
Gelukkig heb jij iig je verzorgpaarden nog voor je vitamine p, is beter als niks moet je maar denken maar natuurlijk is rijden iets waar je naar uit kijkt nu.
Nou he, hoe gaat het met je gestel inmiddels? Ik ben allang blij dat het nu winter is, dan missen we het buitenrittenseizoen tenminste niet. Ja ik ben echt super blij met mijn paardjes! Al liep ik van de week wel te balen. De stal van de Paint was ondergelopen door een lekkende waterbak, dus ik heb een hele poos zeiknat vlas staan scheppen. En ik met mijn domme hoofd de kruiwagen met 1 wiel helemaal volgeladen met eerdergenoemd vlas, waardoor deze volledig ontilbaar was, onmiddellijk om viel en niet meer overreind te krijgen was. Kruiwagen moest dus weer leeg en ik kon opnieuw scheppen haha! Nog een paar keer gehad dat ik de kruiwagen te vol had geschept en ermee van de mesthoop af donderde (ik moet op een smalle balk omhoog lopen naar een containermet de kruiwagen). En meneer maar zuchten en vervelen omdat hij niet bij zijn stal mocht en Zo'n Vreselijke Hongerrrr had. :')

Wat een pech heb je met Evita Iones! Als je eenmaal in de problemen zit blijft het maar etteren hè.
Alle reacties Link kopieren Quote
We richten ons momenteel op het opbouwen van spierkracht en conditie ugli dmv 3 keer per week fysio, en de hoop is dat ik over 4 weken evt. Weer kan beginnen met werken. de fysio moet daar 1 week vantevoren groen licht voor geven, dus zeker is dat nog niet.
De botten zitten weer aan elkaar, alleen het botoedeem is nog pijnlijk maar dat kan wel tot een jaar na dato duren dus dat is geen reden om niet te werken zolang de pijn acceptabel is zonder pijnstillers, en dat is het wel. Het botoedeem is ook echt al wel een heel stuk minder geworden inmiddels als je de mri's naast elkaar legt. Gisteren was het een half jaar geleden,dus dat mag ook wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je houdt jezelf wel bezig zo te lezen ugli :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
lizenlotte schreef:
21-01-2021 13:12
We richten ons momenteel op het opbouwen van spierkracht en conditie ugli dmv 3 keer per week fysio, en de hoop is dat ik over 4 weken evt. Weer kan beginnen met werken. de fysio moet daar 1 week vantevoren groen licht voor geven, dus zeker is dat nog niet.
De botten zitten weer aan elkaar, alleen het botoedeem is nog pijnlijk maar dat kan wel tot een jaar na dato duren dus dat is geen reden om niet te werken zolang de pijn acceptabel is zonder pijnstillers, en dat is het wel. Het botoedeem is ook echt al wel een heel stuk minder geworden inmiddels als je de mri's naast elkaar legt. Gisteren was het een half jaar geleden,dus dat mag ook wel.
Nou he, echt een half jaar in de lappenmand al, van een val waar je in 1e instantie weer van overeind krabbelde, echt bizar. Gelukkig zit alles weer aan elkaar, nu alleen dat pokke oedeem nog weg. Hopelijk kan je werk binnenkort weer voorzichtig op pakken - en uiteraard zodra we weer mogen op een paard klimmen. :) Als je nu niet het liefste paard van stal verdiend hebt weet ik het ook niet meer haha.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven