Garmin VS Fitbit

09-12-2020 10:56 53 berichten
Hoi,

Ik overweeg een sporthorloge aan te schaffen: Garmin Vivoactive 4S of de Fitbit Versa 3.

Ik wandel en hardloop veel.

Wat raden jullie aan?😀
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een Garmin Fenix en ik houd van hem :) Volgens mij heb je voor de Fitbit Versa een aanvullend abonnement nodig. Dat zou ik even goed uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met precies dezelfde overweging!
Volgens mij is er voor de fitbit niet per se een aanvullend abonnement nodig, maar ze bieden er wel een aan voor uitgebreide analyses.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ruim een half jaar de Garmin Vivoactive 4s en ik ben er heel erg tevreden over. Ik vind het een heel intuïtief horloge en het is heel gemakkelijk om hem aan je eigen wensen aan te passen. Ik gebruik hem voor wandelen, hardlopen, fietsen en af en toe ook voor een cardiosessie in de sportschool.
Pinaco schreef:
09-12-2020 11:02
Ik zit met precies dezelfde overweging!
Volgens mij is er voor de fitbit niet per se een aanvullend abonnement nodig, maar ze bieden er wel een aan voor uitgebreide analyses.
Ik heb al jaren een fitbit, nu een versa, maar nooit het gevoel gehad dat ik premium nodig had.
Precies wat ietsjemeer zegt. Heel fijn horloge, verschillende opties en intuïtief te gebruiken. Daarnaast heb je je eigen trainer om je pols, topding. De Garmin.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Garmin venu en ik heb fitbit charge 2 en versa gehad, maar fitbit is niet accuraat kwa calorieën en beweging. Fitbit telt veel te veel stappen en calorieën.
Heb ik met de venu geen last van.
Ik had een fitbit en heb nu een Garmin vivoactive 4s en ik ben superblij dat ik overgestapt ben. Ik vind m veel prettiger.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fitbit, omdat ik de stappenchallenges zo leuk vind. Via Facebook ben ik bij twee groepen ingeschreven van waaruit elke week challenges georganiseerd worden.
Wel heb ik daarnaast een Garmin forerunner 45s om langere wandelingen op te kunnen nemen. De batterijduur van mijn fitbit met GPS aan is namelijk verre van fantastisch.
Taartje34 schreef:
09-12-2020 12:00
Ik heb een fitbit, omdat ik de stappenchallenges zo leuk vind. Via Facebook ben ik bij twee groepen ingeschreven van waaruit elke week challenges georganiseerd worden.
Wel heb ik daarnaast een Garmin forerunner 45s om langere wandelingen op te kunnen nemen. De batterijduur van mijn fitbit met GPS aan is namelijk verre van fantastisch.
Welke heb je?
Ik heb vroeger een fitbit gehad en heb nu een Polar vantage v. Ik ben zeer tevreden over de laatste. Garmin sprak mij niet zo aan qua ontwerp en er stond veel op wat ik niet zou gebruiken. De batterijduur is bij de vantage v echt heel goed. Hij gaat zo een week mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je vooral wijzen op de waaaaaardeloze klantenservice van Garmin.

<mijn Garmin was binnen 2 weken stuk en het was de klantenservice van Garmin duidelijk dat hij niet gerepareerd maar vervangen moest worden. Mocht op eigen kosten het horloge opsturen, ze hadden minstens 6 weken nodig om hem om te ruilen. Die was ook stuk, weer op eigen kosten opsturen, weer minstens 6 weken wachten.

Ik snap die 6 weken niet. hij komt binnen, het bedrijf is er al van op de hoogte dat hij komt. ze ontvangen hem en sturen dezelfde dag een nieuwe. nou ja, neem een week de tijd om het intern te regelen, maar minstens 6 weken?
grenada schreef:
09-12-2020 12:38
Ik wil je vooral wijzen op de waaaaaardeloze klantenservice van Garmin.

<mijn Garmin was binnen 2 weken stuk en het was de klantenservice van Garmin duidelijk dat hij niet gerepareerd maar vervangen moest worden. Mocht op eigen kosten het horloge opsturen, ze hadden minstens 6 weken nodig om hem om te ruilen. Die was ook stuk, weer op eigen kosten opsturen, weer minstens 6 weken wachten.

Ik snap die 6 weken niet. hij komt binnen, het bedrijf is er al van op de hoogte dat hij komt. ze ontvangen hem en sturen dezelfde dag een nieuwe. nou ja, neem een week de tijd om het intern te regelen, maar minstens 6 weken?
Dat is rot! Ik weet niet hoe de klantenservice van Polar is. De klantenservice van fitbit vond ik top. Na 23 maanden ging hij kapot en 2 dagen later had ik een nieuwe in huis.
Alle reacties Link kopieren
Klavertjevier4 schreef:
09-12-2020 12:05
Welke heb je?
Ik heb de charge 4 special edition. Ben er als horloge en stappenteller wel heel blij mee. Ik wilde ook graag mijn slaap monitoren, maar als ik hem niet af doe dan krijg ik irritatieplekken onder het horloge helaas.
Taartje34 schreef:
09-12-2020 12:59
Ik heb de charge 4 special edition. Ben er als horloge en stappenteller wel heel blij mee. Ik wilde ook graag mijn slaap monitoren, maar als ik hem niet af doe dan krijg ik irritatieplekken onder het horloge helaas.
Dat lees ik vaker bij de fitbit. Ik vind de Polar veel fijner op dit gebied. Ik heb nu inderdaad geen irritatie meer. Ik had een charge 3.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Garmin Vivosmart 3 gehad. Fijn ding met een fijne app, en Garmin schijnt erg precies te zijn met metingen.

Fitbit heeft inderdaad een abbonnement, om die reden is hij ook afgevallen voor mij, vind het stom om voor premium te moeten betalen terwijl ik bij andere merken wél alles gewoon gratis krijg.

Ik zou dus voor Garmin gaan, die vind ik er ook het leukste uit zien. Ik twijfelde toen tussen een Garmin Vivoactive 4S, Garmin Vivomove (heeft een analoog klokje, heel gaaf gedaan vind ik) en een Samsung Galaxy Active 2. Uiteindelijk voor die laatste gegaan omdat ik de "smart watch" opties graag ook wilde (appen, mailtjes, reminders, bellen, dat soort dingen), de Garmin en Fitbit zijn echte fitness horloges en kunnen dat allemaal niet.
Taartje34 schreef:
09-12-2020 12:00
Ik heb een fitbit, omdat ik de stappenchallenges zo leuk vind. Via Facebook ben ik bij twee groepen ingeschreven van waaruit elke week challenges georganiseerd worden.
Wel heb ik daarnaast een Garmin forerunner 45s om langere wandelingen op te kunnen nemen. De batterijduur van mijn fitbit met GPS aan is namelijk verre van fantastisch.
Hoe heten die FB groepen? Lijkt me wel heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Klavertjevier4 schreef:
09-12-2020 22:13
Hoe heten die FB groepen? Lijkt me wel heel leuk!
Fitbit Nederland/België en Fitbit challenge.
Bekijk Fitbit Charge 4 - Activity tracker - Giftpack - Extra blauwe sportband en extra oplaadkabel - Zwart/Blauw op: https://www.bol.com/nl/p/fitbit-charge- ... _iphoneapp

Ik kom net deze tegen. Volgens mij is is dit wel een goede aanbieding.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n 6 jaar geleden al eens flink afgeknapt op de idd waardeloze klantenservice van Garmin en toen overgestapt naar TomTom wat betreft sporthorloges. Ik vond Garmin toen ook niet gebruikersvriendelijk maar misschien is dat inmiddels wel een stuk verbeterd.

Het is voor mij toch nog steeds een reden om geen Garmin producten aan te schaffen dus nu een Apple Watch.
Ik draag nu een FitBit, op zich prima. Maar begrijp de slaaptracker niet! Soms denk ik als ik wakker wordt: wat waardeloos geslapen, terwijl fitbit zegt dat ik prima geslapen heb. En soms denk ik: goed geslapen terwijl FitBit zegt dat ik waardeloos geslapen heb....
Dat varieert bij mij, in grote lijnen klopt het wel. Ik heb vannacht duidelijk slechter geslapen dan de nachten ervoor en krijg ook een lagere score.

Wat in elk geval niet klopt, is dat ie nog een beetje in bed liggen en op je telefoon koeleloeren ziet als slaaptijd. En dan te bedenken dat de slaapregistratie van Fitbit bekend staat als heel goed :-?
Izzy, dan is het logisch! Maar soms heb ik het idee dat ik best goed geslapen heb en toch geeft de FitBit aan dat ik helemaal niet zo goed geslapen heb....
Alle reacties Link kopieren
Izzy_ schreef:
17-12-2020 06:49
Dat varieert bij mij, in grote lijnen klopt het wel. Ik heb vannacht duidelijk slechter geslapen dan de nachten ervoor en krijg ook een lagere score.

Wat in elk geval niet klopt, is dat ie nog een beetje in bed liggen en op je telefoon koeleloeren ziet als slaaptijd. En dan te bedenken dat de slaapregistratie van Fitbit bekend staat als heel goed :-?
Dan gaat denk ik je hartslag al naar beneden?
Alle reacties Link kopieren
Hier aan mijn 2e garmin (Venu). Mijn vorige is 2x stuk gegaan bij de aanhechting naar het bandje, die is 2x zonder problemen opgestuurd en een nieuwe voor teruggekregen. Duurde wel een aantal weken inderdaad, maar vond de klantenservice zeker niet slecht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven