Wandelend door 2021, doe je mee?

26-12-2020 16:11 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 1,5 jaar van inactiviteit, door verschillende omstandigheden, wil ik 2021 goed beginnen. Ik ben onlangs verhuisd naar een bosrijke omgeving, en wil graag elke dag even naar buiten.

Mijn spieren en conditie zijn erg verzwakt, dus ik wil en moet het rustig opbouwen. Ik ben van nature niet erg sportief, dus dat helpt niet erg mee. Maar ik wil beginnen met elke dag een wandelingetje. Misschien in het begin maar net een kwartiertje, maar hopelijk krijg ik langzaam de slag te pakken en kan ik uitbouwen naar een half uurtje - uurtje.

Zit je in hetzelfde schuitje? Of juist niet, maar wil je ook beginnen met wandelen? Sluit je aan! Dan kunnen we met elkaar kletsen :)

* Er is inmiddels ook een team in de Ommetje-app. Wil je meedoen? Stuur even een PB, dan geef ik de team-code :)
twinkelrainbowstar wijzigde dit bericht op 27-12-2020 20:17
7.76% gewijzigd
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Ja leuk. Hier fysiek beperkt. Wandelen enige dat ik nog beetje kan qua bewegen.
Ook verhuisd. En ook leukere wandelstokken ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig! Ik wandel ook graag. Momenteel wat minder omdat we middenin een verhuizing zitten. Eind januari pak ik de draad weer op. In tussentijd momenteel her en der een verdwaald halfuurtje in de avond door de (donkere, maar kerstverlichte) wijk om m’n hoofd leeg te maken.

Het is echt fijn als je merkt dag je weer steeds verder kunt (durft) te wandelen ! Hoop dat je conditie snel vooruit gaat.

Luister je muziek / podcasts? Ik met periodes. Momenteel liefst helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Hé wat leuk! :) Wij zijn begin deze maand verhuisd en nu in de 'afrondende fase', zal ik maar zeggen. Veel succes @Hobbelt!

@EHR; wat leuk dat je fijne wandelstokken hebt gevonden. Bedoel je echt een stok ter ondersteuning, of nordic-walking stokken? Hoe ver/lang wandel je ongeveer? Grappig dat je ook net verhuisd bent :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier is er zelden een excuus om niet te wandelen, blijven enkel thuis bij hevige regen of ernstige ziekte.
Ben het verschuldigd aan viervoeter en wandel al ruim 8 jaar elke dag, van 20 minuten tot 2,5 uur.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig een digitaal wandelclubje. Ik wandel ook heel graag en het liefst complete wandelroutes in het bos. Doordat de horeca al een poos dicht is komt het er niet meer van (moet ergens kunnen plassen :-D ) Hier in de buurt is het niet leuk wandelen maar volgende maand ga ik verhuizen naar een omgeving met veel natuurgebied en dan pak ik het zeker weer op want er moeten ook heel wat kilo's af.
Alle reacties Link kopieren
@Truusperenat: Haha, ja, dat plassen herken ik :P En ook wat je zegt over je omgeving. Ik had daar ook veel last van. Vorig jaar wilde ik ook graag meer naar buiten, maar ik woonde tussen flatgebouwen, zonder een parkje in de buurt... Nu stap ik de voordeur uit en sta ik letterlijk in het bos, en dat helpt enorm.

Twee jaar geleden woonden we vlakbij twee mooie stadsparken, daar ging ik ook regelmatig even naartoe.

@Attraverso: Ja, een hond helpt zeker! Wij willen op termijn ook graag een hond :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
O, ik luister trouwens wel podcasts, maar heb het nog nooit buiten geprobeerd. Ik weet wel dat veel mensen het fijn vinden om een luisterboek of podcast te luisteren tijdens het wandelen, en dat ze het dan ook makkelijker wat langer volhouden.

Iemand ervaring mee tijdens het wandelen?
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
tvp
Alle reacties Link kopieren
Misschien leuk te kijken naar de app Ommetje?!?
Alle reacties Link kopieren
Nu in de winter en met de lockdown vind ik het soms wel lastig om iedere dag even de deur uit te gaan. Ik heb nu de app ommetje. Het is de bedoeling om iedere dag minimaal 20 minuten te lopen. @twinkelrainbowstar: misschien voor jou in het begin nog net iets te veel, maar dat komt dan vanzelf.

Als ik echt in een mooie omgeving, in de natuur loop, dan doe ik meestal geen koptelefoon op. Maar als het wat saaier is, of in de stad, dan loop ik ook wel graag met een podcast (ik luister graag naar de eeuw van de amateur).
Ik doe ook graag mee.
Ben nog net niet vastgeroest wegens omstandigheden van de laatste jaren.
Altijd een fervent wandelaar geweest, maar dat is er helaas helemaal uitgesleten.
Alle reacties Link kopieren
truusperenat schreef:
26-12-2020 16:29
Gezellig een digitaal wandelclubje. Ik wandel ook heel graag en het liefst complete wandelroutes in het bos. Doordat de horeca al een poos dicht is komt het er niet meer van (moet ergens kunnen plassen :-D ) Hier in de buurt is het niet leuk wandelen maar volgende maand ga ik verhuizen naar een omgeving met veel natuurgebied en dan pak ik het zeker weer op want er moeten ook heel wat kilo's af.
Buiten de bebouwde kom mag je ‘wild plassen’ hoor. Gewoon een discreet plekje zoeken, en svp niet gewoon midden op een wandelpad je broek laten zakken :-)
Ja, ik doe graag mee. Heb afgelopen jaar mee geschreven in een ander topic, maar dat is doodgebloed. Ik probeer elke dag een halfuur tot een uur te lopen. Echt lange afstanden gaat hier fysiek gezien niet lukken. Ik luister vaak naar podcasts, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat lekker dat je zo de natuur in loopt TO! Ik probeer sinds een aantal weken elke dag min. een klein half uurtje te lopen met m’n vriend, maar dat is vaak een ommetje in de buurt. Als we vrij zijn lopen/rijden we naar de heide of het bos om 1-1,5 uur te wandelen. Ik zou het volgend jaar wel nog verder uit willen bouwen, zodat we langere routes kunnen lopen, maar met weer zoals vandaag vind ik 1,5 uur wel lang en nat genoeg. :shame:
twinkelrainbowstar schreef:
26-12-2020 16:48
O, ik luister trouwens wel podcasts, maar heb het nog nooit buiten geprobeerd. Ik weet wel dat veel mensen het fijn vinden om een luisterboek of podcast te luisteren tijdens het wandelen, en dat ze het dan ook makkelijker wat langer volhouden.

Iemand ervaring mee tijdens het wandelen?
Ja. Ik verveel me al snel onderweg. Ik luister luisterboeken en heel soms een podcast.

Ik sluit me graag aan bij het digitale wandelclubje ;-D Ik vind wandelen heerlijk, maar doe het eigenlijk te weinig. Dus, ik doe mee!
Wandelen maakt mijn hoofd leeg! Vind het heerlijk!
Soms luister ik naar podcast, soms luister ik nergens naar.

Ik heb wel een FitBit en heb een challenge uitgekozen op My Virtual Mission. Ik loop van Land’sEnd naar John o’Groats en ben ondertussen net onder Edinburgh. Nu langzaam gaan bedenken welke challenge ik hierna wil gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel ook graag. Een paar praktische routes zitten om de hoek, een kwartier, halfuur of klein uur zijn vaste routes die ik kies.

Wel lastig dat die niet goed verlicht zijn, dat maakt wandelen op werkdagen in de winter lastig.

Sommigen van jullie luisteren podcasts of muziek onderweg, is dat niet gevaarlijk, hoor jr dan wel het verkeer?
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk, ik schrijf ook graag mee! Ik maakte jarenlang lange wandelingen (15-25 km), maar moet door ziekte ook weer alles opnieuw opbouwen (en zien of ik überhaupt ooit weer zover kom). Het voorlopige doel is minstens 8000 stappen per dag zetten.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Avena schreef:
26-12-2020 19:57
Ja leuk, ik schrijf ook graag mee! Ik maakte jarenlang lange wandelingen (15-25 km), maar moet door ziekte ook weer alles opnieuw opbouwen (en zien of ik überhaupt ooit weer zover kom). Het voorlopige doel is minstens 8000 stappen per dag zetten.
Grappig, dat is mijn doel ook! En dat lukt ook goed op de dagen dat ik mijn half uurtje ga wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, zoveel enthousiaste reacties! :)

Die app klinkt leuk! Ik zat even op de site van de hersenstichting te lezen; maar kun je overal lopen? Of moet het in Nederland zijn? (Ik woon in het buitenland). Anders is het wel leuk om elkaar toe te voegen in die app? Voor wie dat leuk vindt? (heb 'm nog niet gedownload, dus ik weet niet precies wat wel/niet kan)

Mijn man houdt erg van lange wandelingen, maar ik ben na 30 minuten wel klaar. Dan wil ik gewoon ergens koffie drinken of naar huis. Dus ik ben een beetje bang dat ik het in m'n eentje nog saaier vind. Maar zo'n podcast kan wellicht helpen voor mij. Al heb ik nog genoeg te ontdekken in de omgeving :)

Hier gelukkig de koffer met mutsen en handschoenen gevonden. Het wordt de komende weken maar net 1 graad, dus tijd voor warme sokken en handschoenen buiten :D
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
26-12-2020 20:32
Grappig, dat is mijn doel ook! En dat lukt ook goed op de dagen dat ik mijn half uurtje ga wandelen.
O ja? Heb je dat na een half uurtje al bijna bij elkaar? Wauw :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
twinkelrainbowstar schreef:
26-12-2020 20:39
O ja? Heb je dat na een half uurtje al bijna bij elkaar? Wauw :)
Nee! Maar op de dagen mét een half uurtje wandelen lukt het me wel gemakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
twinkelrainbowstar schreef:
26-12-2020 20:39
O ja? Heb je dat na een half uurtje al bijna bij elkaar? Wauw :)

Ik niet, maar je zet natuurlijk met je dagelijkse dingen ook nog stappen. Als ik een half uur wandel op een dag, dan kom ik inderdaad bijna vanzelf aan die 8000.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de app gedownload. Echt heel leuk! Bedankt voor de tip :)
Ik heb ook een team aangemaakt. Mochten mensen via de app mee willen doen, stuur even een PB dan stuur ik je de teamcode :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven