Rolschaatsen of skeelers

23-02-2021 15:38 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik mis de hype van rolschaatsen, dit was vroeger echt in. Waarom nu niet?

Ps. Waar ik nu niet uitkom is of ik eerder rolschaatsen of Skeelers zou aanschaffen... Heb het idee dat skeelers makkelijker zijn voor beginners maar aan de andere kant denk ik dat je met rolschaatsen veel leukere trucjes kan doen uiteindelijk.
xavieraluisa wijzigde dit bericht op 23-02-2021 15:47
50.89% gewijzigd
Nee. Je kan ze beiden voor niet al te veel gewoon kopen. Nieuw of 2e hands.

Elke keer andermans voeten in die dingen en dan jij? Nee dank u. Dat vind ik bij bowlen al ranzig en helemaal bij een actievere sport. En lijkt me ook veel gedoe.

Terwijl je dus voor een redelijk bedrag beiden gewoon kan aanschaffen.
En marktonderzoek, is dat de bedoeling van Viva?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
23-02-2021 15:41
Nee. Je kan ze beiden voor niet al te veel gewoon kopen. Nieuw of 2e hands.

Elke keer andermans voeten in die dingen en dan jij? Nee dank u. Dat vind ik bij bowlen al ranzig en helemaal bij een actievere sport. En lijkt me ook veel gedoe.

Terwijl je dus voor een redelijk bedrag beiden gewoon kan aanschaffen.
Ja daar ben ik het wel mee eens! Zou jij voor rolschaatsen gaan of skeelers?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
23-02-2021 15:41
En marktonderzoek, is dat de bedoeling van Viva?
Geen idee, ik dacht dat je hier wel mensen om hun mening kon vragen?
Ik heb skeelers, volgens mij voor 25 euro nieuw gekocht een aantal jaar geleden. Vind het de moeite van huren niet waard. En of je rolschaatsen of skeelers wil, is persoonlijk. Ik denk dat rolschaatsen 'makkelijker' zijn voor als je het niet goed onder de knie hebt. Ikzelf kies liever voor skeelers.

En of het nu in de mode komt of niet; ik vind het gewoon leuk om te doen met mooi weer dus dat blijf ik dan doen, ongeacht mode of niet.
Xavieraluisa schreef:
23-02-2021 15:38
Hoi iedereen,

Ik mis de hype van rolschaatsen, dit was vroeger echt in. Waarom nu niet?

Ps. Waar ik nu niet uitkom is of ik eerder rolschaatsen of Skeelers zou aanschaffen... Heb het idee dat skeelers makkelijker zijn voor beginners maar aan de andere kant denk ik dat je met rolschaatsen veel leukere trucjes kan doen uiteindelijk.
Het is nogsteeds wel in hoor. Vorig jaar (toen het nog kon) nog naar een roller disco geweest. Was echt heel leuk! En toen de corona ellende net begon zag ik steeds meer mensen rolschaatsen of skeeleren buiten.
Alle reacties Link kopieren
Rolschaatsen!
Echt veel leuker dan skeelers.
Kun je trouwens voor redelijke prijzen op Marktplaats kopen.
Xavieraluisa schreef:
23-02-2021 15:43
Geen idee, ik dacht dat je hier wel mensen om hun mening kon vragen?
Niet voor jouw doel nee.
Alle reacties Link kopieren
Rolschaatsen!
Vooral vanwege het dansen. Het is dat ik er nu te oud voor ben (kan het niet echt super en dat is niet meer cute als bijna 50er) maar ik heb echt zoveel plezier gehad met mijn rolschaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
23-02-2021 15:57
Rolschaatsen!
Vooral vanwege het dansen. Het is dat ik er nu te oud voor ben (kan het niet echt super en dat is niet meer cute als bijna 50er) maar ik heb echt zoveel plezier gehad met mijn rolschaatsen.
Ja vooral vanwege het dansen, voel ik me meer aangetrokken tot rolschaatsen. Mijn vriend daarintegen heeft gewoon skeelers en als wij samen dus willen skaten, weet ik niet of skeelers en rolschaatsen samen gaan. Heb het idee dat je met rolschaatsen minder snelheid maaktt
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
23-02-2021 15:56
Niet voor jouw doel nee.
Om jou mening heb ik in iedergeval zeker niet gevraagd :lol:
Xavieraluisa schreef:
23-02-2021 16:06
Om jou mening heb ik in iedergeval zeker niet gevraagd :lol:
Ow, gelukkig maar.
Dit is toch net zoiets als de keus tussen kunstschaatsen en noren? Wil je rondjes draaien of lange afstanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie eigenlijk niet zozeer de voordelen van de ouderwetse rolschaatsen (met de 4 wielen op de hoeken). Een lollige aspect van rolschaatsen is dat door de schoen te kantelen (terwijl je de wielen tegen de grond gedrukt houd) is dat de voor en achteras een hoek gaan maken waardoor je stuurt. Je bent dus wendbaarder. Sturen met inlines kan net zoals met schaatsen door je voeten bij elke slag in een andere hoek neer te zetten. Je kan dus me rolschaatsen ook sturen als je je voeten aan de grond houdt.

Dat gaat helaas weer ten koste van stabiliteit en snelheid.

Ga je helemaal voor de rollerdisco, dan moet je natuurlijk rolschaatsen hebben. Wil je lekker recreatief toeren dan ben je waarschijnlijk beter af op inlineskates of skeelers.

Oja, goede spullen kosten echt wel meer dan 25 EUR. Wil je het low budget houden, koop dan een paar op martkplaats of in de kringloopwinkel of huur een paar keer een paar recreatieve inline skates. Als je daarna iets beter weet wat je wil, dan koop je een paar van redelijke kwaliteit (reken op een euro of 100-150).

Bij schaatsbanen of organisaties van Night Skates worden vaak clinics gegeven.

Let ook op je persoonlijke bescherming. Skaten is heerlijk als je het (goed) kan, maar een smak op het asfalt hoort er helaas soms ook bij.
Luci_Mster2 schreef:
23-02-2021 15:41
Nee. Je kan ze beiden voor niet al te veel gewoon kopen. Nieuw of 2e hands.

Elke keer andermans voeten in die dingen en dan jij? Nee dank u. Dat vind ik bij bowlen al ranzig en helemaal bij een actievere sport. En lijkt me ook veel gedoe.

Terwijl je dus voor een redelijk bedrag beiden gewoon kan aanschaffen.
Ik vond jouw reactie zo apart, maar toen zag ik dat to haar op flink heeft gewijzigd. :roll:
Xavieraluisa schreef:
23-02-2021 16:03
Ja vooral vanwege het dansen, voel ik me meer aangetrokken tot rolschaatsen. Mijn vriend daarintegen heeft gewoon skeelers en als wij samen dus willen skaten, weet ik niet of skeelers en rolschaatsen samen gaan. Heb het idee dat je met rolschaatsen minder snelheid maaktt
Dat gaat denk ik niet goed samen. Het lijkt me dat je op rolschaatsen niet zo snel kan als op skeelers. Er zit ook een hele andere techniek achter.

Ik snap ook niet waarom je hier tussen twijfelt. Wat wil je? WIl je een eind gaan skaten of wil je rondjes en dat soort dingetjes doen? Want bij het eerste heb je vrijwel niets aan rolschaatsen en bij het tweede niet aan skeelers (of je moet van die stuntskeelers nemen, maar is alsnog anders)
Xavieraluisa schreef:
23-02-2021 16:06
Om jou mening heb ik in iedergeval zeker niet gevraagd :lol:
Jouw
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
23-02-2021 16:27
Ik vond jouw reactie zo apart, maar toen zag ik dat to haar op flink heeft gewijzigd. :roll:
Mijn vraag daarvoor was Of mensen Rolschaatsen of skeelers zouden huren? En waarom rolschaatsen dit niet meer zo in is als vroeger...
Ik vind zijn reactie dus nog steeds best apart... maar goed om verwarring te voorkomen heb ik het gewijzigd idd.
Dwaler schreef:
23-02-2021 16:27
Ik vond jouw reactie zo apart, maar toen zag ik dat to haar op flink heeft gewijzigd. :roll:
Ja, joh. Ze wil kijken of er markt is voor huurrolschaatsen of huurskeelers.

Marktonderzoekje. Beetje jammer dat ze nu net doet alsof ik het niet goed begreep. :roll: :-D :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Xavieraluisa schreef:
23-02-2021 16:43
Mijn vraag daarvoor was Of mensen Rolschaatsen of skeelers zouden huren? En waarom rolschaatsen dit niet meer zo in is als vroeger...
Ik vind zijn reactie dus nog steeds best apart... maar goed om verwarring te voorkomen heb ik het gewijzigd idd.
Waarom zou je die dingen huren? Lijkt me nogal ranzig tenzij het voor zo'n eenmalige roller disco dinges is, maar dat was een ding van vroeger, ik weet niet eens of het nog bestaat.

Er zit nogal een verschil tussen skeelers en rolschaatsen. Skeelers voor tochtjes, rolschaatsen voor...Geen idee waarvoor je die dingen zou willen eigenlijk. Op skeelers kun je denk ik sneller, het is als schaatsen zeg maar. Ik weet niet zo goed hoe je een beetje vaart zou moeten maken op rolschaatsen. Ik heb ze ooit 1 keer in een winkel aangehad en vond het maar onhandige lompe dingen.
Ugli schreef:
23-02-2021 16:52
Waarom zou je die dingen huren? Lijkt me nogal ranzig tenzij het voor zo'n eenmalige roller disco dinges is, maar dat was een ding van vroeger, ik weet niet eens of het nog bestaat.

Er zit nogal een verschil tussen skeelers en rolschaatsen. Skeelers voor tochtjes, rolschaatsen voor...Geen idee waarvoor je die dingen zou willen eigenlijk. Op skeelers kun je denk ik sneller, het is als schaatsen zeg maar. Ik weet niet zo goed hoe je een beetje vaart zou moeten maken op rolschaatsen. Ik heb ze ooit 1 keer in een winkel aangehad en vond het maar onhandige lompe dingen.
Die bestaan zeker nog!! Sterker nog je zag ze weer steeds meer. Vorig jaar voordat de corona ellende begon nog op een roller disco geweest. Erg leuk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
23-02-2021 16:52
Waarom zou je die dingen huren? Lijkt me nogal ranzig tenzij het voor zo'n eenmalige roller disco dinges is, maar dat was een ding van vroeger, ik weet niet eens of het nog bestaat.

Er zit nogal een verschil tussen skeelers en rolschaatsen. Skeelers voor tochtjes, rolschaatsen voor...Geen idee waarvoor je die dingen zou willen eigenlijk. Op skeelers kun je denk ik sneller, het is als schaatsen zeg maar. Ik weet niet zo goed hoe je een beetje vaart zou moeten maken op rolschaatsen. Ik heb ze ooit 1 keer in een winkel aangehad en vond het maar onhandige lompe dingen.
Mensen huren anders zonder problemen schaatsen bij de ijsbaan of ski's. Waarom zou dat niet kunnen voor rolschaatsen of skeelers?

En met huren zou je tenminste over goed materiaal kunnen beschikken, zonder gelijk de hoofdprijs te betalen. En goede service kunnen krijgen, zodat je niet met goedbedoelde maar slechte troep van Marktplaats of de speelgoedwinkel wordt afgescheept.
#teamrolschaatsen

Ik heb jaren in een roller derby team geskate. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
23-02-2021 17:54
#teamrolschaatsen

Ik heb jaren in een roller derby team geskate. Heerlijk.
Oeh wat heldhaftig! Dat ziet er altijd zo stoer uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven