Fitnesstrampoline en Pilatusring

26-02-2021 17:52 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Foutje, pilatesring, thanks Captain H. 😊

Wie van jullie heeft ervaring met het sporten op zo'n fitnesstrampoline? Kun je er iets over vertellen? Bv. Welk merk heb je? Waarom dit merk? Merk je iets aan je lijf qua afvallen/conditie? Hoe vaak doe je dit? Hoe lang per keer?

Ik zie enorme prijsverschillen. Wat maakt nou dat de ene 99 kost en de andere 299 of nog een stuk meer. Voor de zelfde diameter en beide met stangen. Ik ga er wel vanuit dat zo'n duurdere, bv een Bellicon (heb even info opgezocht) echt heel goed is. Maar je moet het maar kunnen betalen. Maar zal dan automatisch de goedkopere een miskoop zijn denk ik dan meteen. Wat denken jullie?

En een pilatesring, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Welk merk hebben jullie en is dit naar tevredenheid?
Kun je dit naast het trampolinespringen doen of zal dit to much zijn voor je lijf?

Ik wil nu echt wat gaan doen aan mijn gezondheid/lijf en mij lijken dit twee dingen die ik wel kan volhouden. Maar wie weet vergis ik mij hierin. Bedankt alvast voor het antwoorden.

Inmiddels 1 besteld. Zal maandag binnenkomen. Ik zal laten weten wat ik er van vind. Ben echt reuze benieuwd of dit nu is wat ik echt leuk ga vinden en door zal zetten. Wb de pilatesring, daar verdiep ik mij morgen nog wat meer in. Wat ik tot nu toe heb gelezen/gezien lijkt het mij wel interessant.
frutseltje1982 wijzigde dit bericht op 28-02-2021 23:48
48.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pilates ring ken ik wel ja om je spieren wat te versterken trampoline niet.

Gebruik zelf weerstand banden tot kettlebels slamballen
Pilatusring :rofl:

Afbeelding
Heb je een Nintendo Switch toevallig? Want daar heb je een spel met zo'n pilatesring (Ring Fit Adventure)
Alle reacties Link kopieren
Yes, ik! Ben nu twee mnd in de ban van jumping fitness! Op een fitness trampoline inderdaad. Geboren uit nood, want geen tennis door Corona, ik was het wandelen zat, kon geen jumping fitness in de sportschool gaan doen wat ik eerst wilde, werd volgens mijn vent dik, en wilde iets gaan doen wat ik inderdaad vol kan houden omdat ik het leuk vind. Nou, jumping fitness it is! Ik doe het sindsdien 5x per week. Er staan superveel trainingen op YouTube, dus ik spring lekker op mijn trampoline voor de tv. Het is een hoog intensieve training, dus na een half uur is het klaar, dus lekker efficiënt, voor, tijdens of direct na werk. Ik ben begonnen met een trampoline die een vriendin van mij nog had staan. Een goedkoop ding met ijzeren veren. Toen ik enthousiaster werd, heb ik een beter merk aangeschaft en met een belangrijk verschil; met elastieken. Dat is veel beter voor je lijf. Zo’n ding kan meestal 100 tot 130 kilo dragen. In elkaar zetten is wel een crime, maar dat is eenmalig. Er worden er tientallen op marktplaats aangeboden. Ik heb ook meteen een fitbit aangeschaft, want meten is weten. Ik verbrand met een half uur tussen de 220 en 260 calorieën en zit een groot deel in de vetverbranding en deel in de cardiozone. Ik heb er plezier in, het maakt endorfines vrij en ik kan het je dus zeker aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, de trainingen die ik doe zijn dus zeer intensief, maar ik hou van danspasjes en springen, dus vind het leuk. Volgens mijn vriend begin je het ook terug te zien aan mijn lijf, maar ik vrees dat ik ook nog wat meer aan mijn calorie inname moet doen;-). Je kunt natuurlijk ook zelf je trainingsduur kiezen. Er staan genoeg trainingen van 20 min op YouTube. Kijk eens naar Jakub Novotny. Zijn trainingen zijn super en doe ik meestal.
Alle reacties Link kopieren
mariekekol schreef:
26-02-2021 19:22
Oh ja, de trainingen die ik doe zijn dus zeer intensief, maar ik hou van danspasjes en springen, dus vind het leuk. Volgens mijn vriend begin je het ook terug te zien aan mijn lijf, maar ik vrees dat ik ook nog wat meer aan mijn calorie inname moet doen;-). Je kunt natuurlijk ook zelf je trainingsduur kiezen. Er staan genoeg trainingen van 20 min op YouTube. Kijk eens naar Jakub Novotny. Zijn trainingen zijn super en doe ik meestal.
Klinkt goed. Ik denk dat ik gewoon de knoop moet doorhakken. Je betaald niet de hoofdprijs voor zo'n ding dus als het me niet bevalt is het niet zo'n ramp. Ik ga sowieso proberen beter te gaan eten. Want daar is namelijk véél verbetering te behalen😏. Ik neem nog 1 dag bedenktijd.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
26-02-2021 18:36
Heb je een Nintendo Switch toevallig? Want daar heb je een spel met zo'n pilatesring (Ring Fit Adventure)
Breek even in, is dat een leuk spel?
Superuser2020 schreef:
26-02-2021 20:09
Breek even in, is dat een leuk spel?
Daar kan ik je over een paar dagen meer over vertellen want ik heb m net binnen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Frutseltje1982 schreef:
26-02-2021 19:34
Klinkt goed. Ik denk dat ik gewoon de knoop moet doorhakken. Je betaald niet de hoofdprijs voor zo'n ding dus als het me niet bevalt is het niet zo'n ramp. Ik ga sowieso proberen beter te gaan eten. Want daar is namelijk véél verbetering te behalen😏. Ik neem nog 1 dag bedenktijd.
Echt, kijk even op Marktplaats. Veel mensen kopen zo’n ding en gebruiken het dan maar een paar keer. Ik heb een Salta. Nieuwprijs rond de 150 euro, op Marktplaats zo goed als nieuw voor de helft. Oh ja, koop er een met zo’n stang erbij. Het duurste merk is de Bellicon, die is 400 euro. Maar de mijne springt heerlijk. Ik heb er een met doorsnede 128 cm.
Alle reacties Link kopieren
mariekekol schreef:
26-02-2021 19:19
Yes, ik! Ben nu twee mnd in de ban van jumping fitness! Op een fitness trampoline inderdaad. Geboren uit nood, want geen tennis door Corona, ik was het wandelen zat, kon geen jumping fitness in de sportschool gaan doen wat ik eerst wilde, werd volgens mijn vent dik, en wilde iets gaan doen wat ik inderdaad vol kan houden omdat ik het leuk vind. Nou, jumping fitness it is! Ik doe het sindsdien 5x per week. Er staan superveel trainingen op YouTube, dus ik spring lekker op mijn trampoline voor de tv. Het is een hoog intensieve training, dus na een half uur is het klaar, dus lekker efficiënt, voor, tijdens of direct na werk. Ik ben begonnen met een trampoline die een vriendin van mij nog had staan. Een goedkoop ding met ijzeren veren. Toen ik enthousiaster werd, heb ik een beter merk aangeschaft en met een belangrijk verschil; met elastieken. Dat is veel beter voor je lijf. Zo’n ding kan meestal 100 tot 130 kilo dragen. In elkaar zetten is wel een crime, maar dat is eenmalig. Er worden er tientallen op marktplaats aangeboden. Ik heb ook meteen een fitbit aangeschaft, want meten is weten. Ik verbrand met een half uur tussen de 220 en 260 calorieën en zit een groot deel in de vetverbranding en deel in de cardiozone. Ik heb er plezier in, het maakt endorfines vrij en ik kan het je dus zeker aanraden!
Welk type/merk heb jij?
Alle reacties Link kopieren
remedialteacher schreef:
26-02-2021 20:21
Welk type/merk heb jij?
Ik heb Salta. Tunturi is volgens mij ook goed. Maar koop er een met elastieken en niet met metalen veren zoals de trampolines van 60 euro hebben. Metalen veren maken lawaai en zijn minder goed voor je gewrichten.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
26-02-2021 20:10
Daar kan ik je over een paar dagen meer over vertellen want ik heb m net binnen :mrgreen:
Veel plezier ermee, hoop voor je dat het je bevalt 😊.
frutseltje1982 wijzigde dit bericht op 26-02-2021 20:45
7.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mariekekol schreef:
26-02-2021 20:16
Echt, kijk even op Marktplaats. Veel mensen kopen zo’n ding en gebruiken het dan maar een paar keer. Ik heb een Salta. Nieuwprijs rond de 150 euro, op Marktplaats zo goed als nieuw voor de helft. Oh ja, koop er een met zo’n stang erbij. Het duurste merk is de Bellicon, die is 400 euro. Maar de mijne springt heerlijk. Ik heb er een met doorsnede 128 cm.
Thanks voor de tips. Zal eens op MP kijken. En elastiek i.p.v. metaal staat ook genoteerd.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je het ook gaan doen, ben ik benieuwd of je er net zo blij van wordt als ik! Succes!
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
26-02-2021 20:10
Daar kan ik je over een paar dagen meer over vertellen want ik heb m net binnen :mrgreen:
Ik ben volgende maand jarig, dus vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar of 2 geleden een fitnesstrampoline bij de Lidl webshop gekocht. Was iets van 60 euro en het is echt leuk.
Ik doe inderdaad ook filmpjes van Youtube. Ik ben geen ervaren sporter en vind het soms best zwaar, maar het is zeker een goede manier om intensief bezig te zijn.

Ik heb er één met zo'n T-stang.
Mij lijkt een fitness trampoline ook erg leuk en heb er een paar weken geleden nog naar gekeken toen ik een workout zag op Youtube met zo'n ding.

Weet alleen niet of dat iets voor mij is want ik zie het al helemaal voor me dat ik heel fanatiek bezig ben en dan er af donder omdat ik niet goed in het midden spring.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
26-02-2021 21:42
Mij lijkt een fitness trampoline ook erg leuk en heb er een paar weken geleden nog naar gekeken toen ik een workout zag op Youtube met zo'n ding.

Weet alleen niet of dat iets voor mij is want ik zie het al helemaal voor me dat ik heel fanatiek bezig ben en dan er af donder omdat ik niet goed in het midden spring.
Valt mee hoor, je kunt je vasthouden aan de stang als je er één met een stang hebt. Maar ik snap je gevoel. Ik heb dat gevoel soms ook als ik stop met springen. Net of je een soort van duizelig bent ofzo. Heeft volgens mij met je evenwichtsorgaan te maken.
Alle reacties Link kopieren
mariekekol schreef:
26-02-2021 20:54
Mocht je het ook gaan doen, ben ik benieuwd of je er net zo blij van wordt als ik! Succes!


Ik zal het hier komen melden 😁.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
26-02-2021 21:42
Mij lijkt een fitness trampoline ook erg leuk en heb er een paar weken geleden nog naar gekeken toen ik een workout zag op Youtube met zo'n ding.

Weet alleen niet of dat iets voor mij is want ik zie het al helemaal voor me dat ik heel fanatiek bezig ben en dan er af donder omdat ik niet goed in het midden spring.
Hier ook mijn twijfels 😂, ben nogal een lomperik met zo'n dingen. Maar ik ga het denk ik toch proberen met zo'n stang.
Alle reacties Link kopieren
Valt reuze mee is mijn ervaring. Ik doe de pasjes ook in een rondje en val er dan ook niet vanaf.
Die stang is niet perse voor het evenwicht. De oefeningen waarbij je de pasjes heel snel achter elkaar moet doen, dus in een heel hoog tempo, daarbij laat je je onderarmen losjes op de stang steunen.
Frutseltje1982 schreef:
26-02-2021 20:43
Veel plezier ermee, hoop voor je dat het je bevalt 😊.
Nou ik heb 'm dus zojuist voor het eerst getest en ik vind het heel leuk! En je werkt je helemaal in het zweet :mrgreen: tis best wel zwaar (kun je ook instellen trouwens hoe zwaar je wil). Het ding let echt goed op wat je doet en zo.
Ik vind het wel wat!
Ja als ik toch een keer zo'n ding koop wordt het er zeker een met stang, dan heb ik tenminste nog iets van houvast.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
26-02-2021 22:27
Nou ik heb 'm dus zojuist voor het eerst getest en ik vind het heel leuk! En je werkt je helemaal in het zweet :mrgreen: tis best wel zwaar (kun je ook instellen trouwens hoe zwaar je wil). Het ding let echt goed op wat je doet en zo.
Ik vind het wel wat!
Dat is fijn dat je er blij mee bent. Maar verder zou ikzelf het nergens voor gebruiken. Dus ik zet wel een You Tube filmpje op 😊.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven