Hoe beleven jullie (en je buurt) het EK?

21-06-2021 19:48 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf kom ik uit een buurt waar alles en iedereen oranje versierd was. Als er gescoord werd dan kwam men al joelend naar buiten, had je van die klappertjes, werd er vuurwerk afgestoken, etc. Voor mij is dit normaal maar nu ik ‘groot’ ben en in een ‘beschaafde’ buurt woon, blijkt het toch wat minder normaal. Niemand die hier samen voetbal kijkt, naar buiten rent, schreeuwt of juicht. Ik ben echt verbaasd en vind het tamelijk saai maar vooralsnog blijk ik degene met afwijkende ideeen.

Hoe is dat bij jullie? Is alles oranje? Kijkt men samen op straat? Wordt er geschreeuwd? Of is het net zo rustig, kalm (en saai) als bij mij?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon kalm. Op weekend dagen hooguit gejuich in de buurt wanneer ze in de tuin kunnen kijken.

Zoals nu nog geen juich gehoord en de ramen staan wel open.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een nette buurt, slechts 1 huis is hier versierd.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik liep net even naar de supermarkt en daar was het zo lekker rustig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niet
Alle reacties Link kopieren
Meerdere huizen zijn hier versierd, maar niet allemaal. Bij doelpunten wordt er gejuigd en er wordt vuurwerk afgestoken. Kinderen rennen met van die irritante toeters op straat, helemaal oranje verkleed.
Alle reacties Link kopieren
EK? Welke EK?
*kruipt verder onder haar steen
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Ik denk dat niemand in mijn buurt voetbal kijkt? Zelf wist ik ook niet echt dat er voetbal was, totdat ik eind vd middag wat oranje mensen in de albert heijn zag. Hier leeft het helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
21-06-2021 19:54
Meerdere huizen zijn hier versierd, maar niet allemaal. Bij doelpunten wordt er gejuigd en er wordt vuurwerk afgestoken. Kinderen rennen met van die irritante toeters op straat, helemaal oranje verkleed.
Haha heerlijk, precies zoals ik het me herinner van vroeger!
Alle reacties Link kopieren
Hier is wel wat versiering, maar niets bijzonders. Er klinkt af en toe wat ‘beschaafd’ gejuich en dat is het wel 🙂
Alle reacties Link kopieren
Vandaag hoor ik niks. Meestal kan ik horen of er gescoord is, ik kijk zelf niet en er is niks oranje in de buurt
Alle reacties Link kopieren
Niets! Gelukkig :-D
Alle reacties Link kopieren
Niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niets met voetbal en de buurt blijkbaar ook niet.

Toch vind ik het ergens wel jammer dat er hier geen versiering is ik vind het toch wel wat hebben die versierde buurten.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de straat wordt heel veel georganiseerd en nu met voetbal wordt er met mooi weer ook samen gekeken. Er hangen ook wat slingers en vlaggetjes. Overigens een prima beschaafde buurt verder, geen villawijk maar ook zeker geen achterstandswijk of zo.

Ik ga er zelf niet bij zitten, maar ik ben ook niet echt fanatiek. Als ik bij mijn ouders ben vind ik het wel leuk om met mijn vader te kijken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niets (heb er zelf ook niets mee).
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, geen voetbal gedoe hier. Met de halve of hele finale wordt de buurt wat wakker. Wat ik dan weer redelijk normaal vind.
Ik heb een zeer politiek incorrecte mening over mensen die in het oranje rondlopen, straten versieren en meer van dat soort dingen. Ik mis het oranje-dna of zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een met oranje vlaggentjes versierde straat! 🎉
laloupe wijzigde dit bericht op 22-06-2021 21:37
56.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
EK? Welk EK?
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een volksbuurt waar bijna alle straten oranje zijn. Als er gescoord wordt, wordt er flink geschreeuwd. De meeste mensen kijken naar de wedstrijden in groepsverband.

Zelf heb ik niks met voetbal.
Ik ben vooral heel erg blij dat ik niet in zo'n straat/buurt woon, sorry.
Ik hoor -als de ramen overal open staan- misschien wat gejuich en dat is het dan wel.

Marcel van Roosmalen heeft weer eens gelijk, ook hierover:

https://youtu.be/eneFQ7ASgu8?t=96


:proud:
Alle reacties Link kopieren
Lalala- schreef:
21-06-2021 20:07
Hier is wel wat versiering, maar niets bijzonders. Er klinkt af en toe wat ‘beschaafd’ gejuich en dat is het wel 🙂
Idem hier. Misschien dat ik nu ze de 1e ronde door zijn wat vlaggetjes ophang. Ik moet ergens nog zo'n sliert hebben, vorig jaar gekocht voor Koningsdag omdat ze toen midden in de 1e lockdown zaten en ik toch wat gezelligs wilde doen en dat koningsdag=woningsdag idee.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Hier verschilt het per straat. Onze directe buurt is niet oranje. Maar dichtbij wel, dus ook zonder te kijken hoor ik wel of er gescoord wordt
Niets. Ik woon dan ook niet in een tokkiebuurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven