Drinken meenemen hardlopen

22-07-2021 08:48 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Sinds een tijdje ben ik aan het hardlopen. Ik vind het enorm leuk! Ik ben nog wel een beginneling. Ik loop meestal rond de 4-7km (vaak interval). Als het heet is, zou ik graag wat drinken meenemen.

Ik heb zo'n heupriem geprobeerd, maar wat is dat een verschrikking. Ik heb een zandloperfiguur en de riem schiet steeds omhoog. Ik heb het echt geprobeerd, maar wat ik ook doe, hij blijft niet zitten.

Nou zie ik ook rugtassen, maar dat lijkt me meer voor de gevorderde loper en ik lees dat die tassen ook lastig schoon te maken zijn.

Ik hoef ook niet veel mee te nemen. Een halve liter is prima.

Wat werkt fijn bij jullie? Hebben jullie een tip?
Ik neem alleen drinken mee op heel hete dagen of bij meer dan 10km. Gewoon een Spaflesje in de hand. Onder het lopen wissel ik soms van hand. Gaat prima. Je hebt ook van die iets kleinere flesjes (33cl), vaak te koop op stations, die hebben een fijne grip.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Met een afstand onder de 8 km ongeveer nam ik eigenlijk nooit drinken mee, ook niet op warme dagen. Verder dan 8km ben ik nooit gekomen :$
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd onhandig, om dingen mee te nemen. En als je, zoals jij, niet te lang onderweg bent, kun je ook van te voren en na afloop goed hydrateren.
Alle reacties Link kopieren
https://all4running.nl/ultimate-perform ... gJ5RPD_BwE
Een shirt met van die zakken op je rug? En dan water in zo’n platte fles of zo’n flesje als een knijpzakje?
Alle reacties Link kopieren
https://m.campz.nl/hardlopen/rugzakken- ... essen.html
Alle reacties Link kopieren
Voor langeafstandshikes nemen wij een waterdrinkzak mee in onze rugzak. Is natuurlijk wat anders dan hardlopen maar zo'n zak past ook in een klein rugzakje. Er zijn ook schoonmaaksets voor en ze lekken niet.

https://www.decathlon.nl/browse/c0-spor ... /N-1wo6vxi
Ik ren zo’n 10 km en neem nooit drinken mee, ook niet op hete dagen. Ik drink wat voordat ik wegga en ook weer meteen als ik terugkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een flesje water mee in de hand altijd. Ging prima.
Van te voren 350-500 ml water of isotone sportdrank drinken zorgt er ook voor dat ik het eerste anderhalf uur geen dorst krijg
- Fight for your right to party -
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Camelbak drinkzak op mijn rug. Ik zie dit ook bij vele anderen. De rugzak kan je gewoon in een bak soda doen als het stinkt naar zweet.

https://www.bol.com/nl/nl/p/camelbak-o ... 072628693/
Alle reacties Link kopieren
De drinkzak van de rugzak zeg maar daar doe ik af en toe een tabletje steradent (bruistablet voor kuntsgebitten) in om hem weer even op te frissen.

En een riem met kleine shotjes water zit bij mij ook beter dan een riem met een grotere fles/bidon.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink eigenlijk nooit tijdens het lopen, maar wel (ruim) daarvoor, het liefst een beetje verdeeld (dus niet in 1x een hele fles, maar steeds kleine beetjes). Onder de 10km heeft drinken tijdens het lopen volgens mij ook helemaal niet echt meerwaarde. Waarom heb je het gevoel dat je moet/wil drinken?
Alle reacties Link kopieren
Ik verstop een flesje spa blauw in de struiken bij het park waar ik loop. Niet verder vertellen.
Wat eten we vanavond?
ExodusRedux schreef:
22-07-2021 09:40
Ik heb een Camelbak drinkzak op mijn rug. Ik zie dit ook bij vele anderen. De rugzak kan je gewoon in een bak soda doen als het stinkt naar zweet.

https://www.bol.com/nl/nl/p/camelbak-o ... 072628693/
Maar ook bij zulke korte afstanden?
makreel schreef:
22-07-2021 09:53
Ik verstop een flesje spa blauw in de struiken bij het park waar ik loop. Niet verder vertellen.
Dat heb ik bij trainen voor een halve marathon ook weleens gedaan, haha!
Ik drink nooit tijdens het lopen. Ik drink goed voordat ik wegga en als ik terugkom. Ik loop alleen nooit op het heetst van de dag.
Alle reacties Link kopieren
Een riem of flipbelt is bij mij ook drama, voordat ik de straat uit ben zit dat ter hoogte van mijn ribben.

Flesje in de hand is voor mij de fijnste oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een broek van flipbelt, waar die in verwerkt is?
Ik heb 'm zelf niet en hoor wisselende ervaringen, maar misschien is het iets voor jou.
Afbeelding
En ik kwam laatste bij big bazar een fles tegen die ontworpen was om in je hand te houden voor een euro. Is het niks kun je er een vaas van maken ;)
*edit: zoals de link van viva-life22
Alle reacties Link kopieren
Een riem werkt bij mij ook niet maar de flipbelt daarentegen wel. Zeker als daar wat gewicht in zit. Ik heb een speciale drinkfles voor de flipbelt. Die past er precies in op de rug.

Ik heb ook een drinkfles met een band erom die je in de hand houdt. Dat werkt op zich ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bidonhouder, deze snoer ik echt op mijn heupen vast. Iets hoger en hij schiet omhoog en iets lager en hij valt. Kan er alleen niet mee sprinten.

Ik heb zelf een racevest waar je een waterblaas in kunt doen, die gebruik ik echt voor de lange afstanden. Maar je hebt ook racevesten die eenvoudiger zijn, die hebben geen ruimte voor een blaas, maar in de schouderbanden aan de voorkant kun je dan flesjes water kwijt doen. Ik vind een racevest echt prima lopen, ook als het heet is, want het is super licht/ademend spul.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Meestal neem ik gewoon een flesje drinken mee in mijn hand.

Ik doe wel eens een flipbelt om, maar dat vind ik juist met het warme weer helemaal niet prettig, omdat het toch weer een extra laag stof om je heen is. Qua omhoog kruipen helpt het bij mij om hem echt op het breedste deel van mijn heupen te doen, en ónder mijn hardloopbroek, in plaats van er overheen. Als de flipbelt er overheen zit dan glijdt hij makkelijker omhoog, omdat de stof van die broek zo glad is.
Alle reacties Link kopieren
Ik train regelmatig anderhalf uur ( op een vrij hoog nivo en vrij intensief) en heb nooit water bij me. Geen enkel probleem.
ik vind het wel fijn om water mee te nemen. Ik heb een fijn hardlooprugzakje en daar doe ik een flesje water in. Heb er geen last van tijdens het lopen.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
22-07-2021 10:27
Ik heb een bidonhouder, deze snoer ik echt op mijn heupen vast. Iets hoger en hij schiet omhoog en iets lager en hij valt. Kan er alleen niet mee sprinten.

Ik heb zelf een racevest waar je een waterblaas in kunt doen, die gebruik ik echt voor de lange afstanden. Maar je hebt ook racevesten die eenvoudiger zijn, die hebben geen ruimte voor een blaas, maar in de schouderbanden aan de voorkant kun je dan flesjes water kwijt doen. Ik vind een racevest echt prima lopen, ook als het heet is, want het is super licht/ademend spul.
Zo een heb ik en dat werkt inderdaad top. Ik gebruik hem ook voor mijn telefoon, sleutels en pasjes dus moet sowieso iets hebben om spullen in te doen, ook bij korte afstanden.

Afbeelding

Tegen een droge mond heb ik altijd kauwgom, dat helpt. Water neem ik mee in zo'n opvouwvaar knijpflesje als ik langere afstanden loop of als het erg warm is.
What a nuanced anxiety

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven