Drinken meenemen hardlopen

22-07-2021 08:48 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Sinds een tijdje ben ik aan het hardlopen. Ik vind het enorm leuk! Ik ben nog wel een beginneling. Ik loop meestal rond de 4-7km (vaak interval). Als het heet is, zou ik graag wat drinken meenemen.

Ik heb zo'n heupriem geprobeerd, maar wat is dat een verschrikking. Ik heb een zandloperfiguur en de riem schiet steeds omhoog. Ik heb het echt geprobeerd, maar wat ik ook doe, hij blijft niet zitten.

Nou zie ik ook rugtassen, maar dat lijkt me meer voor de gevorderde loper en ik lees dat die tassen ook lastig schoon te maken zijn.

Ik hoef ook niet veel mee te nemen. Een halve liter is prima.

Wat werkt fijn bij jullie? Hebben jullie een tip?
Oh hardlopen met kauwgum lijkt me niks. Maar goed, ik ben sowieso niet dol op kauwgum, misschien is dat het.
Alle reacties Link kopieren
langs watertappunten rennen.
hoi
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
22-07-2021 10:01
Maar ook bij zulke korte afstanden?
Ja ik vind het gewoon fijn om water mee te hebben. De rugzak zit niet in de weg.
Pikachu schreef:
22-07-2021 14:01
langs watertappunten rennen.
Sommige zijn nu afgesloten ivm Corona.
ExodusRedux schreef:
22-07-2021 14:42
Ja ik vind het gewoon fijn om water mee te hebben. De rugzak zit niet in de weg.
Ja, het is maar wat je gewend bent natuurlijk. Ik draag het liefst zo min mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs op mijn rondje van 10 km, ben ik nooit verder dan 2,5-3 km van huis. Dus als het niet gaat of te dorstig ben, dan ben ik zo thuis. :lol:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Van 30-60min hardlopen droog je niet uit. Hydrateer goed voor en na het hardlopen. En vermijd de warmste.mimenten van de dag.
Alle reacties Link kopieren
Als ik water mee neem ( bij rondes vanaf 15 km) daaronder neem ik niks mee, bij echte dorst loop maak ik mijn rondje langs een waterpunt.
Het is kwestie van wennen om zonder water te lopen en voor en na het lopen goed te drinken.

Maar op je vraag hoe water mee te nemen; ik gebruik een flipbelt. Ik draag hem over mijn broek en klap hem een keer om, zo blijft hij bij mij goed zitten.

Ben nu aan het trainen voor de marathon en ben zelf aan het kijken naar een vestje met waterzak.
Alle reacties Link kopieren
Marathon en friet met mayo....het is dus toch te combineren....
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
25-07-2021 17:57
Marathon en friet met mayo....het is dus toch te combineren....
Letterlijk en figuurlijk!!
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
25-07-2021 17:57
Marathon en friet met mayo....het is dus toch te combineren....
Nou ja, na een serieuze workout snak ik daar echt wel naar. Of het een goede combinatie is, dat is twee. :lol:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Beneden de uur neem ik nooit drinken mee. Daarboven een soort riem die je om moet doen (je stapt er in als een in een broek) met plaats voor twee flesjes en andere spulletjes. Bevalt mij goed. Kan de link niet vinden, maar gekocht bij de Decathlon (15 of 20 euro) en dan nog twee zachte knijpflesjes van ieder 500 ml (even wennen: je zuigt het water uit het flesje)
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor alle antwoorden!

Drinken meenemen is niet echt nodig, maar ik merk dat ik het soms gewoon fijn vind. Ik ga kijken of de opvouwbare variant fijn vind en of dat niet in de weg zit.

Hier in de buurt zit inderdaad zo'n waterpunt, dus dat is wel fijn. Soms ga ik met een groep hardlopen en dan kan ik dan zo'n opvouwbaar zakje proberen. Ik heb een hardloopbroek met zakjes, dus dan past zo'n zakje denk ik wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven