Badkamer verbouwen tips gezocht

15-03-2019 19:26 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen volgend jaar de badkamer laten opknappen. Sinds 1987 is er niks aan gedaan, en om een lang verhaal kort te maken is het niet echt een kwestie van opknappen maar echt verbouwen.

Maar nu? Ga je langs sanitair winkels? Vraag je via werkspot mensen met goede reviews? Hebben jullie na de verbouwing nog ergens spijt van gehad? We hebben de rest van het huis zelf met hulp van familie verbouwd, maar dat zien we voor de badkamer niet zitten ook omdat de goeie klussers inmiddels op leeftijd zijn en een badkamer wel een zware klus is.

En het is vast net als bij keukens moeilijk te zeggen omdat het verschilt met waar je voor kiest, maar wat waren jullie ongeveer kwijt?
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is de badkamer?
Tegel je tot aan het plafond of niet?
Moeten er leidingen omgelegd worden?
Wat moet er allemaal ik? (Douche /bad / toilet / wastafel 1 of 2 wasbakken / enz???)!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn al een halfjaar bezig om een aannemer te vinden. Inmiddels 3 offertes, maar ze bellen niet meer terug oid. Het is heel erg druk momenteel (hier in elk geval), dus ik zou beginnen met via via goede aannemers gaan zoeken en ondertussen eens langs wat winkels om je te oriënteren wat je zou willen.
Alle reacties Link kopieren
Ja kan je inderdaad zo niks vAn zeggen . Zit er overmatig vocht in de badkamer. Breek je zelf afof moet alles gedaan of afgevoerd worden. Het meeste geld ging bij ons 12 jara geleden onder de tegels zitten.
Egalisatiecement kostte ons zomaar 400€.
Alles was schots en scheef. Wil je bad/doche/douchewand \ toilet?

Ik zzou beginnen met maten opmeten. Bekijken online wta je smaak is en wat je erin wilt en dan langs een badkamerzaak gaan. Kijken wta is er mogelijk en bekijken wat de kosten zijn. Vandaaruit kan je dan evt verder kijken
Alle reacties Link kopieren
Stap 1 is een betrouwbare aannemer zoeken. Via via rond vragen waar goede ervaringen zijn en die keurmerk hebben en hierdoor ook garantie geven op bijv. lekkages e.d. later.

Stap 2 Aannemer komt kijken en bespreekt je wensen. Aannemer maakt een offerte en komt deze bespreken.

Stap 3 Bij akkoord aannemer bespreekt de aannemer welke materialen je wilt gebruiken. Tegels, glaswand, wasbakken, wel of niet zwevend toilet enz...

Stap 4 aannemer geeft aan hoeveel je van wat nodig hebt, je bespreekt dus samen wat voor een materialen of sanitair je gaat gebruiken.

Stap 5 aannemer of jij bestellen de materialen in overleg met de planning van de verbouwing, datum levering e.d. Goeie aannemer zal aangeven hoeveel je van wat nodig hebt.

Stap 6 aannemer zorgt vaak voor de juiste personen voor aanleg e.d. en zal je informeren als er extern via de aannemer een tegelzetter of installatie bedrijf komt. Wel via totaal factuur aannemer.

Kortom; zo hoort het te gaan! En als je weet wat je nodig hebt en goede afstemming met aannemer kun je inspiratie gaan opdoen !
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn via via aan een goed adres gekomen. Eerst bij tevreden familielid van ons gekeken die daar de badkamer heeft laten doen. Ook een andere showroom bezocht maar daar was ons gevoel een stuk minder bij dus de keus was snel gemaakt.

Waren 13000 euro kwijt, geen spijt van. Niet het duurste maar ook niet het goedkoopste spul genomen. Leidingen zijn omgelegd. Nadeel met badkamers is dat je van tevoren nooit weet wat je tegenkomt, dat levert soms meerwerk op.

Waar ik achteraf heel blij mee ben: een nisje in de douche wand! Om shampoo e.d. op te zetten.

Enige wat ik misschien anders zou doen is de muren dezelfde tegel als de vloer. Was bang dat het te donker zou worden dus hebben nu witte tegels op de muur. Was laatst bij iemand die dat wel heeft gedaan en toen vond ik het wel jammer dat ik dat zelf niet had gedurfd.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je er in ieder geval de tijd voor neemt. De meeste goede klussers en aannemers zitten soms al jaar vooruit volgepland. Ik zou naar een (plaatselijke) goede sanitair zaak gaan. Als je daar alles uitzoekt, laat inmeten etc, dan hebben zij vaak ook wel een mannetje die de badkamer kan verbouwen.
Werkspot zou ik absoluut niet doen.
In welke regio zit je?
Alle reacties Link kopieren
Doe het in elk geval niet zwart. En laat je goed informeren of prijzen ex of inclusief BTW zijn. Denk goed na of je op basis van regie of op basis van een vaste prijs het werk laat doen. Beide hebben voor en nadelen. Wij kochten het sanitair zelf, niet via de aannemer. Anders kwam daar nog een procent of 10 bovenop. Er gaat veel geld zitten in de zaken als leidingen, electra en vloerverwarming ed. Kranen/sanitair ed. kun je zo duur maken als je zelf wil maar besef dat iets er van buiten mooi uit kan zien maar van binnen bagger kan zijn (keramische schijven, soort glazuur in je wc pot ed.) en dan heb je achteraf spijt. Neem een wc met softclose deksel en als je van de wc blokjes bent; een paneel voor doortrekken waar je ze daar al in kan doen. Een spiegel met verwarming, want die beslaan niet.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 15-03-2019 20:51
13.32% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Wij zijn naar een showroom gegaan en zij hebben voor ons zzp'ers geregeld. Waren zo'n 12000 euro kwijt met omleggen van redelijk wat leidingen. Hebben een grote inloopdouche met glazen wand, toilet, wastafel met twee lades, handdoeken kast en betegeld tot aan het plafond. Erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Goede mensen vind je niet meer op werkspot. Alle goede vakmensen zijn dit jaar volgeboekt.

Vraag rond in je vriendenkring, buurtgenoten, bepaal wat je eventueel zelf kan doen, en laat een paar offertes maken.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed heb berekend is de badkamer 5,5m2. Er zit nu een bad in (douchen in bad), toilet en kleine wastafel. Ook de wasmand staat er en een kastje van 60x90(oud keukenkastje). Het moet ook echt opnieuw betegeld wacht sommige hebben barsten of stukken er af.

Jullie zeggen dus eigenijk nu al rond kijken voor volgend jaar? Ik ken helaas zo niemand die een badkamer heeft laten verbouwen.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie de badkamer gaan aanpakken. Het geeft zo veel wooncomfort.

Wij hebben onze huidige badkamer door aannemer (via via) laten plaatsen en spullen bij baderie gekocht. Ook moest er een dakkapel worden verlengd.
Dit was al weer een paar jaar terug. Het ziet er netjes uit alleen het installatie werk had wel wat netter gemogen. Blijf controleren tijdens de bouw!

Voor ons nieuwbouw huis badkamer en toilet gekocht samen ruim 19 dzd. Incl installatie door mensen van bedrijf. Dat leek ons prettig maar we gaan het zien. Het is een klein bedrijf wat niet bij keten is aangesloten

Tips:
Nis id douche ruimte
Elektrische vloerverwarming
Spiegelkast, duur maar ik word er elke dag blij van

Succes met de keuzes!
Alle reacties Link kopieren
Als je misschien provincie kan aangeven, of regio kunnen met via PB tips geven over aannemers?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een mini badkamer van nog geen 4m2, en we kregen offertes van €15000 (ex materiaal) :rofl:
Nu iemand via werkspot gevonden met prima recensies die het voor €5000 (ex materiaal) doet, en dat vind ik al duur. We hadden zelf €3000 in gedachten.
Ik heb er wel vertrouwen in. De indeling blijft hetzelfde alleen alles moet vernieuwd worden.

Tegels en sanitair gaan we dus zelf ergens vandaan halen. Gelukkig weten we wel wat we willen.
anoniem_303677 wijzigde dit bericht op 15-03-2019 20:56
11.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een paar maanden terug een paar badkamer winkels in gelopen en hebben daar spullen uitgekozen en een offerte laten maken waarbij zij de aannemer regelen. De aannemer is inmiddels ook langs geweest en aan de hand daarvan is het ontwerp nog iets aangepast. Ze beginnen waarschijnlijk eind april/begin mei, dus dan kan ik pas vertellen of dit de goede aanpak was. Totaal 19.000 euro, 20 m2, bad, inloopdouche, dubbele wastafel met lades, spiegel, vloerverwarming en tegels tot het plafond. De tegels (plaatsen) waren het duurst, ook omdat er nog 2 extra muurtjes staan om de wasmachine en de droger aan het zicht te onttrekken.
Waar ik me al op verheug: wij laten een bankje in de douche maken. Voor de shampooflessen, maar ook om op te zitten als ik me niet goed voel (ik ben chronisch ziek). De verbouwing zelf verheug ik me totaal nog niet op, mogelijk ga ik bij mijn ouders logeren of boeken we een vakantiehuis.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Bankje in de douche hebben wij ook. Zo fijn! En de spiegel met verwarming zodat ie niet beslaat, ook heel prettig.
Alle reacties Link kopieren
ik heb kort geleden via werkspot nog wel goeie vaklui gevonden voor mijn verbouwing. dus dat zou ik zeker proberen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal, ik denk dat we eerst langs wat showrooms gaan om een idee te krijgen van wat we willen. Ik vind het ook lastig om de ruimte nuttig in te delen. Nu is er bijvoorbeeld een groot middenstuk omdat je eigenlijk alles tegen een muur plaatst.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip is om iets anders te nemen dan vloer- en wandtegels. Ik heb een gietvloer en in de inloopdouche gecoate panelen. Ben vooral heel blij met de panelen, die zijn volledig onderhoudsvrij, je ziet er niets op en er zijn geen voegen die gepoetst moeten worden. Het ziet er heel strak uit.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen heel graag een gietvloer, maar alle drie de aannemers waren terughoudend en het zou heel veel gaan kosten.

Heeft iemand hier misschien nog tips over? Die panelen ga ik eens bekijken!
Alle reacties Link kopieren
Florita, qua kosten weet ik niets, de badkamer zat er in toen ik het kocht.

Je kunt googlen op watervaste panelen of acryl panelen voor de douche. Bijvoorbeeld https://eggscreamhoney.com/watervaste-p ... er-brigee/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven