Plafond witten

17-04-2019 00:22 36 berichten
Hoe kan ik makkelijk en snel mijn plafond witten zonder alles te versjouwen of te bedekken?

Hij moet echt gewit worden, dus heb niks aan schoonmaaktips.

Alvast bedankt voor het echte verlossende antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Nou als je er niks voor wil doen, gewoon een telescoopsteel pakken en wat verf en beginnen met witten. Eventuele spetters moet je dan maar voor lief nemen.
Alle reacties Link kopieren
:rofl:

Grapje toch....
Alle reacties Link kopieren
Schilder inhuren die ook de boel versjouwd.
Alle reacties Link kopieren
Hoe? Gewoon doen. Alle gemakzucht vooraf maak je achteraf ruimschoots goed.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die de tekst van Op in het oranje ziet?
Cookieholic schreef:
17-04-2019 03:23
Ben ik de enige die de tekst van Op in het oranje ziet?
Nee, idd oranje
Alle reacties Link kopieren
Netjes leren schilderen zonder spetteren. Maar dan nog kom je toch niet bij je plafond? Schuif wat heen en weer met je meubels, een paar meter lukt meestal wel. Meubel iets opschuiven, schilderen, meubel weer terug en verder met het volgende deel van je plafond.
Alle reacties Link kopieren
Een schilder vragen.
Als je plafond in alle hoeken en randen goed bereikbaar is met een telescoopsteel, dan heb je kans dat een schilder het wel wil doen als je alles laat staan.
Die zal dan steeds proberen een stuk plastic over de spullen heen te leggen onder het gebied waar hij op dat moment aan het witten is.

Bedenk wel, schilder kan zo ook minder snel werken, dus is wat langer bezig. Alles wat jij al uit de weg ruimt hoeft een schilder niet om heen te lopen.

Als je het zelf wil proberen op deze manier, veel succes! Als je mazzel hebt gaat het goed en als je pech hebt, heb je strepen op je plafond en spetters op je spullen.
Niet
Als je er geen bezwaar tegen hebt dat je je meubels verpest of nog uren lang werk hebt om alle vlekken nadien te verwijderen kun je gewoon aan de slag gaan toch?

Ik begrijp de vraag niet helemaal geloof ik, maar ik heb dan ook heel slecht geslapen vannacht.
Voila 8-)

https://www.youtube.com/watch?v=T9MAmWnOznI
Alle reacties Link kopieren
Zelfs als je wel zou gaan schoonmaken, moest je toch iets met die meubels. Altijd kans dat het spat of stoft.
Dit is net zoiets als schilderen zonder schuren: de voorbereiding is stom, maar hoort er gewoon bij.
Alle reacties Link kopieren
Eerst de inhoud van de helft van de kamer naar de andere helft, daarna alles afdekken. Als je wanden niet wit zijn dan die ook afdekken met plastic of oud behang.

En daarna in één keer goed dekkende latex nemen. De duurdere kwaliteit betaalt zichzelf goed terug; goedkoop betekent minstens 3x overschilderen. Ook als je dure latex neemt zou ik twee keer schilderen. Dat kan vaak in één dag.

Daarna hetzelfde herhalen voor de andere helft. Als je al je meubilair in andere kamers kwijtkan is dat natuurlijk beter.

En sterkte met je spierpijnen. Sommigen werken goed met een roller op een bezemsteel maar zelf neem ik liever een korte steel en een trap.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De Paint Runner Pro is vermoedelijk wat jij wil: https://www.tv-winkel.eu/tvbenl/product ... etail.aspx

Ga ervan uit dat het niet zo ideaal is als in de reclame en als het echt wel zo is is het een meevallertje.

Ik heb vroeger meerdere van deze systemen gekocht en allemaal veroorzaakten ze juist een verftroep op de grond en spetters op haar en schouders.

Maar misschien is deze beter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Overigens is de kans op spatten en lekken het kleinste met een klein rollertje van 10 bij 3. Die heb je ook als vachtrollertje. Ik zou er dan wel een trap bijnemen waar je je verfbakje op kan zetten en toch alles beneden afdekken. Als je bezig bent dan denk je: "ach zo'n spatje" maar eenmaal klaar is de bank waardeloos geworden en moet je 1000 euro neertellen voor een nieuwe.

En voortaan niet meer roken en stoken he.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bestaat er zoiets als verfjas die bijv bij je middel rondom heel wijd uitsteekt (idee als een omgekeerde grote paraplu). Dus als je dan aan het witten ben de druppels daarmee kan opvangen?

Ik ga ook even zoeken naar wat een witter kost.
De meeste meubels krijg ik echt niet van hun plaats, zo zwaar en groot.
retrostar schreef:
17-04-2019 10:55
Overigens is de kans op spatten en lekken het kleinste met een klein rollertje van 10 bij 3. Die heb je ook als vachtrollertje. Ik zou er dan wel een trap bijnemen waar je je verfbakje op kan zetten en toch alles beneden afdekken. Als je bezig bent dan denk je: "ach zo'n spatje" maar eenmaal klaar is de bank waardeloos geworden en moet je 1000 euro neertellen voor een nieuwe.

En voortaan niet meer roken en stoken he.
Als ik het zelf ga doen dan neem ik al jouw tips mee!
Niq schreef:
17-04-2019 11:01
Bestaat er zoiets als verfjas die bijv bij je middel rondom heel wijd uitsteekt (idee als een omgekeerde grote paraplu). Dus als je dan aan het witten ben de druppels daarmee kan opvangen?

Ik ga ook even zoeken naar wat een witter kost.
De meeste meubels krijg ik echt niet van hun plaats, zo zwaar en groot.


https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3 ... 262771.jpg



voor haren....
Ja zoiets en dan breder en dat je je armen erdoor kan steken, maar dat kan door er gaten in te knippen.
Misschien kan ik zoiets zelf maken met een hoepel. Al lijkt een vierkant handiger als je recht langs de muren afgaat.
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
17-04-2019 03:23
Ben ik de enige die de tekst van Op in het oranje ziet?
Als je wil kun je alle teksten kleurtjes geven.
Koffiepot schreef:
17-04-2019 22:13
Als je wil kun je alle teksten kleurtjes geven.
Was dat met plafonds ook maar zo makkelijk :P
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
17-04-2019 22:19
Was dat met plafonds ook maar zo makkelijk :P
:rofl:
...
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
17-04-2019 19:24
Ja zoiets en dan breder en dat je je armen erdoor kan steken, maar dat kan door er gaten in te knippen.
Misschien kan ik zoiets zelf maken met een hoepel. Al lijkt een vierkant handiger als je recht langs de muren afgaat.
Uiteraard zijn die er. Daar schilderen veel mensen mee. De druppels die je dan opvangt kan je weer gebruiken om te schilderen...
Alle reacties Link kopieren
Koffiepot schreef:
17-04-2019 22:13
Als je wil kun je alle teksten kleurtjes geven.
oja, weer wat geleerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven