zelf plinten snijden van reservetegels

28-04-2019 20:08 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vloer ligt er al jaren nog steeds blij mee.

de plinten zijn van kunsttof van die bouwmarktdingen lelijk, en schieten vaak los.
nu heb ik nog zat tegels over, kan ik daar zelf met een tegelsnijmachine dunne plinten van snijden en kan ik die met kit tegen de muur bevestigen?

#weinig kluservaring.....
Ja hoor gaat prima met montagekit hebben we hier ook gebruikt om zelf gemaakte plinten vast te maken.
Alle reacties Link kopieren
Lukt vast, alleen kun je ze denk ik niet in verstek snijden dus hoeken zijn iets minder mooi. En de zijkanten zijn meestal niet afgewerkt, en dat wordt het bovenaanzicht van je plint. Dat ziet er misschien minder fraai uit.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt 2 plinten per tegel snijden want je zit met je snijrand. Maar kan prima. Gewoon met tegellijm bevestigen.
Ikbenikenjijbentjij schreef:
28-04-2019 20:36
Je kunt 2 plinten per tegel snijden want je zit met je snijrand. Maar kan prima. Gewoon met tegellijm bevestigen.

Als de tegels rondom afgewerkt zijn kun je van elke regel twee lang plinten snijden en twee korte. :lightbulb:

Die korte kun je dan her en der als passtuk gebruiken.

Wij hebben het in de keuken en de gang zo gedaan.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 21:06
0.12% gewijzigd
Hebben wij ook gedaan, zelf de plinten gesneden. Wel met een tegelsnijder met water omdat daar dan minder stukjes van de snijkanten breken. Trouwens, dikke tegels gaan niet anders dan met een tegelsnijder met water. Als het dunne tegels betreft kan je met een glassnijder een groef in de tegel snijden en de tegel dan op de groef doorbreken. En voor de rest, met zelfde materiaal bevestigen waar de tegels mee werden gelijmd.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor tegels zijn het?
Ja dat kan. Je kunt twee plinttegels snijden uit een tegel. Heb je er genoeg?
Het is het mooiste als je de voegen van de vloer laat overlopen in die van je plinten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het ook zo gedaan inderdaad. Alleen hebben wij ze laten zagen bij een natuursteenzagerij. En hebben de plinten in laten stuken, dus nooit meer plinten afstoffen :)
Alle reacties Link kopieren
dank voor alle tips!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven