Piepende rookmelder - tip (Andijvie)

29-04-2019 00:00 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam zojuist thuis en een van mijn buren is zo vriendelijk geweest om zijn bijna lege (en dus piepende) rookmelder in de gemeenschappelijke kelder onder mijn appartement te verstoppen. Toen ik de beheerder belde om het door te geven kreeg ik van hem de tip om het piepende apparaat in mijn vriesvak te leggen. En verrek: het werkt! Het is nu al ruim drie kwartier stil.

Ik kende deze tip nog niet, en ook via google vind ik er niks over terug. Ik heb ook geen idee of het bij alle type rookmelders werkt (in mijn geval is het een wegwerp exemplaar waarbij je de batterij niet kan wisselen), maar ik dacht: dit probleem komt vast vaker voor. En wellicht kunnen andere mensen het ook eens uitproberen :)
s7rin wijzigde dit bericht op 29-04-2019 23:53
0.98% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
doet me denken aan een friends episode met phoebe :D
Je kunt beter de batterij vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
29-04-2019 00:02
Je kunt beter de batterij vervangen.
Ik citeer uit de OP:
"(in mijn geval is het een wegwerp exemplaar waarbij je de batterij niet kan wisselen)"
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Als t een wegwerp exemplaar is. Waarom dan in t vriesvak? Keer op stampen en in de container.
Been there, done that, got the T-shirt.
S7rin schreef:
29-04-2019 00:03
Ik citeer uit de OP:
"(in mijn geval is het een wegwerp exemplaar waarbij je de batterij niet kan wisselen)"
Wegwerp als in wegwerp? In de vuilnisbak dus en niet in de vriezer?
Apatura schreef:
29-04-2019 00:05
Als t een wegwerp exemplaar is. Waarom dan in t vriesvak? Keer op stampen en in de container.
:cheers: :high5:
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
29-04-2019 00:05
Als t een wegwerp exemplaar is. Waarom dan in t vriesvak? Keer op stampen en in de container.
Ten eerste: het is niet mijn rookmelder. Ik ga niet op het bezit van anderen stampen.

Ten tweede: er zit een sticker op dat hij niet bij het gewone afval mag

Ten derde: ook ik heb nog steeds de FRIENDS episode met Phoebe in mijn hoofd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
zeker dat er geen rode resetknop op zit of zoiets, als uw rookmelder nog leeft tenminste :D
S7rin schreef:
29-04-2019 00:03
Ik citeer uit de OP:
"(in mijn geval is het een wegwerp exemplaar waarbij je de batterij niet kan wisselen)"
Hamer erop en in de vuilnisbak.
Alle reacties Link kopieren
Ten vierde: ik heb vaak genoeg in mijn leven kapotte en batterijloze rookmelders door horen piepen. Dus sta erg sceptisch tegenover kapot maken.
s7rin wijzigde dit bericht op 29-04-2019 00:10
0.35% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Het allerbelangrijkste: hoe lang bleef hij piepen? Welk merk? Hoe lang blijven andere merken piepen? Wat gebeurt er als je hem onder de kraan houdt? Of in de vuurkorf duwt?
Alle reacties Link kopieren
rookmelder met uw auto ergens ver weg dumpen en wees zeker dat hij de weg naar huis niet terugvindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb n blauw containertje voor chemisch afval. Daar gaan zulke dingen in. Briefje op de vindplek: ik kon niet slapen doort t gepiep. Ding weggekegeld.

En de beheerder tippen dat hij zorgt voor duurzame rookmelders in de gemeenschappijke ruimtes.

Truste
Been there, done that, got the T-shirt.
Maar waarom ligt ie nu bij jou in huis? Je kunt m toch ook bij buurman/vrouw in de bus doen of voor de deur leggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees het al. Na 7 topics op Viva over piepende rookmelders die mensen 's nachts waanzinnig maken dacht ik hier eens een positieve bijdrage te kunnen leveren.

Ik had inderdaad beter moeten weten.

Om eerdere (normale) vragen te beantwoorden:
Ik heb geen auto (En dumpen is precies wat dus een van mijn buren heeft gedaan. Dat is duidelijk niet de oplossing.)
Ik woon in Duitsland, hier hebben ze een ander afval systeem zonder blauwe containers. En voor je het weet heb je heibel omdat je iets van "het beheer" kapot hebt gemaakt en kan je zelf voor vervanging betalen.
Het is een rookmelder uit het algemene trappenhuis. Er wonen hier 8 families. Ik weet niet van wie deze rookmelder is. Misschien is hij zelfs van niemand. Daarom heb ik een kaartje in de hal opgehangen dat hij nu bij mij ligt.
s7rin wijzigde dit bericht op 29-04-2019 00:21
60.16% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik zou hem bij mijn buurvrouw onder het slaapkamerraam plakken
Alle reacties Link kopieren
als ge hem een bad geeft zou dat niet helpen?
Alle reacties Link kopieren
Er zit een batterij in die zorgt dat ie gaat piepen. Bij lage temperaturen werken batterijen slecht. Dus als je hem in een vriezer gooit werkt de batterij niet meer goed en stopt het piepen.
Alle reacties Link kopieren
jujuken schreef:
29-04-2019 00:10
rookmelder met uw auto ergens ver weg dumpen en wees zeker dat hij de weg naar huis niet terugvindt.
Ik heb er nog eens over nagedacht en je hebt inderdaad gelijk. Midden in de nacht een stad van 2.000.000 inwoners uitrijden is inderdaad veel efficiënter dan In mijn vriesvak te leggen. Bedankt voor de tip!
s7rin wijzigde dit bericht op 30-04-2019 00:13
0.26% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Maak hem open en haal de batterij eruit.
Alle reacties Link kopieren
Jezus kunnen mensen niet lezen ofzo?

TO, dank voor de tip!!
Nog een tip: open nooit een topic midden in de nacht, want dan krijg je hele vreemde reacties.
:A:

Bedankt voor jouw tip, TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een uitstekende tip, S7rin, dank daarvoor!

En ja, dit forum is echt berucht voor de rare reacties. Zo had ik zelf een topic geopend met de vraag of er een app of zo was waarmee ik kon zien wie hoeveel gebruik maakte van mijn hotspot en daar kwamen ook de meest bizarre reacties op. Toen iemand zelfs wilde weten hoe oud mijn kinderen waren, ben ik maar gestopt met reageren.
Spreuken 18:2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven