muur schilderen

29-04-2019 13:32 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de woonkamer hebben wij een bruin/rode kleur op de muur. Nu wil ik hem overschilderen in een beige kleur, kan dat in één keer of moet daar eerst nog een tussenlaag op ?
Gewoon twee lagen moet goed gaan. Een tussenlaag hoeft niet.
Alle reacties Link kopieren
Licht is meestal niet dekkend op rood. Om dat te omzeilen kun je beter eert overschilderen met grijs. Grijs dekt rood wel, en lichte kleuren dekken wel op grijs.
Als je toch bezig bent is die tweede en eventueel derde laag echt zoveel moeite niet. Het meeste werk zit hem toch in het afplakken, de meubels verschuiven etc.

Denk je echt dat dat mogelijk zou zijn, 1 laag? @( En waarom willen mensen dat toch altijd zo graag.
Ik heb laatst 2 felroze muren gewit; 3 witte lagen en het is niet meer te zien dat vorige bewoner het ooit felroze had geverfd.

Ik dacht ook dat er grijs eerst op moest, maar op advies van verf adviseur (hoe heet dat??) bij bouwmarkt gelijk begonnen met wit, en het heeft gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Een goede kwaliteit verf scheelt heel veel. Huismerk moest hier paar keer over, histor dekte in een keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gelijk voor beige gaan. In het slechtste geval heb je een paar lagen nodig, maar dat heb je anders ook als je een andere kleur ertussen doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een donker oranje/terra muur overgeschilderd naar lichtblauw. Meerdere lagen dekt het wel, maar beter eerst een goed dekkende witte latex tegen de muur aan en dan je kleurverf.

Zonde om meerder lagen duurdere kleurverf erop te gooien, terwijl latex goedkoper is en het eindresultaat hetzelfde.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
29-04-2019 15:03
Ik heb een donker oranje/terra muur overgeschilderd naar lichtblauw. Meerdere lagen dekt het wel, maar beter eerst een goed dekkende witte latex tegen de muur aan en dan je kleurverf.

Zonde om meerder lagen duurdere kleurverf erop te gooien, terwijl latex goedkoper is en het eindresultaat hetzelfde.

Vooral dit. Eerst idd lichtgrijs verven en dan de uiteindelijke kleur.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Om wat kosten te besparen zou je eerst nog 1 of 2 lagen wit kunnen doen, en daarna verven in de gewenste kleur.
Alle reacties Link kopieren
Toen wij in ons huis trokken zat er bordeaux rood op. Advies gevraagd bij verfwinkel. Moest eerst 2 lagen wit eropzetten. Wij wilden toen kleikleur op de muur ( van histor dus goede verf)
Heb er nog 3 lagen klei op moeten doen voor echt de rode schemering eruit was O_O
Op sommige plaatsen was het na 2 x goed maar niet overal. Was dus berg meer werk dan ik dacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst een lichte modderkleur maken van restjes overgebleven muurverf, als ondergrond.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven