Tape verwijderen van raam

30-04-2019 16:47 26 berichten
Ik heb onlangs de kozijnen geverfd en de tape veel te lang laten zitten :facepalm:

Zojuist aan de gang gegaan met stickerverwijderaar en een raamkrabber maar dat ging nog steeds heel lastig.

Ik heb gelezen dat terpentine goed werkt maar dat lijkt me niet handig met mijn pas geverfde kozijnen.

Wie heeft de ultieme tip? Anders wordt het uren krabben ben ik bang
Alle reacties Link kopieren
Van die witte schilderstape? Dat crêpeachtige?

Die zou ik met zeer natte sponzen te lijf gaan. Steeds opnieuw verzuipen en dan met een plastic kaartje ‘wegkrabben’. Zo is het mij gelukt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad warm water en een raamkrabber werkt goed.
Oké, ga ik dat eens proberen. Nadat ik een nieuwe raamkrabber heb gekocht want deze heb ik kapot gemaakt door te veel druk.
Alle reacties Link kopieren
Oude bankpassen werken prima, die dikte moet je hebben (niet die dingen met een mesje).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Lampenolie werkt normaalgesproken prima voor stickers. Goed laten intrekken en dan met een krabbertje of mesje losmaken.
anoniem_63b803c326420 wijzigde dit bericht op 30-04-2019 17:09
3.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
WD40 er op spuiten wil ook wel helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb plakkerige dingen van ramen gekregen met WD40, ruitenkrabber en heel veel geduld
"Boring conversation anyway"
De fohn er op en heel langzaam lostrekken zodra je ziet dat het los komt.

De resterende lijmresten verwijderen met medicinale alcohol (96). :Kun je gewoon bij de drogist kopen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
en als dat allemaal nog niet helpt kun je het altijd nog met dasty proberen :-D
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Absoluut eerst voorzichtig fohnen.

Ook het middel bij stickers en van die vieze plakkers onder spullen die je in de winkel koopt
Alle reacties Link kopieren
Baking soda mengen met een beetje lauw water zodat het een pasta wordt. Insmeren, daarna kan je het tape heel makkelijk verwijderen, werkt echt als een tierelier zelfs met lijmresten van ducttape.
...
Het is al gezegd maar: met de föhn! Werkt veel beter dan er vanalles opsmeren en je hoeft ook niet te krabben, dus je beschadigt de ondergrond niet.
Dit werkt ook als ergens een sticker af moet.
Alle reacties Link kopieren
Vettigheid als WD40 blijft in elk geval langer op je ramen zitten dan je lief is, en dan moet je dat er weer af zien te krijgen... Hier werkte het beste om plakband over de resten te plakken en die er meteen weer voorzichtig af te halen. De oude tape plakt dan aan het plakband vast en trek je er zo mee vanaf.
Calamitycat schreef:
30-04-2019 18:26
Baking soda mengen met een beetje lauw water zodat het een pasta wordt. Insmeren, daarna kan je het tape heel makkelijk verwijderen, werkt echt als een tierelier zelfs met lijmresten van ducttape.
Ik weet niet waarom maar dit klinkt als het Wondermiddel.

De föhn ga ik ook proberen.
Alle reacties Link kopieren
Oei.. dit heb ik een keer gehad met een afgeplakt raam in een deur.
Zo'n fout maak je maar 1x.
Sindsdien gebruik ik ook nooit meer dat witte papierige tape.
Ik ben het met de rest eens.. weken, weken, weken en geduldig peuteren. :twisted: ;)
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
30-04-2019 21:16
Ik weet niet waarom maar dit klinkt als het Wondermiddel.

De föhn ga ik ook proberen.
Dat is het ook echt. Het sluitmechanisme van een van de ramen van mijn dakkapel was defect, dat raam heb ik toen hermetisch dicht getapet met ducttape. Het lukte na een half jaar zo te hebben gezeten bijna niet meer om het eraf te trekken, bleven heel veel lijmresten zitten. Toen dus ingesmeerd met dat baking soda mengsel, even laten zitten en daarna met een doekje met lauw water even poetsen en weg waren de lijmresten.
I kid you not :biggrin:
...
Baking soda is gewoon goed voor allessss :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
:yes:
...
Alle reacties Link kopieren
Föhn of aceton.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde probleem. Maar raam staat op het zuiden, dus de zon heeft er goed in staan branden enkele weken geleden. Ik geloof niet dat een fohn dan nog zoden aan de dijk zet. Met water, dasty of stickeroplos moet ik nog gaan proberen.
Zojuist met baking soda en een raamkrabber aan de gang geweest. Het is niet zo dat ik de tape er makkelijk af kon trekken, maar met de krabber erbij ging het toch wel vlot.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het gelukt is al kwam er dan nog wel wat krabwerk aan te pas.
...
Alle reacties Link kopieren
In mijn ervaring is diesel de beste stickerverwijderaar. Gewoon op een doekje of stuk keukenrol (mijn voorkeur, gaat de was niet stinken).
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
Dreamchild schreef:
06-05-2019 17:10
In mijn ervaring is diesel de beste stickerverwijderaar. Gewoon op een doekje of stuk keukenrol (mijn voorkeur, gaat de was niet stinken).

Wat een goede tip.
Die ga ik onthouden.
Bij terpentine of wasbenzine gaat alles zo stinken inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven