Waar klus je nu aan en wat is de volgende klus?

03-05-2019 01:11 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bezig de trap af te maken, nog 1 x schuren en dan lakken en parketlak

volgende klus: palletbank in de tuin


tussendoorklussen : boren in de kinderkamers, behangen achterkant van een kast.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bezig met alle slaapkamerdeuren en kozijnen.
Alles schuren, in de grondverf en schilderen, van binnen en van buiten.

Volgend project is het schilderen van de radiator in de badkamer.
En daarna nog een heleboel andere klussen te gaan.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de trap twee weken geleden geschilderd. En er een loper op gelegd. Nu naai ik een jurk.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment niets maar zoveeeeeel in de planning! :-o Op de één of andere manier begin ik er niet aan. Je hebt meteen zo’n troep en stof in huis. Daar zie ik tegenop.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een leren fauteuil aan het overschilderen.
Geen idee wat ik als volgende ga doen, ik ben niet zo'n klusser. De tuin laten we doen. Eigenlijk kan ik verder ook niets verzinnen wat moet gebeuren :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben van de week de sleutel van hun nieuwe huis gekregen, dus nu help ik daar met klussen. Zijn nu in de woonkamer bezig, daarna moet er boven geschilderd worden, het verhuizen zelf en daarna moet de tuin nog aangepakt worden. Wij kunnen onze lol nog wel op.
Alle reacties Link kopieren
Onze badkamer is net verbouwd.
Volgende klussen zijn:
- toilet beneden stucken
- buitenschilderwerk kozijnen
- behang op een wandje in de woonkamer
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik ben een aanpakker en onderschat vaak wat me werkelijk te wachten staat. Ik wil ons plafond zelf verlagen met gipsplaten . Stucwerk laat ik wel aan een professional over.

Mensen in mijn omgeving raden het af om het zelf te doen dus ik twijfel nog ...
anoniem_63a22f3643c55 wijzigde dit bericht op 03-05-2019 11:26
1.96% gewijzigd
Leuk topic!

Ik zou ook graag de achterkant van een (Ikea Pax) kast willen behangen. Maar ik heb er geen ervaring mee. Dus tips als welke lijm te gebruiken, welke soort papier, welke kant te beginnen, ...., zouden welkom zijn!
Alle reacties Link kopieren
TinPanAlley schreef:
03-05-2019 08:03
Ik ben een aanpakker en onderschat vaak wat me werkelijk te wachten staat. Ik wil ons plafond zelf verlagen met gipsplaten . Stucwerk last ik wel aan een professional over.

Mensen in mijn omgeving raden het af om het zelf te doen dus ik twijfel er nog aan.
Waarom zou je uberhaupt het plafond willen verlagen?
Ik kom zo vaak verlaagde plafonds tegen dat ik denk: waarom nou toch??
Ik zie zelden de toegevoegde waarde.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
03-05-2019 08:11
Leuk topic!

Ik zou ook graag de achterkant van een (Ikea Pax) kast willen behangen. Maar ik heb er geen ervaring mee. Dus tips als welke lijm te gebruiken, welke soort papier, welke kant te beginnen, ...., zouden welkom zijn!
Dat project heb ik ook al een tijdje op de todo staan. Maar ik weet eigenlijk ook niet of je direct op de achterkant kan behangen. Dus als iemand tips heeft!
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
03-05-2019 08:15
Waarom zou je uberhaupt het plafond willen verlagen?
Ik kom zo vaak verlaagde plafonds tegen dat ik denk: waarom nou toch??
Ik zie zelden de toegevoegde waarde.
Misschien om er spotjes in te doen :)
TinPanAlley schreef:
03-05-2019 08:03
Ik ben een aanpakker en onderschat vaak wat me werkelijk te wachten staat. Ik wil ons plafond zelf verlagen met gipsplaten . Stucwerk last ik wel aan een professional over.

Mensen in mijn omgeving raden het af om het zelf te doen dus ik twijfel er nog aan.
Je kunt deze klus in principe wel zelf doen, als je rachelwerk op orde is. Het is nl. niet heel veel anders dan een voorzetwandje plaatsen. Het ding is alleen dat het nogal zwaar werk is om boven je hoofd te werken. Je zult dus echt twee paar handen nodig hebben.
Zanahoria schreef:
03-05-2019 08:15
Waarom zou je uberhaupt het plafond willen verlagen?
Ik kom zo vaak verlaagde plafonds tegen dat ik denk: waarom nou toch??
Ik zie zelden de toegevoegde waarde.
Vaak omdat mensen inbouwspots willen en/of nog zachtboard op het plafond hebben (brandgevaarlijk) en hier gips tegenaan willen (brandwerend). Het verlagen is soms echt maar een paar centimeter. Zeker als je een goede plafondhoogte hebt, merk je die centimeters niet.
MMXVIII schreef:
03-05-2019 08:19
Dat project heb ik ook al een tijdje op de todo staan. Maar ik weet eigenlijk ook niet of je direct op de achterkant kan behangen. Dus als iemand tips heeft!
Jazeker, is geen enkel probleem. Om het jezelf makkelijk te maken, zou ik kiezen voor vliesbehang (tegenwoordig zijn de meeste leuke behangetjes van vlies). De lijm smeer je direct op de achterkant, die bij kasten vaak van hardboard is. Dit is een niet zuigende ondergrond en daardoor gunstig. Easy peasy!

Ps. begin vanuit het midden. Trek een loodrechte lijn in het midden van de kast. Je behang sluit op deze lijn aan. Dan weet je dat je recht werkt en je kast wordt mooi symetrisch behangen.
anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 03-05-2019 08:38
15.03% gewijzigd
Ik word regelmatig gevraagd om bij anderen te klussen en ik klus veel thuis. Ik heb afgelopen jaar (ben verhuisd) een tussenmuur geplaatst met bovenlichten, voorzetwand en schuifdeur. Ook heb ik een maatwerk kast gemaakt, buro's voor mijn kinderen en wat electra verlegd. Ik kan alleen maar zeggen: ga lekker door met klussen. Het is erg bevredigend om naar je eigen resultaat te kijken 😊
ikBedoelHetGoed schreef:
03-05-2019 08:11
Leuk topic!

Ik zou ook graag de achterkant van een (Ikea Pax) kast willen behangen. Maar ik heb er geen ervaring mee. Dus tips als welke lijm te gebruiken, welke soort papier, welke kant te beginnen, ...., zouden welkom zijn!

Komen er mensen of spullen tegen aan?

Ik heb wel 100 vreemde objecten behangen met alleen behang en tapijttape. Voorwerp plat leggen. Tape langs de randen én de naden van waar het behang komt en dan met al je geduld tape afrollen en behang aandrukken. Het moet wel dik (vaak dan ook boven de €40 per rol) behang zijn.

Alleen moet je dan geen peuter hebben die met auto’s over het behang gaat of achter een bank waar je wel eens met je armen komt. Dan gaat het bobbelen na een jaar of twee.
Alle reacties Link kopieren
Vorige klus: alle deuren vervangen en geschilderd.

Huidige klus: zolderverdieping schilderen.

Volgende klus: badkamer vervangen

En daarna zijn de trappen nog aan de beurt...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben afgelopen weekend de slaapkamer geschilderd, de muren en plafond. En 2 ikea kasten in elkaar gezet. Nu moeten we nog een ladekast en nachtkastjes maar die moeten we nog halen. En we moeten nog plinten. De oude waren lelijk en hebben we er afgehaald maar nu is de muur, ondanks opvullen, dus lelijk. Nu weten we nog niet wat we daarmee gaan doen.
Volgende project is onze tweede slaapkamer /computerkamer die moeten we ook texen en nieuwe plinten. Maar dat duurt wel weer een paar maanden voor ik daar zin in heb.
En ooit wil ik de kozijnen gaan lakken. We wonen hier 15 jaar en we hebben nog de blauwe en oranje lak van de bouw erop zitten en ik wil dat eigenlijk overal ook wit. Maar goed ik heb een hekel aan klussen dus wanneer dat gaat gebeuren..
Jazeker, is geen enkel probleem. Om het jezelf makkelijk te maken, zou ik kiezen voor vliesbehang (tegenwoordig zijn de meeste leuke behangetjes van vlies). De lijm smeer je direct op de achterkant, die bij kasten vaak van hardboard is. Dit is een niet zuigende ondergrond en daardoor gunstig. Easy peasy!

Ps. begin vanuit het midden. Trek een loodrechte lijn in het midden van de kast. Je behang sluit op deze lijn aan. Dan weet je dat je recht werkt en je kast wordt mooi symetrisch behangen.
Bedankt voor tips! :heart: Als je het zo schrijft, klinkt het heel haalbaar.
Komen er mensen of spullen tegen aan?

Ik heb wel 100 vreemde objecten behangen met alleen behang en tapijttape. Voorwerp plat leggen. Tape langs de randen én de naden van waar het behang komt en dan met al je geduld tape afrollen en behang aandrukken. Het moet wel dik (vaak dan ook boven de €40 per rol) behang zijn.

Alleen moet je dan geen peuter hebben die met auto’s over het behang gaat of achter een bank waar je wel eens met je armen komt. Dan gaat het bobbelen na een jaar of twee.
Het is de achterwand van de kastenrij die het slaapgedeelte van het woongedeelte scheidt in een (ruime) puberkamer. Of er iets tegenaan komt, weten we nog niet. De indeling voor het woongedeelte is nog een puzzel. Ik denk dat ik het vliesbehang ga toepassen.
Alle reacties Link kopieren
voortuin, oprit en achtertuin net helemaal klaar.

Volgende project:
- nieuwe binnendeuren (stompe paneeldeuren zonder 'daglicht' erboven (vinden we erg lelijk).
- toilet verruimen met 30 cm zodat deze wat comfortabeler gaat zijn
- vloerverwarming gehele benedenverdieping laten infrezen in bestaande vloer + egaliseren + nieuwe houten vloer hierop verlijmen en nieuwe plinten aanbrengen.
- oude radiatoren beneden verwijderen

Dit zal na de zomer zijn want ben van verschillende leveranciers afhankelijk. Hele inboedel in de garage/onder de overkapping en dan moet alles in uiterlijk 2 weken gereed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ben bezig gordijnen te naaien voor onze VW T2. En moet als het weer beter is de tuin in....
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net de toilet beneden helemaal af. Alles zelf gedaan: Oude toilet + reservoir eruit gehaald, nieuw raam en kozijn erin, stuc bijgewerkt, nieuwe achterwand geplaatst, zelf betegeld en geverfd, en nieuwe toilet en wastafeltje erin.

Volgende week komen ze een waterput slaan in de tuin. De volgende klus wordt dan een geautomatiseerd water irrigatie systeem aanleggen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een klushuis. Lief doet het grote werk, ik help met afwerken en ben de tuin aan het aanleggen (in fases)

Lief is de laatste wand van de schuur aan het isoleren, en daarna wordt de volgende klus de eerste verdieping. Wandje met schuifdeuren om de badkamer-to-be zetten, dan electra trekken en een vloer in de rest van de eerste verdieping, en dan kunnen we die eindelijk gaan inrichten :yes:

Ik ben een paar stoelen aan het schilderen (althans, daar zou ik aan verdergaan, maar de verf is onverklaarbaar kwijt geraakt :facepalm: en het was een heel gedoe de vorige keer om de goede kleur te vinden (matchend met het originele mintgroen van het plafond) en ga de nieuwe boeiboorden (die nog in de schuur liggen gelukkig, als ze klaar zijn gaan ze tegen het huis) nog een keer schilderen.
ikBedoelHetGoed schreef:
03-05-2019 08:11
Leuk topic!

Ik zou ook graag de achterkant van een (Ikea Pax) kast willen behangen. Maar ik heb er geen ervaring mee. Dus tips als welke lijm te gebruiken, welke soort papier, welke kant te beginnen, ...., zouden welkom zijn!
Dankzij jou zie ik opeens mogelijkheden voor mijn ikea kast :D

Zou je in plaats van behang ook kunnen bekleden met tapijttegels/sisal oid, weet iemand dat? Dan kunnen mijn katten daaraan krabben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven