Spiegellijst zonder spiegel

03-05-2019 09:52 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik wil onze hal wat veranderen.
Heel donkerblauwe muur met allemaal goud/ koper en matzwarte accenten heb ik in gedachten. Er ligt al een mooie lichte vloer. Op de hout-met-stalen-frame sidetable zet ik een paar planten of cactussen denk ik.

Nu heb ik al een ronde spiegel (60cm) maar hier wil ik graag een goud/koper kleurige lijst omheen maken. Iemand een idee waar ik die kan vinden of laten maken?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Denk dat nieuwe spiegel kopen met lijst er omheen goedkoper is.
Kijk eens bij een kringloop e.d..
Een ronde lijst is lastig.

Ik zou een ronde plaat uitzagen, deze goud of brons schilderen, en daar de spiegel opplakken.

Je kunt eventueel een leuk randje schaven, of andere details en decoratie aanbrengen.
Er bestaan lijstenmakers!
Met purschuim een riante schuimrand erop spuiten, en die vervolgens met spuitbus kleuren in jouw gewenste kleur?
#bengeenklusser
Alle reacties Link kopieren
Een buigzame lat spuiten en erlang plakken
Alle reacties Link kopieren
Zoek anders eens naar de schilderijlijst zonder schilderij. Volgens mij moet je daar ook wat mee kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een spiegellijst bij Ikea gekocht van witte plastic, deze: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60232813/ , met een spuitbusje goudverf voor plastic heb ik deze gemakkelijk en mooi gespoten, spiegel er in laten maken en het is nu net een antieke spiegel.
Ik heb (denk ik, weet het niet zeker) op zolder nog een ovale hele oude koperen spiegel staan, zo'n beetje dit idee:
https://i.pinimg.com/236x/d2/2f/34/d22f ... irrors.jpg

Ik wil best eens voor je achter die schuifwanden duiken of hij er nog staat ?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties.

Wil wel graag een strakke lijst, dus @doe_es-lief, bedankt, maar niet nodig!

@Giselle, goed idee, ik ga even neuzen.

Buigzame lat had ik nog niet aan gedacht. Klinkt handig!
Hoef ik in elk geval niet op mijn knokige oude versleten knietjes achter de schuifwanden te kruipen voor iets wat er misschien ook niet eens meer staat ;) :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven