Ideeen jongensstudeerkamer?

06-05-2019 15:21 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil van de 'grote' slaapkamer (12 vierkante meter) een leuke, vlotte
jongensstudeerkamer maken. Mijn zoon is nu 15 en zal als alles goed gaat over een jaar of twee beginnen met zn studie op de uni.
Ik heb wel al wat ideetjes natuurlijk (bed 1m20 , bureau, uitschuifbare? bank etc,
maar kan eigenlijk nergens op internet of in folders voorbeelden vinden.
Wie weet een link waar ik nog meer ideetjes op kan doen?
Alvast bedankt!
Iedereen wil oud WORDEN, maar niemand wil oud ZIJN...
Alle reacties Link kopieren
Hij is 15! Hij weet zelf toch wel wat hij op zijn kamer wil?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat wil hij zelf? Jij kan van alles bedenken, vind hij alles "stom".
Loop met hem een rondje door Ikea, en laat m zelf de kleuren van de muren uitzoeken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd denken dat hij ook zelf wat kan verzinnen! Maar goed, als antwoord op jouw vraag zou ik de app van Pinterest downloaden :)
Alle reacties Link kopieren
Voor inspiratie voor de inrichting zou ik zoeken op studentenkamers, dat is denk ik wel een beetje de richting die je o wil.
Alle reacties Link kopieren
Pinterest heeft ook vast ook inspiratie. Misschien zoeken op guys dorm room oid.
Alle reacties Link kopieren
"Wie weet een link waar ik nog meer ideetjes op kan doen?"

Bij je zoon.
Mijn oudste krijgt ook een nieuwe kamer iets groter dan van jouw zoon. Wij gaan inderdaad shoppen bij ikea. Hij krijgt sowieso een bed van 1,40 of 1,60 breed. Ze moeten er ook comfortabel met z'n tweeën in liggen. Voor de rest komt er zijn huidige bankje in te staan en een nieuwe kast. Er komt geen bureau in te staan, die is nog nooit gebruikt. Het belangrijkste naast de ps4 is dat de koelkast om de hoek staat voor koude drankjes.
Is de kamer ongeveer 4 bij 3 of ongeveer 6 bij 2. In het eerste geval, en wellicht in het tweede evenzo, is er volgens mij weinig ruimte voor zowel een bed als een bank. Je zou misschien een bedbankje kunnen overwegen, al liggen die vaak niet zo top. Of een bed en daar dan bankkussens bij bestellen.

Ter inspiratie kun je je zoon eens meenemen naar Ikea.
Waarom een kleuterbed?

Hij kan toch prima zelf zeggen wat hij wil? Hier was vooral de gamesetup erg belangrijk :hihi:
Een lekkere hangbank om te chillen.

Lijkt me dat 'n 15-jarige toch wel zelf kan googlen wat voor interieur ie wil.
Nouschi schreef:
06-05-2019 15:23
Hij is 15! Hij weet zelf toch wel wat hij op zijn kamer wil?
Echt dit. Geef hem een budget en laat het hem lekker zelf verzinnen.
Moire schreef:
06-05-2019 21:00
Waarom een kleuterbed?

Hij kan toch prima zelf zeggen wat hij wil? Hier was vooral de gamesetup erg belangrijk :hihi:
Ik denk dat ze 1.20 m breed bedoelt.
ikBedoelHetGoed schreef:
06-05-2019 21:03
Ik denk dat ze 1.20 m breed bedoelt.
Ik hoop het...
Alle reacties Link kopieren
Of jongens van 15 precies weten wat ze mooi vinden.. kweetnie. Je zou iig samen kunnen beginnen met vloer en muurkleur. Dan merk je vanzelf wat voor stijl leuk daar bij staat.

Ik heb, ondanks zijn handicaps, zoon altijd de kleur van de muur laten kiezen. En ja hoor, het werd de eerste keer geel. Ik háát geel :D Daarna terra en donkerblauw (poeh, gelukkig ) en nu was het "mamma kiezen" Ik heb voor donker grijsgroen gekozen. Beetje leger kleur. Zijn bed is van licht hout, bureau is blad wat met rails aan de muur hangt en daar hangen nog wat planken boven, ook van licht hout.
Donkerrode beddengoed en een kleed op de grond waar rood en dat groen in zit. Heeft ie zelf uit 5 mogelijkheden gekozen en het staat mooi.
Onder het bed (hoogslaper) staat een tv en luie stoel voor de hoogbenodigde ps :D Game setup is héél belangrijk natuurlijk :D
Zelf laten kiezen. En ik zou minimaal een 1,40 bed doen.
Madeliefjees schreef:
06-05-2019 15:28
Wat wil hij zelf? Jij kan van alles bedenken, vind hij alles "stom".
Loop met hem een rondje door Ikea, en laat m zelf de kleuren van de muren uitzoeken.
Ik hartje IKEA. Zo creatief vind ik die ruimtes altijd ingedeeld.
Mijn zoon heeft een eettafel van 2 meter als bureau en die wordt multifunctioneel gebruikt. Als bureau,als eettafel en om samen met vrienden spellen op de laptop te spelen.Kledingkasten zijn trouwens uit op die leeftijd,ze willen gewoon een kledingrek op wielen,liefst meerdere,eentje voor de tshirts,eentje voor de shirts met lange mouw etc.
Maar hier waar je om vroeg,een link van jongenskamers
https://www.misterbed.nl/jongenskamer
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Zoiets, denk ik? Dat is hoe 15-jarige jongens het doorgaans hebben toch?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
handigmetgeld schreef:
07-05-2019 17:16
Afbeelding

Zoiets, denk ik? Dat is hoe 15-jarige jongens het doorgaans hebben toch?
Ik dacht even dat je in mijn huis had staan fotograferen, maar andere kleur vloer.
Deze moet ik altijd erg om lachen. Volgens kind klopt het :hihi:

Afbeelding
Haha ja, en dan die geïrriteerde toon: het is toch netjes!!!
lisa_ schreef:
07-05-2019 17:40
Haha ja, en dan die geïrriteerde toon: het is toch netjes!!!
En om zich heen kijken en zeggen "wat moet er nog opgeruimd worden dan?"
Alle reacties Link kopieren
En als ze opeens gaan opruimen en schoonmaken komt er een leuk meisje langs :-D
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven