Stof/afdekken bij plaatsen kunststof kozijnen

21-05-2019 12:24 12 berichten
Hallo allemaal,

iemand ervaring met het plaatsen van kunststof kozijnen en hoeveel stof dit geeft?

De kozijnen zijn dezelfde afmetingen als de huidige kozijnen. Bij 1 kozijn worden een muurtje van nog geen meter hoog weggehaald waarbij maar aan 1 kant minder dan een meter gezaagd hoeft te worden. Hier komen dan openslaande deuren.

Het bedrijf heeft alleen doorgegeven wanneer ze beginnen en verwachten 4 dagen bezig te zijn, maar hebben niets gezegd over spullen afdekken/verplaatsen oid. Daar moet ik nog even contact over opnemen. Neem aan dat we dat zelf moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Veeeel!
Ik zou vragen wat de kosten zijn voor het plaatsen van een stofscherm en het anders zelf doen. En natuurlijk moet je zelf spullen verplaatsen en de gordijnen weghalen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Altijd meer stof dan dat je verwacht had ;-D

Bedrijf kan je vast wel vertellen wat zij doen of wat jij zou moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch zeker wel je spullen aan de kant schuiven en even goed afdekken met zo'n stuk plastic (Action).
Bij ons worden volgende week de kozijnen vervangen en er werd al aangekondigd dat daar veel bouwstof bij vrij zou komen.

Scheelt toch al een hoop als je alleen de vloer hoeft schoon te maken i.p.v alles af te stoffen...
Alle reacties Link kopieren
Als er een muur wordt gesloopt, dan veel! Reken er maar op dat je erna je hele huis kan schoonmaken want stof komt overal. Wij hadden in die tijd alles op 1 slaapkamer gezet, waar je echt geen stof op wilt (boeken, ordners etc). Maar de rest moet je echt daarna schoonmk
Ik gebruik deze tijdens stoffige werkzaamheden: https://www.kippersrijssen.nl/verwarmin ... -filterzak Het scheelt behoorlijk!
Gordijnen etc verwijderen had ik al wel bedacht. Spullen verplaatsen doe ik misschien ook wel liever zelf.

Denk dat ik dan ondanks het afdekken nog wel aan de poets moet daarna. Toen onze keuken werdt verbouwd was ook alles afgedekt, maar een doorbraak, stucen en vloer leggen was toch wel veel stof.

Een kennis van ons heeft de kozijnen door een ander bedrijf laten plaatsen, maar de werknemers hebben daar alles afgedekt, dat hoefde hij niet te doen. Dus dat verschilt dan waarschijnlijk per bedrijf.

Heb al wel meubelhoezen via een kennis kunnen scoren, maar zal nog wel even extra afdekplastic gaan halen.
Alle reacties Link kopieren
De vloer voor de ramen afdekken met een stucloper. Dit is een wat dikker materiaal en vangt ook brokjes puin ed op zonder de onderliggende vloer meteen te beschadigen. Komen er echt grote stukken vrij dan zou ik de vloer afdekken met stukken hardboard of zo. Is niet duur en wel het behoud van je vloer.
Hier zijn de kozijnen vorige maand vervangen. We moesten een meter voor het raam vrijhouden. De mannen dekten zelf een stuk vloer af. Hier viel het erg mee met het stof, maar er is geen muur weggehaald. Ze zijn een weel bezig geweest met 1 kant van het huis.
Ja dat zeiden ze ook tegen ons. Hebben jullie verder nog afgedekt met plastic?
Ik vraag me ook af of ik nog wat op de trap moet leggen of dat ze dat eventueel ook zelf doen. Wij hebben een geschilderde houten trap dus zou het zonde vinden als die beschadig wordt. Maar misschien werken ze ook wel veel van buitenaf.

Eén week met alleen de voorkant. Hier zeiden ze het hele huis te kunnen doen in 4 dagen; 3 slaapkamer ramen, badkamer raam, beneden voorruit, voordeur, achterruit eruit en stukje muur weg wordt openslaande deuren en dan nog keukendeur met raampjes boven en zijkant. Ze beginnen maandag dus ben benieuwd!

Ben je tevreden/blij mee raindrop?
Ik ben er superblij mee. Het is echt prachtig geworden. Bij ons moest er ook veel Keralit gezaagd worden. Dat kost ook tijd. Wij hebben de meubels niet afgedekt, maar dat was ook niet nodig.
Pfieuw dat was het, de kozijnen zitten erin en er moet alleen nog afwerking plaatsvinden.

Ik vond het al met al toch nog veel stof geven. Boven minder dan beneden, maar beneden moest er dus ook een deel muur uit. Ik ben blij dat ik zoveel mogelijk heb afgedekt!

Ik weet wat ik het weekend te doen heb :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven