Verfmengservice Karwei

06-06-2019 11:36 12 berichten
Ik ga dit weekend een aantal muren behangen in schilderen.
Nu zou ik als muurverf dezelfde kleur willen als het behang.
Heeft Karwei een kleurenscanner zodat ze de kleur kunnen mengen van het behang? Of mengen ze alleen op basis van kleurcodes en kleurkaartjes?
Ik weet dat Gamma dat doorgaans wel doet, maar die zitten hier niet echt in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Bel ze eens!!
Volgens mij wel, maar bel ze inderdaad gewoon even..
Alle reacties Link kopieren
die van ons wel
Alle reacties Link kopieren
mocht het gaan om een donkerblauwe kleur, neem dan niet de goedkoopste of de middelmatige versie... tenzij je het 5 keer overnieuw doen leuk vindt.

(persoonlijk vind ik de Hornbach wel heel goed qua verf)
Lorem Ipsum
Ik kan inderdaad beter bellen, maar ik haat telefoneren dus ik stel het uit :facepalm:
Bedankt voor de tip van de blauwe verf! Het gaat om een turquoise-tint. Ik dacht dat alleen rood een helsmoeilijke kleur was om mooi op de muur te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de verf van de verf vakwinkel echt stukken beter. Ik weet niet of zo'n winkel in de buurt hebt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Niet echt Belle73, of toch niet dat ik weet. Nu moet ik zeggen dat ik al veel geschilderd heb en dat ik nog niet echt grote problemen heb gehad. Ik kies nooit voor de goedkoopste huismerkverf, al kan die ook goed zijn, maar daar heb ik vroeger een keer heel slechte deurlak van gehad. Wat een gedoe was dat. En huismerk-lakrolletjes zijn ook een crime heb ik ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
Op verf moet je nooit bezuinigen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Als de kleur echt hetzelfde moet zijn zou ik naar een speciaalzaak gaan als ik jou was.
Ik vind de Karwei (eigen merk) menglatex over het algemeen heel prima dekken.
Onze Karwei mengt alleen vanaf kleurkaartjes/codes maar ze hebben zoveel verschillende kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Bij onze Karwei wel, alhoewel het kleurenscan-apparaat de vorige keer dat ik daar was net stuk was.

Na het scannen van de kleur ook vragen of ze de kleurenwaaier erbij kan pakken en laten zien welke kleur er gescand is. Deze kan je dan op je behang leggen en checken of het klopt. Soms kunnen ze ook op meerdere manieren scannen, bijvoorbeeld met RAL-code of Sikkens-code als resultaat. Het kan betere resultaten opleveren als je om de andere code vraagt.. niet elke serie kleuren is even uitgebreid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven