Betaalbare kunststof achterdeur

13-06-2019 22:34 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze achterdeur is helemaal op. Ik zou graag een kunststof achterdeur willen, maar kom er nu achter hoe duur dat is! Zou graag stukje bij beetje mijn huis willen opknappen met kunststof kozijnen. Iemand een tip zodat het een beetje betaalbaar is? Dus niet alles in 1 keer..
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben kunststof kozijnen bij Holthaus uit Duitsland. We hebben het hele huis laten doen. Meerdere offertes gedaan bij verschillende bedrijven. Scheelde op ons volledige huis zo'n €4500.

Is echt belachelijk veel goedkoper om het met een Duits bedrijf in zee te gaan.

Holthaus heeft een Nederlandse website. Aan de telefoon en bij het huisbezoek werd ook gewoon Nederlands gesproken.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
De beste manier lijkt me dan dat je het inderdaad per kozijn splitst en niet je hele huis in 1 keer van nieuwe kozijnen voorziet. Je zal dan aan het eind van de rit iets duurder uit zijn, maar je hoeft het geld niet in 1 keer op tafel te leggen.

De kosten van (kunststof kozijnen) zit voornamelijk in de techniek. Daarom is een vast raam vrij goedkoop en een achterdeur (met kokers/dorpels/scharnieren/sloten/beslag/rubbers) vrij duur.

En daarnaast ligt het aan de situatie; wat is het werk dat verricht moet worden om het kozijn te vervangen. Ik weet niet of je al offertes hebt opgevraagd, maar met alleen de aankoop van het kozijn ben je er dus nog niet. Over het algemeen moet er ook gebroken worden (houten kozijnen zitten vast in het metselwerk) dus realiseer je dat je ook je wanden rondom het kozijn misschien opnieuw moet afwerken.

Als je achterdeur op is, maar je kozijn nog goed is, kan je overwegen om alleen de deur te vervangen maar dan ligt het voor de hand om er weer een houten deur in te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een losse achterdeur, of zit hij vast aan je raam? Wij hebben 2 jaar geleden ons hele huis laten doen. Ik heb even opgezocht wat de achterdeuren en raamkozijn samen hebben gekost en dat was zo'n 5200 euro. De deuren alleen waren zo'n 3200 euro.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een losse achterdeur en heb wat offerte’s binnen gehad, allemaal rond de 3000,- Vandaar dat ik op zoek ben naar wat anderen gedaan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig een kunststof deur te koop, ik had hem achteraf niet nodig bij de verbouwing van mijn huis dus nu staat ie in mijn garage en op marktplaats, welke maat zoek je?
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
14-06-2019 09:53
De beste manier lijkt me dan dat je het inderdaad per kozijn splitst en niet je hele huis in 1 keer van nieuwe kozijnen voorziet. Je zal dan aan het eind van de rit iets duurder uit zijn, maar je hoeft het geld niet in 1 keer op tafel te leggen.
Er is dan wel het risico dat bepaalde types niet meer leverbaar zijn waardoor je met verschillen kozijnen komt te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Aannemers hebben het momenteel zo vreselijk druk, dat je al blij mag zijn dat er een offerte is uitgebracht. Maar ze kunnen de hoofdprijs rekenen en dat doen ze nu.
Zou je het niet zelf kunnen doen? Ik weet niet hoor, of dat gebruikelijk is, maar met hout is het allemaal vrij eenvoudig. Een kwestie van goed inmeten en goed bepalen wat je wil. Bestellen kun je bij een bouwmarkt, en dan liever zo'n serviceformule als de Kluswijs, dan de Gamma.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
15-06-2019 12:23
Aannemers hebben het momenteel zo vreselijk druk, dat je al blij mag zijn dat er een offerte is uitgebracht. Maar ze kunnen de hoofdprijs rekenen en dat doen ze nu.
Zou je het niet zelf kunnen doen? Ik weet niet hoor, of dat gebruikelijk is, maar met hout is het allemaal vrij eenvoudig. Een kwestie van goed inmeten en goed bepalen wat je wil. Bestellen kun je bij een bouwmarkt, en dan liever zo'n serviceformule als de Kluswijs, dan de Gamma.

Jij hebt zelf wel eens een houten achterdeur vervangen begrijp ik? Heb je tips waar je op moet letten bij het inmeten bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
@Shifty, je kunt het gat of de deur meten. Dat moet je in ieder geval duidelijk opschrijven, gaat weleens mis namelijk. :P
Je meet het gat waarin de deur valt, dus niet randjes ervoor of erachter. De meeste buitendeuren zijn stompe deuren, dus dat is niet moeilijk.
Vervolgens ga je aan de kant staan waar je de deur in je giechel krijgt als je hem openzwaait en je noteert dan of de scharnieren links of rechts zitten. De omschrijving is dan: scharnieren voorstaand links of voorstaand rechts.
Kozijnen zijn meestal wel haaks, maar het kan geen kwaad om op verschillende plekken de hoogte en de breedte te meten. Meet ook hoe diep de sponning is, je wilt niet dat je deur uitsteekt.
Zo heb ik het gedaan. Vaak moet je dan nog wel met een schaaf de deur precies pasmaken, zodat íe niet aanloopt. Maar dat kan een beetje handige klusser wel.
In deuren zit standaard nog geen beslag, dus dat moet je ook kopen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
18-06-2019 13:53
@Shifty, je kunt het gat of de deur meten. Dat moet je in ieder geval duidelijk opschrijven, gaat weleens mis namelijk. :P
Je meet het gat waarin de deur valt, dus niet randjes ervoor of erachter. De meeste buitendeuren zijn stompe deuren, dus dat is niet moeilijk.
Vervolgens ga je aan de kant staan waar je de deur in je giechel krijgt als je hem openzwaait en je noteert dan of de scharnieren links of rechts zitten. De omschrijving is dan: scharnieren voorstaand links of voorstaand rechts.
Kozijnen zijn meestal wel haaks, maar het kan geen kwaad om op verschillende plekken de hoogte en de breedte te meten. Meet ook hoe diep de sponning is, je wilt niet dat je deur uitsteekt.
Zo heb ik het gedaan. Vaak moet je dan nog wel met een schaaf de deur precies pasmaken, zodat íe niet aanloopt. Maar dat kan een beetje handige klusser wel.
In deuren zit standaard nog geen beslag, dus dat moet je ook kopen.

Ik denk dat je precies weet waar je het over hebt (en ook nog leuk/duidelijk weet te omschrijven). Maar ik denk ook wel dat je het 'handige klusser' gehalte van veel mensen wel hoog in schat.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
18-06-2019 13:53
Vaak moet je dan nog wel met een schaaf de deur precies pasmaken, zodat íe niet aanloopt. Maar dat kan een beetje handige klusser wel.
.
Het lijkt mij geen goed idee om aan een kunststof deur te gaan schaven.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer dan ook op Shifty, Bitje93, die mij vraagt hoe je een houten deur inmeet.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven