Vliegengordijn voor kunststof deurkozijn

17-06-2019 12:25 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik irriteer mij al jaren aan vliegen in huis en nu het weer warmer wordt en de achterdeur weer af en toe openstaat wordt het probleem weer actueel.

Iemand tips voor een vliegengordijn monteren bij een kunststof deurkozijn? We hebben een kattenluik in de achterdeur dus een schuifhor is geen optie.
Boven de achterdeur zit nog een klein dicht raampje dus monteren aan het plafond gaat moeilijk want dat is vliegengordijn te kort.
En monteren in kunststof rand tussen achterdeur en raampje vinden we zonde.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch gewoon een vliegengordijn op maat laten maken? Die is echt lang genoeg. Als je goed meet tenminste...
Er zijn van die lamellen met case van 3 meter hoog. Die moet je zelf op maat maken. Red je dat niet? Hier zou het passen vanaf de rand boven het klapraampje.
Er zijn hordeuren met kattenluik
sassie24 schreef:
17-06-2019 12:25
We hebben een kattenluik in de achterdeur dus een schuifhor is geen optie.

Boven de achterdeur zit nog een klein dicht raampje dus monteren aan het plafond gaat moeilijk want dat is vliegengordijn te kort.
Waarom kan dat niet? De hor rol je toch op/dicht als de buitendeur dicht zit en dan kan de kat gewoon door het luikje. Staat de buitendeur open, moet de kat dan steeds naar binnen/buiten kunnen? Kan je eventueel wel even de hor voor hem openen/sluiten.

En hoeveel te kort zou de hangende hor zijn dan? Als het een relatief klein stukje is, zal een vlieg niet zomaar een snoekduik maken om er onderdoor te schieten. Zo slim zijn ze volgens mij niet. De kat kan er wel weer handig onderdoor dan.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch met Tesa bevestigen op het kunststof?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
In heb hangende magneetlamellen, die hangen vast met een stevige dubbelzijdige tape in een soort frame. De hor klik je er in de winter zo uit. Een lamel voor het kattenluik kan je als je de deur niet open hebt even omhoog houden met een knijpertje.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
*
Ik heb een vliegengordijn dat aan een balkje hangt. Twee haakjes in het kunststof deel tussen deur en bovenlichaam, en daar leg je dat balkje in.
Ik heb voor de katten gewoon een kruis geknipt in de hor, daar stappen ze doorheen.
Dan is de hor niet helemaal meer afgesloten, maar het werkt nog altijd veel beter dan zonder hor of zonder kattenluik.

Maar blijkbaar bestaan er ook hordeuren mét kattenluik, die ga ik even zoeken.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
17-06-2019 12:49
Er zijn hordeuren met kattenluik
Ik ga daar even voor kijken, bedankt voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
17-06-2019 13:16
Waarom kan dat niet? De hor rol je toch op/dicht als de buitendeur dicht zit en dan kan de kat gewoon door het luikje. Staat de buitendeur open, moet de kat dan steeds naar binnen/buiten kunnen? Kan je eventueel wel even de hor voor hem openen/sluiten.

En hoeveel te kort zou de hangende hor zijn dan? Als het een relatief klein stukje is, zal een vlieg niet zomaar een snoekduik maken om er onderdoor te schieten. Zo slim zijn ze volgens mij niet. De kat kan er wel weer handig onderdoor dan.
We hebben 3 katten die veel buiten zijn. Eentje is al eens door de kattenluik heen gelopen toen die op slotstand stond dus een horgaas maken ze zo kapot ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Een hor op maat is best prijzig volgens mij?

Op kunststof kozijn plakken met tape of haakjes erin schroeven vinden we zonde. Maar ik denk dat dit wel de handigste en goedkoopste oplossing is met katten die veel in en uit lopen.
Alle reacties Link kopieren
Een hor op maat wel ja. Maar een gordijn op maat valt volgens mij wel mee. Gewoon bij de bouwmarkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een douchegordijn stang tussen de posten geklemd. Veel vliegengordijnen vond ik lelijk en duur, heb nu draadjes gordijnen aan de stang gehangen, schuif je er zo op! Heb wel 3 van die draadjes gordijnen opgehangen anders vliegen de vliegen er zo door.
Poezen lopen probleemloos in en uit. Gordijnen zijn ook makkelijk even op zij te schuiven als dat nodig is.
Alle reacties Link kopieren
sassie24 schreef:
26-06-2019 20:45
Bedankt voor jullie reacties.

Een hor op maat is best prijzig volgens mij?

Op kunststof kozijn plakken met tape of haakjes erin schroeven vinden we zonde. Maar ik denk dat dit wel de handigste en goedkoopste oplossing is met katten die veel in en uit lopen.
Voor het vastplakken van onze hor gebruiken we Tesa Powerstrips. Na de zomer kun je die lostrekken zonder een spoor achter te laten in de vorm van schade of lijmresten.
Liso vliegengordijn. Echt ideaal! Werkt perfect, kat kan er gewoon door en in de winter haal je hem gewoon weg. De rails hangt bij ons op de muur boven de deuren. Hij kan ook tegen het plafond bevestigd worden, maat is zelf te bepalen dus elke lengte kan je bestellen. Het in elkaar zetten was wel ff een karwei, maar heb er zoveel plezier van! Ook met een vol bord eten of je handen vol loop je er zo doorheen.

https://www.liso.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven