Drempel badkamer rot weg

19-06-2019 12:10 7 berichten
Door eerdere lekkages van de douche cabine is de houten drempel gaan rotten. Cabine is inmiddels gerepareerd door de verhuurder. Het rotten word het alleen maar erger en ik wil hem zsm vervangen. Ik heb alleen geen idee waar ik mee moet beginnen! Ook heb ik geen idee wat de kosten zullen zijn. Kan iemand mij helpen met informatie te verschaffen?
Alle reacties Link kopieren
Ook melden bij de verhuurder?
groenebroek schreef:
19-06-2019 12:13
Ook melden bij de verhuurder?
Ja, heb ik aan gedacht maar het voelt toch als "mijn schuld" dat het rot. Daarom wou ik het zelf oplossen.
Alle reacties Link kopieren
In de meeste woningen ligt een standaard houten drempel. Zo eentje die met twee zichtbare schroeven vast zit. Die kun je gewoon kopen bij de bouwmarkt. Kost €10 tot €15.

Dan moet je hem alleen even op maat zagen en vast zetten. Dat is niet zo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
19-06-2019 12:17
Ja, heb ik aan gedacht maar het voelt toch als "mijn schuld" dat het rot. Daarom wou ik het zelf oplossen.
dat is toch jouw schuld niet? dat is gevolg van een lekkage van de douche, dus komt naar mijn idee ook voor rekening van de verhuurder.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad melden bij de verhuurder

En bij de badkamer geen houten drempel nemen, maar een beton/stenen drempel
whitewolves schreef:
19-06-2019 12:17
Ja, heb ik aan gedacht maar het voelt toch als "mijn schuld" dat het rot. Daarom wou ik het zelf oplossen.

Opvallend dat je de oorzaak (lekkerde douchecabine) wel bij de verhuurder neerlegt, maar de gevolgschade (dorpel) niet.

Maar bij elke bouwmarkt kan je een nieuwe dorpel halen voor een paar tientjes. Misschien voor de badkamer een kunststof/stenen dorpel nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven