Tegels uit Duitsland

20-06-2019 08:44 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn de trotse eigenaren van een nieuwe woning, deels nog te bouwen. Inmiddels hebben we de badkamer en keuken uitgezocht en kijken nu rond voor vloeren. In de keuken willen we grijze tegels en in de woonkamer twijfelen we tussen keramisch parket of lamelparket.
Nu las ik ergens dat de tegels in duitsland goedkoper zijn (en van dezelfde kwaliteit).

Heeft iemand hier ervaring mee?
Keukens zouden ook vele malen goedkoper zijn, wij zijn toen ook naar Duitsland geweest en dat viel ons dus echt tegen, die prijs betaalden we hier ook. Dus ik weet niet of ik het ritje naar Duitsland weer wil wagen, toch gauw 2 uur enkele reis. Als het echt scheelt in prijs is dat de moeite waard maar ik ken niemand in mijn omgeving die dit ook gedaan heeft.
Is dat niet gewoon uit te vinden door vooraf te bellen? In tegenstelling tot keukens is een tegelprijs redelijk standaard toch? Prijs per vierkante meter.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben badkamermeubels uit Duitsland gehaald, bij de Hornbach. Scheelde echt veel geld.

Misschien kijken op sites van de bouwmarkten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het toonaangevend land voor tegels Italie , en de meeste keus vindt je bij Jan Groen in bleiswijk daar heb ik al mijn "tegelwerk"gekocht
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
20-06-2019 09:15
Is dat niet gewoon uit te vinden door vooraf te bellen? In tegenstelling tot keukens is een tegelprijs redelijk standaard toch? Prijs per vierkante meter.
Ik zie online wel wat prijzen en dat scheelt inderdaad wel. Maar het is wel lastig te beoordelen zo vanaf het scherm hoe die tegel is, structuur, kleur etc.
Lievejetje schreef:
20-06-2019 10:21
Ik zie online wel wat prijzen en dat scheelt inderdaad wel. Maar het is wel lastig te beoordelen zo vanaf het scherm hoe die tegel is, structuur, kleur etc.
Nee, dat snap ik. Natuurlijk ga je kijken, maar ik bedoelde om vooraf te bepalen of het de moeite is om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
20-06-2019 10:21
Ik zie online wel wat prijzen en dat scheelt inderdaad wel. Maar het is wel lastig te beoordelen zo vanaf het scherm hoe die tegel is, structuur, kleur etc.

Maar dat kan toch ook niemand voor jullie beoordelen? Daar zul je zelf voor moeten gaan kijken, en als het in prijs flink scheelt, is dat wel de moeite.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
20-06-2019 11:19
Maar dat kan toch ook niemand voor jullie beoordelen? Daar zul je zelf voor moeten gaan kijken, en als het in prijs flink scheelt, is dat wel de moeite.
Klopt, maar ik was benieuwd of andere mensen al ervaring hadden.
Ik weet niet of je in de buurt van Antwerpen woont maar daar zit een van de vestigingen van Impermo. Daar hebben wij diverse keren tegels gekocht omdat dat veel scheelde met de prijs in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Kameelperd schreef:
20-06-2019 12:07
Ik weet niet of je in de buurt van Antwerpen woont maar daar zit een van de vestigingen van Impermo. Daar hebben wij diverse keren tegels gekocht omdat dat veel scheelde met de prijs in Nederland.
Dankje! In de buurt niet echt maar dat is Duitsland ook niet dus als het echt scheelt is het wel de moeite waard. Ik ga even googelen
Alle reacties Link kopieren
Ook binnen Nederland verschillen de prijzen heel erg tussen leveranciers. Als je naam en maat weet, is vergelijken heel simpel. Denk ook aan transport: ga je dat zelf doen (tegels zijn zwaar) of moet de leverancier daarvoor zorgen? Vanuit Duitsland kan dat wel oplopen.
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
20-06-2019 08:44
Keukens zouden ook vele malen goedkoper zijn, wij zijn toen ook naar Duitsland geweest en dat viel ons dus echt tegen, die prijs betaalden we hier ook.
Dat klopt. Het zal best wel een keer zijn voorgekomen dat iemand een mazzeltje had en dat toen het verhaal is gaan leven dat het allemaal bijna gratis is in Duitsland en dat het hier allemaal veel te duur is. Maar als je bedenkt dat materialen en arbeid in Nederland en Duitsland behoorlijk vergelijkbaar is, dan is het niet logisch dat het in het ene land veel goedkoper zou zijn. Tenzij Duitse ondernemers zo lief zijn dat ze alles zonder marge verkopen aan hun klanten.
Alle reacties Link kopieren
Wie gaat die tegels dan vervoeren en leggen? Hou rekening met extra kosten als je zelf ergens een partijtje regelt.

Geen idee wat betreft Duitse prijzen, maar wij hadden gewoon een lokale tegelzetter met goede connecties. We konden in zijn assortiment niet vinden wat we zochten, hij heeft ons toen meegenomen naar een groothandel waar we het wel vonden, en uiteindelijk direct bij de leverancier een mooie prijs kunnen bedingen. Veel lager dan we hadden verwacht op basis van wat we zelf eerder hadden gezien.

Kortom, zelf shoppen is niet altijd slim. Wel ter orientatie natuurlijk zodat je een idee krijgt van de markt, maar ik geloof niet dat je als particulier de beste deals krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven