Kosten iitbouw

08-07-2019 18:16 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen graag een uitbouw laten doen in ons huis. We hebben hiervoor verschillende offertes aangevraagd, maar zijn nogal geschrokken van de prijs. Die liggen allen rond de 40.000 euro voor een uitbouw van 2,5 bij 5.

We weten dat het een dure tijd is, wat vinden jullie van deze prijs?

We twijfelen nu of we nog even moeten wachten (1 of 2 jaar) of zou dit geen zin hebben?
Wij hebben 2 jaar geleden ook een offerte gevraagd voor een uitbouw ongeveer zelfde afmetingen met de beste materialen en kwaliteit kwam het rond de €20.000 . Ik vind het bedrag wel heel absurd en veel wat jullie hebben ontvangen op de offerte
Daar is met alleen deze summiere informatie toch niks zinnigs over te zeggen.

Maar als het te duur is. Niet doen. Of meer offertes opvragen. Of luxe zaken schrappen in de offerte.
Alle reacties Link kopieren
Buren laten hier op dit moment een aanbouw maken van ca. 4,5 x 3,0 meter. Kosten 40.000 euro en dan hebben ze alle voorbereidingen (graven voor fundering, verleggen riolering etc.) allemaal zelf moeten doen. Ook de afwerking binnen moeten ze nog zelf doen als de aanbouw staat. Aannemers vragen tegenwoordig de hoofdprijs, voor jou 20 andere klanten als je besluit niet met hen in zee te gaan door de dure offerte.
...
Pipistrello schreef:
08-07-2019 19:34
Daar is met alleen deze summiere informatie toch niks zinnigs over te zeggen.
Inderdaad.
Is het inclusief/exclusief afgraven, fundering, afwerking, lichtstraten, dakkoepels, schuifpui, dubbele deuren............ etc

Maar wat voor bedrag had je zelf gedacht eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Wat willen jullie precies allemaal doen? Komt er een stalen frame in, wat ga je zelf doen, wat laat je allemaal doen. Hoe zit het met leidingwerk, elektra, dakkoepels. Wil je tuindeuren, schuifdeuren of een schuifwand. Kun je de huidige deuren hergebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet alleen heel duur tegenwoordig maar vind maar eens iemand die binnen aanzienlijke tijd zo'n project kan realiseren. Een kennis van mij zit tot in dik volgend jaar helemaal vol met klussen.
Alle reacties Link kopieren
Bij onze nieuwbouw kost zo’n uitbouw 25.000 en dat schijnt dus echt veel goedkoper te zijn dan achteraf dus die 40.000 zou zomaar eens kunnen kloppen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!

Er is inderdaad ook pas ruimte voor de klus in december/januari.

We hebben meerdere offertes aangevraagd en twee terug nu, met ongeveer dit bedrag.

We kunnen/willen niets zelf doen. Gewoon een basic uitbouw verder, geen lichtkoepels (dan wordt het nog duurder) nieuwe pui met openslaande deuren en glas aan beide kanten. Er moet geheid worden en het wordt binnen netjes gestukadoord, moet wel nog geverfd worden daarna en de vloer moet ook nog gedaan worden.

De offertes zien er verder ook niet gek uit. Ik denk dat het gewoon de prijs is van deze tijd. Had zelf 25.000-30.000 euro verwacht. Dit gezien de voorbeelden van anderen en prijzen op internet. Maar heb er verder geen weet van hoor! Vandaar ook mijn vraag hier :)
Mijn buren waren er toen een kleine 30.000 euro aan kwijt. Maar goed, dat was in een tijd dat ze zaten te springen om werk.
Alle reacties Link kopieren
Hier afgelopen week offerte van een opbouw ontvangen die we aantal jaren geleden (3) ook hadden uitgevraagd en komen op bijna 35% hogere prijs uit. Het is een absurde tijd en grondstoffen zijn duurder. Daarnaast plannen aannemers werk vooruit en willen ze niet het risico lopen dat ze te weinig krijgen als de grondstoffen weer stijgen dus zitten hier een soort risicomarge in. Want het blijft steeds duurder worden... ook voor de aannemer zelf dus nu een scherpe offerte uitbrengen en in december beginnen is en risico dat hij er zelf mee het schip ij gaat.

Je kunt wachten maar de vraag is of 1-2 jaar echt veel veranderd.
Onze buren zijn momenteel ook bezig met een uitbouw die kleiner is dan die van jullie.
€50.000 voor de uitbouw inclusief lichtstraat. En de prijs was bij 3 bedrijven nagenoeg hetzelfde. En dam hebben ze al het sloopwerk zelf gedaan.
En dan komt er ook nog een nieuwe keuken, vloerverwarming en nieuwe vloer in.
Verbouwen is echt HEEL erg duur nu.
Wij heben het ook overwogen maar gaan het echt niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een geld zeg!! Je zou bijna gaan verhuizen naar een grotere woning ipv verbouwen.. Maar ja das ook bijna niet te doen tegenwoordig
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle schatting: het maken en afwerken van een uitbouw kost ongeveer 4 weken met 2 personen, a 50 euro per uur (dat is wat onze aannemer vraagt), dan ben je al €20000 aan manuren kwijt.
Een vergelijkbaar bedrag voor materiaal lijkt me niet raar.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
ik wil ook laten uitbouwen/verbouwen, maar de prijzen zijn mij op dit moment ook veel te hoog. Dus ik wacht wel tot het moment dat de economie weer een neerwaartse spiraal laat zien. Komt vanzelf een keer. Voor die tijd ga ik niet verbouwen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven