Licht knippert

21-07-2019 20:55 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een van de slaapkamers hebben we sinds een aantal dagen een knipperende plafondlamp. Uit het niets gaat de lamp ineens heel kort uit en weer aan.
Aanvankelijk dacht ik dat het peertje aangedraaid of vervangen moest worden maar nu begint de bureaulamp ook. Het licht wordt eerst even feller en valt dan een microseconde uit.

Wat zou dit kunnen veroorzaken?
geesten
Alle reacties Link kopieren
🤣 dat denkt mijn dochter van 9 ook
Witte salie branden. En maar hopen dat dat niet ook gaat knipperen, want dan is er echt poep aan de knikker.
Alle reacties Link kopieren
een slechte verbinding in de centraaldoos of in de meterkast.
Zeker naar laten kijken,dit kan brandgevaar geven.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Aliens.
Alle reacties Link kopieren
Neem eens contact op met je energiebedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Twee lampen die ermee gaan stoppen
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dat betekend dat er een hittegolf op komst is.
ik geef mn bek ook maar een douw
Als je nou het knipperen van je oogleden afstemt op het knipperen van de lamp dan zie je het niet meer. :idee:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
21-07-2019 21:11
Witte salie branden. En maar hopen dat dat niet ook gaat knipperen, want dan is er echt poep aan de knikker.


:HA:
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Tijd voor een nieuwe lamp
Alle reacties Link kopieren
Te veel dingen op een zelfde groep aangesloten in de meterkast?
Dus als je iets uit dezelfde groep aan/uit zet dat het dan knippert?

Of toevallig gewoon de lamp bijna aan vervanging toe?

Geesten? Spoken? Mwah, daar geloof ik niet zo in. Ik zou eerder aan bovenstaande denkdn 😉
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
21-07-2019 21:20
een slechte verbinding in de centraaldoos of in de meterkast.
Zeker naar laten kijken,dit kan brandgevaar geven.
Dat had ik ook ergens gelezen. Is er ook een risico als de lampen uitblijven? Ik ga morgen wel even bellen.

Moet ik dan het energiebedrijf bellen? Of de verhuurmakelaar?
Misschien een domme vraag maar ik heb echt geen idee🙈
Alle reacties Link kopieren
Bedrading maakt ergens contact.
Iets anders pakt heel veel piekstroom.
Ledlampen met een dimmer? Dimbare ledlampen en dimmers voor ledlampen zijn dan een must.
Alle reacties Link kopieren
teveel aangesloten op dezelfde groep? heb je onlangs een nieuw apparaat in huis waardoor de groep overbelast is? heb je een aardlekschakelaar? dan is het brandgevaar nog niet zo groot. maar wel laten nakijken. alles na de groepenkast is voor jezelf dus ik denk dat het energiebedrijf je niet gaat helpen. dat is iets voor de verhuurder.
Don't cry, buy a bag and move on.
Bitje93 schreef:
21-07-2019 21:20
een slechte verbinding in de centraaldoos of in de meterkast.
Zeker naar laten kijken,dit kan brandgevaar geven.
Eens.
Elektricien contacteren en liefst zo snel mogelijk. Zou niet wachten op verhuurder.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in het dagelijks leven veel met elektrotechniek. Ik denk dat er niets mis met de lampen zelf. Er zijn vele mogelijke oorzaken. Zoals een los contact bijvoorbeeld. Mijn advies is om de verhuurder hierin te betrekken. Hij zal een electricien in moeten schakelen. Een los contact kan een woningbrand veroorzaken.

To geeft aan dat de lampen even iets feller gaan branden. Als er te veel veel vermogen afgenomen zou worden zou dit geen symptoom zijn.
anoniem_313087 wijzigde dit bericht op 21-07-2019 22:58
Reden: Aanvulling
17.72% gewijzigd
Bowie79 schreef:
21-07-2019 22:34
Dat had ik ook ergens gelezen. Is er ook een risico als de lampen uitblijven? Ik ga morgen wel even bellen.

Moet ik dan het energiebedrijf bellen? Of de verhuurmakelaar?
Misschien een domme vraag maar ik heb echt geen idee🙈
Ik denk dat het energiebedrijf heel hard moet lachen als je belt. Ik denk dus de verhuurder of een elektriciën.
Alle reacties Link kopieren
Oke, de verhuurder dus. Dat kan weken duren voordat er iemand komt...
Ik heb de groep nu uitgezet, is dat voor nu even voldoende wat betreft brandgevaar?
Behalve de verlichting in een paar kamers zit er niets op deze groep aangesloten.
nachtvlinder1977 schreef:
21-07-2019 22:51
Ik denk dat het energiebedrijf heel hard moet lachen als je belt. Ik denk dus de verhuurder of een elektriciën.
Ik zou eerst een installateur bellen.

Maar het is helemaal niet gek om als die niets vindt de netbeheerder te bellen, hoor. Het kan ook aan piekspanning op het net liggen. Niet je energieleverancier dus (die heeft met de daadwerkelijke levering van stroom maar weinig te maken), maar de netbeheerder, die je ook belt bij een storing.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
21-07-2019 23:03
Ik zou eerst een installateur bellen.

Maar het is helemaal niet gek om als die niets vindt de netbeheerder te bellen, hoor. Het kan ook aan piekspanning op het net liggen. Niet je energieleverancier dus (die heeft met de daadwerkelijke levering van stroom maar weinig te maken), maar de netbeheerder, die je ook belt bij een storing.
Indd als het een oorzaak is voor de meter moet je bij de netbeheerder zijn. Bij een oorzaak na de meter bij een installateur.
MarvelousMrsMaisel schreef:
21-07-2019 23:03
Ik zou eerst een installateur bellen.

Maar het is helemaal niet gek om als die niets vindt de netbeheerder te bellen, hoor. Het kan ook aan piekspanning op het net liggen. Niet je energieleverancier dus (die heeft met de daadwerkelijke levering van stroom maar weinig te maken), maar de netbeheerder, die je ook belt bij een storing.
Dan zou het in het hele huis moeten zijn lijkt mij en niet 1 groep.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de groep nu uitgezet, is hiermee ook het brandgevaar voor nu even geweken?
YellowLemon schreef:
21-07-2019 23:37
Dan zou het in het hele huis moeten zijn lijkt mij en niet 1 groep.
Tja, het zou ook één fase kunnen zijn. Ik ben geen elektricien. Ik zou iemand inhuren om het te fixen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven