Kleur voor lange donkere hal, matchen bij ;

01-08-2019 16:47 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij hebben vorig jaar een enorm project gekocht en zijn straks toe aan ons laatste project; de hallen.

Wij hebben bij binnenkomt voordeur een kleine 'voorhal' met kapstok, rode bakstenen muren en straks donkergrijze plavuizen. Daarna volgen 2 deuren met glas erin, die leiden naar de grote hal. Deze leidt de hoek om naar 3 slaapkamers, badkamer en 2 bochten om met nog 2 slaapkamers, wasruimte en toiletten. (Is het nog te volgen? Hihi)

De deuren worden zwart, het deurkozijn ook, en de lijsten eromheen, als ook de plinten, wit.

Nu is het zo dat de 'hoofdhal' vrij donker is; er brandt elk moment van de dag licht. De hal is zo'n 11 meter lang. De zijhallen daarvan (naar slaapkamers en toiletten), elk zo'n 6 meter.

Qua inrichting houdt ik van landelijk, maar omdat het een voormalig kantoorpand is, ga ik ook een beetje de stoere/industriele kant op. Dit past goed bij het gebouw.

Normaal gesproken weet ik vrij snel wat ik qya kleurgebruik in elke ruimte wil, maar in deze hal kan ik er tot nog toe niet uitkomen... het moet niet te donker worden namelijk, maar wel iets stoer...

Jullie leuke ideeen???
Alle reacties Link kopieren
Okergeel.
Werken met kleurvlakken, dat breekt de ruimte. Bijvoorbeeld gebroken wit en warm lichtgrijs? Stoer behangetje op bepaalde plekken voor de afwisseling? Maar vooral niet te schreeuwerig.
Alle reacties Link kopieren
Aalbes schreef:
01-08-2019 16:53
Werken met kleurvlakken, dat breekt de ruimte. Bijvoorbeeld gebroken wit en warm lichtgrijs? Stoer behangetje op bepaalde plekken voor de afwisseling?
Dankjewel. Ik dacht er ook aan misschien een lambrisering te verven, en dan met mediterraans geel/ okergeel, en wit of een veel lichtere geel in zelfde kleurlijn... maar ik weet niet of ik dat mooi vind bij zwarte deuren...

Ik hou niet erg van kleurvakken. Behang zou wel een leuke optie zijn op 1 schuine accentmuur... dat is de muur waar je tegenaan kijkt bij binnenkomst
Alle reacties Link kopieren
Aalbes schreef:
01-08-2019 16:53
Werken met kleurvlakken, dat breekt de ruimte. Bijvoorbeeld gebroken wit en warm lichtgrijs?
Saai, vind ik.
Kleur hoeft te te betekenen dat het snel schreeuwerig wordt.
Wel veel levendiger dan grijs met wit.
Alle reacties Link kopieren
nadine1988 schreef:
01-08-2019 16:58
Dankjewel. Ik dacht er ook aan misschien een lambrisering te verven, en dan met mediterraans geel/ okergeel, en wit of een veel lichtere geel in zelfde kleurlijn... maar ik weet niet of ik dat mooi vind bij zwarte deuren...

Ik hou niet erg van kleurvakken. Behang zou wel een leuke optie zijn op 1 schuine accentmuur... dat is de muur waar je tegenaan kijkt bij binnenkomst
Okergeel is juist prachtig bij zwarte deuren!
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
01-08-2019 16:59
Okergeel is juist prachtig bij zwarte deuren!
-> gaat eens pinteresten op zwarte deuren en gele muren. Thanks!!

Ben zo verliefd op een bepaalde gele kleur! Die komt straks ook op onze nieuwe slaapkamer, met een hwle grote oude kast en heel donkergroen geverfd 😁
Tegenovergestelde muren een andere kleur, en dat halverwege speels omkeren, zou ook kunnen. Okergeel en zwart kan inderdaad mooi zijn, maar zorg ook voor wat lichte kleuren om de ruimte lichter te doen lijken. Bepaalde tinten van één kleur is inderdaad een goed idee.
Kijk eens naar oud roze van vt wonen of mos groen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel!! Ik vindt het een lastige hoor... zucht 😂
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een kleur nemen die mooi is bij kunstlicht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin had terracotta en zwart samen; dat vond ik erg mooi. Licht is het natuurlijk niet. Okergeel vind ik inderdaad ook mooi, maar dan moet je het wel op precies de goede manier combineren en niet van beide de kleuren dezelfde hoeveelheid gebruiken: anders krijg je zo'n bijtjesidee.

Afbeelding

Afbeelding
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met 'bijtjesidee' ??
Alle reacties Link kopieren
nadine1988 schreef:
01-08-2019 18:09
Wat bedoel je met 'bijtjesidee' ??
Een bij is zwart met geel gestreept. Als ik die kleuren bij elkaar zie in een gelijke verhouding moet ik aan bijen denken. (Maar dat valt weg als de verhouding niet 50/50 is).
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Koper? Metallic? Dat weerkaatst het licht.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Early dew? Is een soort lichtgroen grijzig.
Google en je ziet het meteen. Staat mooi bij wit en zwart ook.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven