Tegelloze keukenmuur achter kookplat

02-08-2019 08:39 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, lees vooral dat het niet handig is. Maar ik heb een open keuken die ik tegelloos wil maken.
Heeft iemand hier afneembare (kleur) verf? Bevalt dit? Heeft iemand misschien tips?

Een achterwandje/ muurplaat is optie 2. Maar voor de rust wil ik de muur strak maken met alleen (sanitair)verf.

Ben benieuwd naar jullie ervaring en/of tips
Ik heb gewoon een witte kleur achter de kookplaat, iets afneembaars zit er nu al meer dan 8 jaar op en ziet er nog prima uit.

De schilder heeft het bij ons gedaan geen idee dus welke verf hij gebruikt heeft. Ook vlekken van roti en tomatensaus gaan eraf. Soms lijkt het erin getrokken maar het gaat toch weer weg. Ik zou het zo weer doen.

Ik heb ook een tegelloze keuken, over de hele lengte van het aanrecht heb ik die verf. Alleen achter de kraan, daar vind ik het nu iets minder mooi worden na zoveel tijd.
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 02-08-2019 08:47
21.33% gewijzigd
glasplaat, strak en handig
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon een witte muur in mijn keuken, zonder tegels. Zit inderdaad afneembare verf op, werkt perfect! Vind ik ook mooier dan een glasplaat of iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een laag transparante coating er bovenop doen, dan kan je elke kleur nemen wat je wil. Nog geen ervaring in de praktijk omdat het net bij mij gedaan is.
Alle reacties Link kopieren
Met goede verf, bijvoorbeeld van sigma, kan dat prima.
Alle reacties Link kopieren
Dit krijgen wij in onze nieuwe keuken.

https://www.bokmerk.nl
Alle reacties Link kopieren
Hier inderdaad ook alleen schrobvaste verf (Flexa expert). Werkt echt prima en is goed schoon te houden. Ik merk alleen dat het stucwerk zelf wat kwetsbaar is zonder bescherming; als er een zware pan tegenaan stoot heb je al een deukje.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
02-08-2019 08:51
Je kan ook een laag transparante coating er bovenop doen, dan kan je elke kleur nemen wat je wil. Nog geen ervaring in de praktijk omdat het net bij mij gedaan is.
Ik had het in mijn oude huis en vond het perfect. Ga het als we over 10 jaar de nieuwe keuken verplaatsen ook weer doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor vuur heb je?
Hier een gasvuur met daarover een metalen plaat (ziet er mooi uit als je het niet gebruikt), die bij gebruik omhoog klapt en ineens de muur beschermt ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier inmiddels ook al 5 jaar. Ziet er nog steeds super goed uit. Zou het gewoon doen.

De schilder heeft het hier gedaan, dus weet niet precies wat hij heeft gebruikt.
Stucwerk en beschilderd mee afneembare verf. Werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
Hier een alusplash achterwand van Dekker


erg mooi en practisch
Alle reacties Link kopieren
Gewoon verf. Door de schilder gedaan, geen idee wat het is, soort harde lak, maar ik maak het al 10 jaar schoon met dasty, schuursponsjes en het ziet er nog uit als nieuw.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jarenlang een gestucte keukenmuur met afwasbare verf en een doorzichtige matte coating ter bescherming. Werkt heel goed. Ik weet niet meer welke coating, maar deze kwam gewoon uit de bouwmarkt, volgens mij Karwei.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een kleur achter het fornuis (inductie). Het is door de schilder gedaan. Ik ben er nog steeds blij mee. Het heeft na 3 jaar hier en daar wel wat beschadigingen.

Ik heb ook witte saus achter de kraan. Dat zou schrob vast moeten zijn, maar is het niet. Er moet dus wel een goede coating op.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zelf de achterwand geverfd met speciale verf van Sigma. Het zit er nu 3 jaar op en ziet er nog steeds goed uit.
Hadden we zelf ook niet verwacht 😏
Paar lagen muurvernis, dat is goed afneembaar. Maakt onderliggende kleur wel tikkeltje geler.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Formica achterwand met metallic print gekozen voor onze nieuwe keuken. Ziet er echt heel strak uit en is zo makkelijk schoon te maken.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Alle reacties Link kopieren
Matte parketlak over wat voor verf dan ook (hier is het grijze betonstuc) en je kunt zonder probleem alles eraf vegen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben histor clean gebruikt en ook dat gaat prima!
Zit er nu bijna 3 jaar op zonder problemen
Alle reacties Link kopieren
Yes, schrobvaste verf van de Hornbach. Volgens mij heet het Pearl ofzo. Ovaal geelig emmertje. Werkt perfect! Ik zou m'n hele huis ermee willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
02-08-2019 08:55
Dit krijgen wij in onze nieuwe keuken.

https://www.bokmerk.nl
Dit hebben wij nu een paar jaar en het is echt ideaal, makkelijk schoon te maken en je ziet er bijna niets op.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
poezengek wijzigde dit bericht op 02-08-2019 10:54
Reden: Dubbel
96.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook al jaren tevreden. De schilder had het over schrobklasses. Wij hebben een verf van Sigma erop zitten, die kan ik zelfs met een schuursponsje te lijf gaan. Die verf was in iedere kleur te bestellen.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven