Knieschotten

06-08-2019 17:02 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben van plan knieschotten te maken voor de zolder. Ik ga hiervoor MDF-platen gebruiken, maar die sluiten natuurlijk niet naadloop op elkaar aan. Nu was ik op zoek naar een manier om die naden te verbergen. Bestaan er kunststof latten die aan de achterzijde in het midden een profiel hebben wat je tussen de naad drukt, waardoor de lat zonder lijm of wat dan ook blijft zitten? Zo ja, hoe heet zoiets?

Dankjewel!
Ik denk dat je dan een T-profiel nodig hebt, maar waarom wil je dat aan de achterzijde? En ga je niks met de knieschotten doen? Opbergruimte ofzo? Kan de ruimte daar genoeg ventileren als je alles dichtmaakt?
Onze aannemer heeft de naden met gips en een soort gaasverband weggewerkt. Daarna heeft de schilder het twee keer geverfd. Geen naad meer te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ja er bestaan kunstof profielen daarvoor, inderdaad een T-profiel heb je dan nodig:
https://www.cf-kunststofprofielen.nl/as ... HwQAvD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Je kan ze ook over elkaar laten lopen (zoals bij een kast met schuif deuren)
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat ook een kunststof H-profiel, passen beide platen dus in.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Dit maakt het een stuk makkelijker zoeken.
Het schot is voor het schuine gedeelte in de hal. De wasmachine staat hier ook en het zou er een stuk netter uitzien als die voor een rechte wand staat. Er zit nu al een kunststof wandje, maar die valt van ellende uit elkaar. Bergruimte is niet nodig, omdat de andere lage hoeken op zolder al wel zijn omgebouwd tot bergruimte.

Iemand nog enig idee in welke dikte ik de MDF platen het beste kan aanschaffen?
Bedoel je een soort kunststof H-profiel waarmee je panelen tegen elkaar kan bevestigen?

https://www.sleiderink.nl/dupanel-h-pro ... usQAvD_BwE

Zoiets?

Je kan deze profielen voor verschillende diktes krijgen. In plaats van mdf kan je overigens kan ook standaard witte spaanplaat gebruiken. MDF moet je vaak nog weer afwerken. Als je rondom wit afgewerkte spaanplaat pakt, waarbij ook de diktekanten wit zijn afgeplakt hoef je ook de bovenkant niet af te werken.

Ik zou zelf standaard 18mm plaatmateriaal nemen. Dat is ongeveer de meest standaard dikte en heb je dus ook de meeste keuze in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven