Verven over losse stukjes behang?

09-08-2019 20:15 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Knettergek word ik van het behang afhalen. Ik ben, samen met nog iemand, al vier dagen bezig om het behang af te halen in onze nieuwe woning. Ik dacht eindelijk dat het eind in zicht was, maar nu zegt man dat ik echt alle kleine stukjes behang (de laag onder de dikke laag) moet weghalen omdat je anders de muren niet kunt verven. Ik word hier echt heel sjacherijnig van, het zijn echt heel veel stukjes die achtergebleven zijn. Van die ienieminiestukjes die met geen mogelijkheid weg willen. Het zijn rotmuren (of rotbehang), in ieder geval gaat het allemaal enorm moeizaam.

Iemand tips om het er af te krijgen? Of beter, iemand al eens over die stukjes heen geschilderd?
Alle reacties Link kopieren
Stoom en een spatel. Eroverheen verven blijf je zien
sue-heck wijzigde dit bericht op 09-08-2019 20:17
46.48% gewijzigd
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Niet over de stukjes schilderen, wordt ene bobbelbende

Huur zo’n stoomapparaat
Alle reacties Link kopieren
Schuren. Er overheen verven, daar ga je spijt van krijgen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
09-08-2019 20:17
Niet over de stukjes schilderen, wordt ene bobbelbende

Huur zo’n stoomapparaat
+1
En als je die eenmaal hebt dan had je graag gehad dat je die vier dagen geleden had gehuurd 🙈
Nare herinneringen aan ... Succes nog even!
Alle reacties Link kopieren
Met schuurpapier krijg je die kleine stukjes vaak makkelijk weg.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Waarom neem je geen schuurapparaat en schuur je die kleine stukjes gewoon weg?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Gebruik st marc en een stoomapparaat hiervoor dan laat het makkelijker los
O en doe behangen in plaats van de muur verven.
Insoppen met water en zeepsop. Goed natmaken, dan schraap je het er zo af.
Nat maken met lauw water, dan kun je het zo afsteken met een plamuurmes.
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 21:17
10.00% gewijzigd
@Torment
:high5:
Sowieso moet je een muur die je alleen wil verven, superglad zijn anders wordt het heel lelijk.
RikM schreef:
09-08-2019 20:26
@Torment
:high5:
:couple:
Alle reacties Link kopieren
Zo’n stoomapparaat is de optie die het allerbest en makkelijkst werkt maar zoals granny zegt, schuren is een heel goed alternatief. Zeker niet overheen verven!
Alle reacties Link kopieren
Plantenspuit met water en dreft, kort laten inweken en dan haal je het er met een plamuurmes zo van af.
Alle reacties Link kopieren
Echt eraf halen. Ooit was ik te lui om dat te doen, en toen lieten de stukjes behang los terwijl ik er overheen ging met de roller. Dat was ellende, want lelijk, behang stukjes in m'n roller en overal verf doordat ik die stukjes eruit ging vissen.
Ik heb m'n les geleerd: altijd al het behang er af.
En ook even de opvallende gaten plamuren en laten drogen voordat je gaat verven. Even hier en daar bijschuren, dan pas verven.
Alle reacties Link kopieren
ik behang altijd eerst als ik een muur wil verven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nat maken gaat goed met een plantwnsproeier/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oké. Ik ben overtuigd. Morgen vol goede moed maar weer aan de slag. Ik ben trouwens al met een schuurapparaat in de weer geweest, maar dan nog blijft er een bruinig vlekje achter van het papier.
Alle reacties Link kopieren
Natmaken. Echt flink nat maken en dan met zo’n dikke ouderwetse spons eroverheen. Dan rullen al die stukjes zo van de muur en hoef je het niet eens af te steken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moet je die onderste laag er ook afhalen, dat is toch ook behang?
Gewoon een emmer vullen met warm water en een scheutje Sint Marc, met een spons de muren nat maken en daarna krab je alles er zo af.
lemoos2 schreef:
09-08-2019 21:09
Natmaken. Echt flink nat maken en dan met zo’n dikke ouderwetse spons eroverheen. Dan rullen al die stukjes zo van de muur en hoef je het niet eens af te steken.
Dit. Eerst even met een stanleymeisje er in krassen voordat jet het nat maakt, maakt het nog makkelijker los.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
09-08-2019 21:09
Natmaken. Echt flink nat maken en dan met zo’n dikke ouderwetse spons eroverheen. Dan rullen al die stukjes zo van de muur en hoef je het niet eens af te steken.
Ja dit. Gewoon echt super nat maken, dat werkt voor die oude stukjes nog beter dan een stoommachine. Wij hebben dit 2 jaar geleden ook gehad, wat een werk! Maar toch ben ik blij dat we het netjes hebben gedaan want de vorige bewoners hadden op 1 plek wel over die laatste laag heen geschilderd en dat zag er echt niet uit (en was vervolgens nog moeilijker netjes te krijgen door de laag verf die er al bovenop zat).
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven