Kleurcode van mijn droomverf:)

11-08-2019 10:55 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!

Ik heb eindelijk na weken zoeken mijn droomkleur verf gevonden maar deze is alleen verkrijgbaar in Engeland. Het is namelijk de kleur Mellow Sage van Crown. Ik heb wel de kleurcode gevonden maar ik vind deze niet terug op de kleurwaaiers hier bij ons.
Kan iemand me helpen aub?

alvast bedankt!
Groetjes
Floor
Alle reacties Link kopieren
Mooie kleur! Lekker fris, maar niet te knallend. Ik weet wel dat er apparaatjes zijn waarmee je een kleur kunt scannen, misschien dat je dat eens aan een schilder of interieurarchitect kunt vragen? Ik weet in ieder geval dat sommige binnenhuisarchitecten zo’n ding hebben.

Mocht je de kleur gevonden hebben, wil je het dan laten weten? Ik ben voor mijn dochter ook op zoek naar zo’n kleur. Maar kom tot nu toe uit bij early dew of wat meer mintgroen en dat is nou juist niet de bedoeling.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 11-08-2019 11:12
28.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon naar een goede verfhandel gaan en dan kunnen ze m vinden.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland werken ze met RAL-nummers. Ik was even voor je aan het zoeken, maar van deze kleur kan ik geen RAL-nummer vinden, ander systeem denk ik. Maar ze kunnen vast inderdaad in een goede verfwinkel wel de kleur voor je maken, want je hebt een kleurcode. Ik vond nog wel dit: https://encycolorpedia.com/b9c0b0
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet vanuit Engeland bestellen en laten bezorgen?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Bonnieux schreef:
11-08-2019 11:10
Gewoon naar een goede verfhandel gaan en dan kunnen ze m vinden.

En anders op Amazon bestellen.
Alle reacties Link kopieren
De verfboer kan dat zo namaken met die kleurcodes hoor.

Mooie kleur inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Mooie kleur! Wij hebben iets vergelijkbaars op de muur (Geordend van Histor).
Volgens mij kun je, als je een staaltje van de verf hebt, deze laten mengen. Het mengapparaat kan dan zelf bereken hoe de kleur is samengesteld.
Er is toch gewoon verf in nl te krijgen die deze kleur is. Misschien net een tintje lichter of donkerder, maar zie je dat nou echt?
Ik zou me de moeite en het geld besparen om exact dit kleurtje te laten komen terwijl je er in de praktijk geen ruk van merkt.
https://www.painttrade.be/nl/content/97 ... ene-tinten

Afbeelding
Is dat m?
Met het merk en nummer kunnen ze bij de bouwmarkt gewoon de verf voor je mengen. Ik zou alleen niet het eigen merk als basis nemen.
https://www.kijkopkleur.com/crowntrade-producten

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel allemaal voor jullie reactie!!@Lillybit..dat is inderdaad de kleur maar online staat hij er niet tussen. Ik ga proberen om hem hier in de verfhandel te laten maken met hulp van de codes van Giana, xaarvoor dank!!

ik hou jullie op de hoogte!
Groeten en nog een fijne zondag!
Floor
Alle reacties Link kopieren
Floor, je hebt echt geen RALcode nodig! Noem de naam en het merk en ze moeten m kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Echt?!!!Super!Dank je wel hoor!
Alle reacties Link kopieren
Floor1002 schreef:
11-08-2019 10:55

Ik heb eindelijk na weken zoeken mijn droomkleur verf gevonden maar deze is alleen verkrijgbaar in Engeland. Het is namelijk de kleur Mellow Sage van Crown.
Heb je de verf ook in het echt gezien? Houdt er rekening mee dat een kleur op het scherm in werkelijkheid heel anders kan zijn omdat kleurweergave van beeldschermen niet altijd klopt.
Alle reacties Link kopieren
Mooie kleur! Lijkt (op een beeldscherm) erg op mizzle van farrow and ball.

Het is lastig om deze kleur exact te laten mengen. Lang niet elke verf machine heeft alle kleuren van alle leveranciers in de computer staan. Uiteraard wel de standaard kleuren van sikkens, ral (wat een industriële waaier) of NCS. Daarnaast kan de intensiteit ook tegenvallen als er minder pigment in de verf zit.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven