Duo rolgordijnen

12-08-2019 00:31 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal!

In mijn appartement wil ik graag mijn rolgordijnen vervangen voor neutrale duo rolgordijnen. Nu is het zo dat mijn maat ramen geen standaard maat is. Nu heb ik rondgekeken online en op maat laten maken is verschrikkelijk duur. Wel kan ik ze te groot aanschaffen maar dan staat er elke keer bij dat ze niet in te korten zijn qua breedte. Heeft iemand hier ervaringen mee? Of dit wel kan bedoel ik. Want bij de meeste rolgordijnen kan je ze inkorten maar bij de duo varianten niet? Huh?

Zo niet heeft iemand misschien nog tips voor een goede prijs/kwaliteitsverhouding duo rolgordijnen op maat?

Groetjes en alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Vraag eens bij de gamma.
Ik wou brede houten jaloezieen. Ook een afwijkende maat.
Op maar gemaakt kostte me al gauw 500 euro. Maar daar maken ze ook hun reguliere collectie op maat, lengte en breedte. 25 euro verstelkosten. Toen was ik voor minder dan 200 klaar (even uit mn hoofd)
Je kan informeren of ze dat ook doen met de duo rolgordijnen.

Het was voor mij de eerste keer ook even schrikken. Gordijnen zijn een behoorlijke kostenpost.
Been there, done that, got the T-shirt.
Duo rolgordijnen op maat zijn inderdaad aan de prijs. Prijzen per online winkel vergelijken scheelt wel.
Duo rolgordijnen hebben een flinke cassette aan de bovenkant, anders dan gewone rolgordijnen. Die zelf op maat maken lijkt me niet zo makkelijk als het überhaupt kan. Maar vraag het eens na bij een winkel
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens bij Veneta, zij leveren op maat voor mooiere prijzen. Zodra mijn kozijnen allemaal opgeknapt laat ik door hun plisse gordijnen maken.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Heel toevallig gisteren bezig geweest.
Ik heb de duo rolgordijnen van jysk.

Hierbij staat ook dat ze niet ingekort kunnen worden. Maar dat kan dus wel als je een beetje handig bent.

Heb er gisteren twee ingekort was met een uur klaar.

Je moet hem wel helemaal uit elkaar halen.
Alle reacties Link kopieren
Oja en de prijs bij jysk was ook top.
1:80 bij 1:80 52 euro
Alle reacties Link kopieren
Gamma. Jysk is goedkoper maar slechtere kwaliteit. Veneta is helemaal goedkoop maar nog beroerder. Wellicht voor een slaapkamer oke maar in de woonkamer zou ik voor iets duurzamer gaan.
Alle reacties Link kopieren
Energylight schreef:
12-08-2019 11:42
Hallo.

Heel toevallig gisteren bezig geweest.
Ik heb de duo rolgordijnen van jysk.

Hierbij staat ook dat ze niet ingekort kunnen worden. Maar dat kan dus wel als je een beetje handig bent.

Heb er gisteren twee ingekort was met een uur klaar.

Je moet hem wel helemaal uit elkaar halen.

Hoe werkt dat inkorten? Is het mooi geworden?
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
12-08-2019 00:51
Vraag eens bij de gamma.
Ik wou brede houten jaloezieen. Ook een afwijkende maat.
Op maar gemaakt kostte me al gauw 500 euro. Maar daar maken ze ook hun reguliere collectie op maat, lengte en breedte. 25 euro verstelkosten. Toen was ik voor minder dan 200 klaar (even uit mn hoofd)
Je kan informeren of ze dat ook doen met de duo rolgordijnen.

Het was voor mij de eerste keer ook even schrikken. Gordijnen zijn een behoorlijke kostenpost.
Top! Bedankt voor de informatie, Ga ik daar even informeren.
Alle reacties Link kopieren
Hoe het werkt.

Je haalt de zijkant los.
Schuift het hele rolgordijn eruit.

Goed opletten hoe het in elkaar zit zodat je het ook op die manier weer terug kan doen.

Dan heb je een losse cassette die zaag je met een ijzerzaagje op maat.

Dan de ijzeren stang waar het rolgordijn omheen zit een stukje uitschuiven en ook afzagen.

Dan het hele rolgordijn uitleggen en de Stof op maat knippen.

Ja en dan weer in elkaar flansen.

Ik vind het supermooi geworden en vind de kwaliteit prima.

Maar je moet echt wel een beetje handig zijn en gewoon durven.
Alle reacties Link kopieren
Energylight schreef:
12-08-2019 22:10
Hoe het werkt.

Je haalt de zijkant los.
Schuift het hele rolgordijn eruit.

Goed opletten hoe het in elkaar zit zodat je het ook op die manier weer terug kan doen.

Dan heb je een losse cassette die zaag je met een ijzerzaagje op maat.

Dan de ijzeren stang waar het rolgordijn omheen zit een stukje uitschuiven en ook afzagen.

Dan het hele rolgordijn uitleggen en de Stof op maat knippen.

Ja en dan weer in elkaar flansen.

Ik vind het supermooi geworden en vind de kwaliteit prima.

Maar je moet echt wel een beetje handig zijn en gewoon durven.
Valt mee hoe ingewikkeld het klinkt. Denk dat ik me er aan ga wagen! Nog tips om het recht te knippen? En is het bij jou gaan rafelen? Want dat leek me ook nog mogelijk met die stof...
Alle reacties Link kopieren
Dat knippen ging makkelijker dan ik dacht. Omdat dat gedeelte met gaas kunt tellen het aantal hokjes.
Zo bleef ik recht.

En het is niet gaan rafelen.

Succes lukt je vast wel
Alle reacties Link kopieren
Energylight schreef:
13-08-2019 09:00
Dat knippen ging makkelijker dan ik dacht. Omdat dat gedeelte met gaas kunt tellen het aantal hokjes.
Zo bleef ik recht.

En het is niet gaan rafelen.

Succes lukt je vast wel
Nou ik ben benieuwd! Krijg ze volgende maand van de Jysk voor mijn verjaardag van familie. Ga toch maar proberen en lukt het niet ga ik alsnog op maat gemaakte bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Met die van jysk moet het lukken. Hebben wij ook gedaan en kwaliteit is gewoon goed.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Als het zelf inkorten mislukt, kun je het bij Gamma en Karwei laten doen voor iets van €25. Dan kies je online voor de inkortservice, ipv gordijnen op maat. Ze zijn vaak in de aanbieding, 25-30% korting
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
26-08-2019 14:55
Als het zelf inkorten mislukt, kun je het bij Gamma en Karwei laten doen voor iets van €25. Dan kies je online voor de inkortservice, ipv gordijnen op maat. Ze zijn vaak in de aanbieding, 25-30% korting
Thanks voor de tip! Heb de gordijnen als verjaardagscadeau gevraagd aankomende want maand ik had verder geen wensen. Dus dan ga ik het proberen en ik zal plaatsen of ik succesvol was en/of naar de karwei/gamma zal moeten.
.
anoniem_132946 wijzigde dit bericht op 11-12-2020 19:03
97.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Energylight schreef:
13-08-2019 09:00
Dat knippen ging makkelijker dan ik dacht. Omdat dat gedeelte met gaas kunt tellen het aantal hokjes.
Zo bleef ik recht.

En het is niet gaan rafelen.

Succes lukt je vast wel
Het is gelukt! Woehoe! Dank allen 😬
Alle reacties Link kopieren
Haha dank voor je terugkoppeling en nog gefeliciteerd :sun:
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven